[knip] Hier stond wat [/knip]Dreamvoid schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:44:
Ik weet niet hoeveel voordeel van de twijfel je Apple wilt geven, maar als Flash ervoor zorgt dat Safari hangt, het apple menu linksboven hangt, en Spaces hangt, dan vind ik dat wel een hoop meer dan alleen een plugin bug. Dat betekent dat er in
en Safari iets niet goed zit,
en in de scheduler van OS X.
Ik geef Apple totaal geen voordeel van de twijfel. Als OS X een betere scheduler had gehad had je inderdaad minder problemen gehad. Helaas leven we niet in een perfecte wereld en neemt de Flash-plugin onafhankelijk van het gekozen OS 100% CPU in als deze vastloopt en laat voor de gein ook maar meteen de browser vastlopen als deze net als Safari 1 proces heeft voor alle windows/tabs. Dit CPU-gebruik zorgt er ook voor dat Spaces brak werkt (hoi scheduler

) en dat het afsluiten van het proces ook wel even duurt. Een browser zoals Google Chrome laat gewoon één proces afsterven, waarna het feest gewoon door kan gaan (een browser sleutel je makkelijker inelkaar dan een goede scheduler).

Het is dus wachten op
- (inderdaad) een nieuwe en/of verbeterde scheduler
- (en/of) een versie van Safari die meer dan één proces gebruikt
- (en/of) een Adobe Flash-plugin die op elk platform stabiel is (de Linux-versie kan er helemaal wat van
).
@BASENL
Het is trouwens wel bijzonder verdacht dat zowel Java-applets als Flash-content je Safari vast laten lopen , helemaal als het _altijd_ is. Het lijkt mij, zoals
simon terecht zegt, wel even handig om met Firefox/Camino te testen of we de Flash-plugin (en Java-plugin) uit kunnen sluiten.
Ook misschien nog interessant, maar dan vooral op Java-gebied : is je systeem up-to-date ?
Als je verder nog meer kleine issues hebt is ook wel handig om even de diagnostic test te draaien die op de OS X installatie cd staat (op de disc staat welke toets je in moet drukken bij het booten).
[knip] Hier stond wat [/knip]
[
Voor 75% gewijzigd door
Jungian op 25-10-2008 23:57
. Reden: Operation my little pony ]