Macbook Pro raar verspringing op het scherm?

Pagina: 1
Acties:

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 19:33
Hallo,

Ik heb een Macbook Pro 2,16 GHz uit Augustus 2006.

En sinds een dag of 2 doet het scherm opeens raar. Af en toe als ik gewoon aan het werk ben dan wordt mijn scherm opeens zoals de afbeelding hieronder,

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j143/sjorsjes/Picture4-1-1.png
klik voor vergroting.

Dit is op zowel mijn MBP als op het externe scherm wat met DVI is aangesloten. Ik kan het weghalen door met een venster te schuiven over de plekken die raar van kleur zijn. Bijvoorbeeld rondje draaien met Firefox.

Opstelling,
MBP op een Griffin Elevator
Samsung Syncmaster 22" aangesloten met DVI
Apple alu keyboard
Logitech MX518
en een Lacie D2 externe schijf op Firewire 800.

Normale temp (alleen firefox en Mail open):
Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j143/sjorsjes/Picture6.png

Okay, is mijn videokaart langzaam aan het doodgaan? Iemand enig idee? Of een goede term waar ik dit op kan googlen want ik zou het echt niet weten.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36

BCC

Heb je je PRAM al gezapped?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BCC

BCC

Aangezien je er een screenshot van kan maken, is het echt rare troep in je videogeheugen. Heb je recentelijk updates binnengefietst?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• sjorsjes
Tot nu toe gewoon elke update als de Mac OSX Updater er mee aankomt zetten. Niks speciaals. Volgens mij de eerste keer dat ik dit kreeg was toen ik een programma had geinstalleerd waarmee je je dock 3D kon maken of in Tiger style kon zetten enzo. Dit programma heb ik er echter allang weer afgemikt met Appzapper.

• BCC

BCC

Wat zegt de hardware test van Apple zelf?

• sjorsjes
Mja m'n Leopard DVD ligt even bij een maat, die pik ik morgen even op dus dan kan ik even die test draaien :)

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En ik maar denken dat het iemand is die voor het eerst Exposé ziet :+

• sjorsjes
haha mja wist niet echt hoe ik dit moest benoemen :p

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:17
Hier ook een MBP 2.16 GHz, en heb datzelfde probleem ook al eens gehad. Naast een shitload andere render bugs die niemand anders heeft (menu's die geel werden, Finder tekst die fout gerenderd en daardoor onleesbaar werd, Safari rendering die bij het scrollen langzaam geheel zwart werd, enzovoort…)

Blijkbaar ben ik niet de enige…

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hey dat ziet er bekend uit :) Heb het (gelukkig) pas 1 keer gezien bij mezelf (MBP SR 2.2). Ik was toendertijd iets aan het doen in VMware fusion of parallels, kan het me niet meer herinneren. Heb er toen meteen een foto van geschoten, zal morgen kijken of ik die nog ergens heb..

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• sjorsjes
Ik heb het inmiddels opgelost :) Ik heb met de Leopard DVD de disk gerepareerd, er kwamen toen wat foutjes naar voren en die werden gerepareerd. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad :)

Echter heb ik dit weekend die WD Scorpio Black, 320gb ingebouwd en Leopard er helemaal opnieuw opgezet en hij draait weer als een zonnetje!

Pagina: 1