• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 19:51
Geachte broeders en zuster,

ik begin met mijn computer specs:

8800gt
gigabyte p35c-dsr3

team xtreem dark 800 mhz pc6400, c4-4-4-12, 2 x 1 gb

Q6600.

Ik heb dit dus in mijn pc, ik wilde gaan upgraden naar 4gb, dus ik dacht ik koop 2 x 1 gb.
Nu heb ik mijn geheugen binnen en kom ik achter dat ik 1x 2gb heb besteld, boeie dacht ik zelf.

Probleem: als ik mijn geheugen er in prik dan start mn pc wel op maar ik zie nix op mn beeld scherm,
en volgens mij komt ie ok niet bij de bios, laat staan windows.

het gaat om dit geheugen: Corshair 2gb ddr2 SDram pc 6400 800 mhz CL5 5-5-5-18

Wat is er hier aan de hand? geheugen kapot ? geheugen incompitable? geheugen werkt alleen dual channel ??

alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes,

Djankie

Verwijderd

Wat doet ie met het nieuwe reepje alleen in je PC?

Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 20:55 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Waarschijnlijk even je timings en voltages hard instellen in je BIOS aangezien de SPD verschillende dingen uitleest en daarvan in de war raakt.

Los daarvan: heb je de modules ook al apart getest?

• Djankie
ja ik heb beide geheugen apart getest maar die 2gb lijkt nie te werken, pc start soort van wel op, dvd drives doen. maar beeldscherm licht blijft knipperen, wel zie ik op dat op de corsair geheugen : 1.8 volt staat en de andere 2 geheugen 2-2.2 v

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Probeer het Corsair geheugen ook eens op 2V? En probeer gelijk een paar hoofdletters te gebruiken ;)

• Djankie
Moet ik dat in de bios instellen? Want daar kom ik namelijk niet met alleen het corsair reepje, met 1.8 v, bedoel ik het geheugen dat op het geheugen kaartje zelf staat. Ik ga nu het Xtreem geheugen er inzetten, in een bios reset doen.

• Djankie
Ik kom er niet uit, heb het volgende gedaan:

-Bios gereset
-Alleen de nieuwe geheugen kaart erin ( corsair)
--> hij probeert 3x te starten en dan hoor je een soort van blaas geluid dat de computer probeert op te starten maar het lukt hem niet.
-oud geheugen + nieuw geheugen, geeft hetzelfde effect,
-alleen oud geheugen--> nu start hij wel normaal op.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 22:37
Probeer het geheugen eens in een andere computer.
Kans is groot dat het nieuwe geheugen gewoon kapot is.
Misschien een idee om ineens 2x2GB te kopen en je oude geheugen te verkopen op V&A?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:06

FlyEragon

Alien Monkeys

Djankie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:13:
Moet ik dat in de bios instellen? Want daar kom ik namelijk niet met alleen het corsair reepje, met 1.8 v, bedoel ik het geheugen dat op het geheugen kaartje zelf staat. Ik ga nu het Xtreem geheugen er inzetten, in een bios reset doen.
Je kan opstarten met het oude geheugen, dan naar de bios gaan en geheugen voltage op 2v zetten. dan pc uit, nieuwe geheugen erin en testen maar.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Heb vandaag ook nieuw geheugen geplaatst, wat 2.0 volt nodig heeft om te booten. Het voltage stond handmatig nog op 1.9 v ingestelt ivm het vorige geheugen. Ik kreeg pas na een minuut ofzo, een paar vastlopers in de Bios, dus de derde keer snel op 2.0 volt gezet en gesaved, en toen was alles oke! :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Malantur schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:32:
Probeer het geheugen eens in een andere computer.
Kans is groot dat het nieuwe geheugen gewoon kapot is.
Misschien een idee om ineens 2x2GB te kopen en je oude geheugen te verkopen op V&A?
Misschien is ruilen bij de winkel een betere optie. Weet niet waar je hem gekocht hebt. En anders kun je altijd nog RMA proberen. (of een DOA)

• Djankie
update:

heb het geheugen in een ander pc getopt, en daar werkt hij ook niet, Dus maar RMA aangevraagd. En over het instellen van de voltage, er staat nergens in mn bios op welke voltage mijn geheugen standaard loopt. Ik zie alleen dat ik de mogelijkheid heb om +0.1 V .....+ 0.5V kan instellen.

• AlexanderB
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

standaard is 1.8 altijd.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Nu heb ik mijn geheugen binnen en kom ik achter dat ik 1x 2gb heb besteld, boeie dacht ik zelf.
Da's wel boeie ja, want volgens mij draai je nu dan geen dual channel meer. Dat ga je wellicht voelen aan de performance. Als je besteld hebt, mag je volgens de wet binnen 7 dagen na ontvangst het spul zonder reden terugsturen. Dit zou ik dan ook netjes doen en een correct kitje bestellen (of als deze kapot blijkt te zijn, gelijk tegen bijbetaling/vergoeding/ruil een kitje nemen).
Pagina: 1