Toon posts:

Safari en Mac OS hangen bij Java of Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe het kan dat, wanneer ik een website bezoek met Java of Flash, Safari hangt, waardoor alles even vastloopt?

Mijn Spaces reageren traag en ik kan niets afsluiten om snel te stoppen.

Het gebeurt bijvoorbeeld ook via www.speedtest.net

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yep, zelfde probleem op de 3 Macs hier. Probleem ligt bij de Flash plugin die Apple voor Safari geschreven heeft, is gewoon brak. Veel klagen bij de Apple feedback, dan doen ze er misschien wat aan.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Sinds wanneer schrijft Apple Adobe Flash plugins ?

0.0

• Dreamvoid
  • Niet online
Jungian schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:15:
Sinds wanneer schrijft Apple Adobe Flash plugins ?
Dat een Flash plugin het halve systeem laat hangen kan nooit alleen een probleem bij Adobe zijn. Ik dacht dat Apple net zoals bv bij Java VM de Flash plugin voor Safari zelf schreef?

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dreamvoid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:07:
Dat een Flash plugin het halve systeem laat hangen kan nooit alleen een probleem bij Adobe zijn. Ik dacht dat Apple net zoals bv bij Java VM de Flash plugin voor Safari zelf schreef?
Niemand anders dan Adobe maakt Adobe Flash plugins. Klachten kunnen dus richting Adobe 8) Ook overdrijf je natuurlijk verschrikkelijk als je "Safari hangt" gelijkt trekt met "het halve systeem blijft hangen". De Flash plugin kan elke browser neertrekken die niet meer dan één proces gebruikt Vooral de Linux-versie van Flash <10 + Firefox is gegarandeerd pret. :D

@BASENL
Als je nog niet Adobe Flash 10 gebruikt : sla je slag. Brak zijn is de aard van het beestje, maar naast performanceverbeteringen is de plugin nu ook een stuk stabieler.

0.0

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 15:32
Jungian, dat is niet waar. Flash zijn ook open source plugins voor hoor.

|>

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ga eerst eens kijken wie die plugins maakt, hoe ze gemaakt worden, hoe ze functioneren en wie ze gebruikt. :7 Het zal me verbazen als één van die reverse-engineered (Flash is niet open source) prullen überhaupt een OS X-versie heeft. :+ In het kort : CrappyFlash 0.14 != Adobe Flash.

offtopic:
Minder slap geouwehoer en meer hulp voor BASENL schieten we een stuk meer mee op. *;

[ Voor 57% gewijzigd door Jungian op 25-10-2008 20:44 . Reden: NU MET MINDER VLAMMEN !!! ]

0.0

• Dreamvoid
  • Niet online
Jungian schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:21:
[...]
Ook overdrijf je natuurlijk verschrikkelijk als je "Safari hangt" gelijkt trekt met "het halve systeem blijft hangen".
Ik weet niet hoeveel voordeel van de twijfel je Apple wilt geven, maar als Flash ervoor zorgt dat Safari hangt, het apple menu linksboven hangt, en Spaces hangt, dan vind ik dat wel een hoop meer dan alleen een plugin bug. Dat betekent dat er in en Safari iets niet goed zit, en in de scheduler van OS X.

Het is allemaal niet het einde van de wereld en er zijn ergere dingen te bedenken, maar als je het allemaal maar normaal vindt en er geen melding van maakt wordt er natuurlijk nooit wat aan gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 25-10-2008 20:47 ]

• simon
Jungian schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:24:
Ga eerst eens kijken wie die plugins maakt, hoe ze gemaakt worden, hoe ze functioneren en wie ze gebruikt. :7 Het zal me verbazen als één van die reverse-engineered (Flash is niet open source) prullen überhaupt een OS X-versie heeft. :+ In het kort : CrappyFlash 0.14 != Adobe Flash.

offtopic:
Minder slap geouwehoer en meer hulp voor BASENL schieten we een stuk meer mee op. *;
google eens op swfdec ipv de betweter uit te hangen.

