• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik probeer het logo van Emirates Airlines na te maken in Illustrator CS3. Het is الإمارات, dit gaat overal goed, behalve in CS3.
Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar krijg?! Met sommige lettertypes (Lateef o.a.) krijg ik wel arabisch, maar het is andersom geschreven en niet exact dezelfde tekens.

Cogito Ergo Credo

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:48

alienfruit

the alien you never expected

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mmm... blijkt inderdaad dat Adobe daar weer een aparte versie voor verkoopt. Ik vind het eigenlijk best idioot dat Russisch, Chinees en Japans normaal wordt ondersteund en Arabisch niet.
You need to use the ME version to be able to use a right to left language. The regular version does not support that in either Illustrator, Photoshop or InDesign.
Met Inkscape schijn je wel fatsoenlijk Arabisch te kunnen schrijven (en voor Illustrator kun je dat omzetten in een lijnenvorm en bewaren als SVG of PDF).

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:27
offtopic:
cool, als ik dat arabische tekstje probeer te selecteren begint hij ook rechts met selecteren, waarschijnlijk vanwege het feit dat ze daar vaanf rechts beginnen te lezen. Wat grappig :)
@hieronder Als ik vanaf de spate ervoor wil selecteren, of vanaf de zin van te voren, dan heb ik het wel, als ik allen het woord (dus zonder spaties wil selecteren) dan niet. (Vista, FF3.0.3)

[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 24-10-2008 18:45 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
hier niet hoor, gewoon vanaf links

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier niet om een Mac specifiek probleem gaat, past dit topic beter in DTE :)

ASD > DTE

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 16:40
In een programma maken waar het wel goed in gaat, vervolgens een pdf'je creeeren en die openen in Illustrator.

Houdoe

Pagina: 1