Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verkoop .NET domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een domeinnaam geregistreerd via domeinstad.nl
Nu ben ik benaderd door een Nederlander die mijn domeinnaam graag wil overnemen.
De betaling is geen probleem, dat wordt geregeld.

Echter, hoe kan ik de .NET-domeinnaam daadwerkerkelijk op zijn naam zetten?
Welke stappen zijn daarvoor nodig?

bvd voor de reactie,
Joost

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:51:
Ik heb een domeinnaam geregistreerd via domeinstad.nl
Typisch iets voor de klantenservice van domeinstad.nl :) . Gewoon overschrijven op de naam en het adres van de nieuwe eigenaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Typisch iets voor de klantenservice van domeinstad.nl :) . Gewoon overschrijven op de naam en het adres van de nieuwe eigenaar.
Tja, die beginnen over formulieren die ik via SIDN moet invullen, maar op die site wordt alleen gesproken over .NL namen, das volgens mij niet de bedoeling... misschien weten ze zelf niet waarmee ze bezig zijn :)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12
Wil de nieuwe eigenaar de domeinnaam ook bij domeinstad houden of heeft hij/zij z'n eigen provider?

Als het eerste geldt zul je het dus (beide) bij domeinstad moeten regelen. SIDN heeft uiteraard niets met .net domeinnamen te maken.

Als hij/zij een andere provider heeft zal hij/zij zelf de verhuizing moeten regelen bij z'n provider. Hiervoor zal je wel een zogenaamde AUTH/EPP code aan moeten leveren. Deze is namelijk nodig voor de verhuizing van een .net domeinnaam. Die code kan je bij de huidige provider (domeinstad) opvragen. Tevens zal je er voor moeten zorgen dat er geen zogenaamde 'domain lock' aanwezig is. Dat kan je nagaan middels een 'whois'.

Met de code kan de nieuwe provider de verhuizing aanvragen. Om de verhuizing af te ronden wordt er een mail gestuurd naar het e-mail adres van het Administratieve contact. Wie dat is kan je ook weer middels een 'whois' achterhalen.

In die e-mail staat vaak een linkje naar een bepaalde website waarop de verhuizing, vaak door het nogmaals invoeren van de EPP code, moet worden bevestigd.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info so far!

Antwoord op de vragen/extra vragen:
--> De nieuwe eigenaar heeft een andere provider
--> Moet domeinstad altijd de AUTH/EPP code kunnen aanleveren?? Ik heb er namelijk niet veel vertrouwen in...
--> Ik zie geen domein lock staan, wel STATUS: OK.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:31:
Bedankt voor de info so far!

Antwoord op de vragen/extra vragen:
--> De nieuwe eigenaar heeft een andere provider
--> Moet domeinstad altijd de AUTH/EPP code kunnen aanleveren?? Ik heb er namelijk niet veel vertrouwen in...
--> Ik zie geen domein lock staan, wel STATUS: OK.
Status OK is prima. Dat betekend dat er geen lock aanwezig. De huidige provider zal altijd de EPP code aan moeten leveren. Zonder deze code kan een andere provider GEEN verhuizing aanvragen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Kom kom, even zelf wat uitzoeken. Dit is echt al vaker aan de orde geweest. Daarnaast lap je elke regel aan je laars met je Hallo aanhef en bvd onderaan je bericht. Het lijkt wel een email zo.

Zie ook: Het algemeen beleid #groeten

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.