Geeft Firefox zelfde problemen ivm Flash?

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 25-10-2008 20:47 ]

|>

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

[knip] Hier stond wat [/knip]
Dreamvoid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:44:

Ik weet niet hoeveel voordeel van de twijfel je Apple wilt geven, maar als Flash ervoor zorgt dat Safari hangt, het apple menu linksboven hangt, en Spaces hangt, dan vind ik dat wel een hoop meer dan alleen een plugin bug. Dat betekent dat er in en Safari iets niet goed zit, en in de scheduler van OS X.
Ik geef Apple totaal geen voordeel van de twijfel. Als OS X een betere scheduler had gehad had je inderdaad minder problemen gehad. Helaas leven we niet in een perfecte wereld en neemt de Flash-plugin onafhankelijk van het gekozen OS 100% CPU in als deze vastloopt en laat voor de gein ook maar meteen de browser vastlopen als deze net als Safari 1 proces heeft voor alle windows/tabs. Dit CPU-gebruik zorgt er ook voor dat Spaces brak werkt (hoi scheduler :'() en dat het afsluiten van het proces ook wel even duurt. Een browser zoals Google Chrome laat gewoon één proces afsterven, waarna het feest gewoon door kan gaan (een browser sleutel je makkelijker inelkaar dan een goede scheduler). :) Het is dus wachten op
  • (inderdaad) een nieuwe en/of verbeterde scheduler
  • (en/of) een versie van Safari die meer dan één proces gebruikt
  • (en/of) een Adobe Flash-plugin die op elk platform stabiel is (de Linux-versie kan er helemaal wat van :+).

@BASENL

Het is trouwens wel bijzonder verdacht dat zowel Java-applets als Flash-content je Safari vast laten lopen , helemaal als het _altijd_ is. Het lijkt mij, zoals simon terecht zegt, wel even handig om met Firefox/Camino te testen of we de Flash-plugin (en Java-plugin) uit kunnen sluiten.

Ook misschien nog interessant, maar dan vooral op Java-gebied : is je systeem up-to-date ? Als je verder nog meer kleine issues hebt is ook wel handig om even de diagnostic test te draaien die op de OS X installatie cd staat (op de disc staat welke toets je in moet drukken bij het booten).

[knip] Hier stond wat [/knip]

[ Voor 75% gewijzigd door Jungian op 25-10-2008 23:57 . Reden: Operation my little pony ]

0.0

• simon
offtopic:
lezen is écht een kunst, hoe jij aan 't woordje adobe komt, oh nee, dat breng je ZELF IN. Als je betweterig wilt zijn, lees dan ook de topics en reacties goed!

Zijn sys is niet helemaal up to date, 10.5.4, dat moet 10.5.5 worden. Maybe helpt dat iets?

|>

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we misschien de discussie over wie er nu verantwoordelijk is voor de Flash plugin achterwege willen laten? BASENL opent een topic om tot een oplossing van z'n probleem te komen, niet om twee kemphanen te zien uitvechten wie er nu verantwoordelijk is voor Flash.

Dus, back ontopic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking:

Mijn systeem is volkomen up-to-date: Mac OS X 10.5.5, laatste updates draai ik altijd en heb onlangs nog via de website van Adobe een nieuwe Flash-versie (10) geïnstalleerd.

Ik probeer net nogmaals een paar websites, die het niet deden. Nu lijkt het ineens wel te werken, in zowel Safari als de nieuwste versie van Firefox.

Wellicht hangt het samen met Dashboard. Ik had namelijk een widget die ineens vreemd deed: TV Gids. Wanneer ik Dashboard opende kreeg ik een melding dat 'DashboardClient' onverwachts was gestopt.

Die melding heb ik ook niet meer. Wel bedankt voor het meedenken allen, wellicht dat het nu werkt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 16:43 ]

Pagina: 1