Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn vriendin loopt stage in de zorgsector. In de cao staat aangegeven dat de stagevergoeding 275 euro per maand is.
Deze vergoeding is "gebaseerd op 36 uren werk per week". zo stond het er letterlijk, stond niet bij of het aantal daadwerkelijk gewerkte/ingeroosterde uren van belang zijn. en er staat dus ook geen uurloon oid. in de cao.

Echter werkt ze om de week, en niet iedere week. Ze heeft dus eerst een week stage, en dan school, dan weer stage, dan weer school, etc. dit een jaar lang.

Wat ik me nu af vraag, heeft ze dan recht op het volledige bedrag van 275 euro per maand, of de helft hiervan, omdat ze dus om en om werkt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De helft. Die 275 is gebaseerd op per week 36 uur werken, terwijl zij de helft daarvan werkt (namelijk 36 uur per twee weken). Dat die 36 uur wel in een week wordt gedaan maakt per maand, hoe je betaald krijgt, niet uit.

Simpele voorstelling: stel je voor dat ze per week uitbetaald krijgt. Dan krijg je dus week 1 en 3 elk ruwweg 68 euro binnen, en week 2 en 4 niets. Dus per maand de helft.

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 22-10-2008 21:40 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• defusion
  • Niet online
Ok, maar ze krijgt dus 275 euro per maand. Stel ze zegt er niks van, maar ze komen er achter dat ze teveel betaald krijgt, zou dit dan nog problemen op kunnen leveren? als in: terug betalen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kans is vrij klein, maar 't is in principe wel mogelijk. Het is in dat geval waarschijnlijker dat 't verrekend wordt. Maar wat er waarschijnlijk gebeurt is dat er gewoon een standaard maandbedrag van 275 euro per maand voor stagiairs is, ook al is dat in het contract anders verwoord.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je zekerheid wilt hebben of gewoon eerlijk wilt zijn moet je het gewoon navragen. Als je geen slapende honden wakker wil maken maar toch wil voorkomen dat je in de problemen geraakt dan moet je dat geld wat je volgens jou teveel betaald krijgt gewoon apart zetten en wachten tot het verjaart. Als ze er dan toch mee komen dat je het terug moet betalen dan heb je het gewoon klaarliggen en is er niets aan de hand. Als zij er niet meer bij stilstaan heb je naderhand toch een aardige "verassing" op je spaarrekening :). 't Nadeel is dan natuurlijk wel dat je het niet *nu* kunt spenderen, dus als je dat wilt dan moet je het toch navragen met het risico dat ze het verbeteren.

Uiteraard moet je "je" in bovenstaande alinea vervangen door "ze", maar dit praat wat makkelijker ;)

Overigens denk ik dat CyBeR idd gelijk heeft, en is het gewoon een standaard vergoeding dat iedere stagiair krijgt, ongeacht de hoeveelheid uren werk. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk, maar dat is een stagevergoediing vaak toch al niet.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 22-10-2008 22:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• defusion
  • Niet online
Ik heb zelf ook weer wat meer gezocht, ik had blijkbaar een oude cao.
de "nieuwe" zegt namelijk een vast bedrag van 275 euro per maand, zolang er maar minimaal 144 uur per JAAR gewerkt wordt. In haar contract staat ook nog 275 per maand, maar daar staat dus wel op basis van 36 uur/week.
De nieuwe CAO kunnen ze echter niet negeren, dus het klopt blijkbaar toch. Met het contract kunnen ze haar hooguit "dwingen" om werkelijk die 36 uur vol te maken in de weken die ze wel werkt.
Pagina: 1