Toon posts:

Acer travelmate 7720, S/PDIF en DVI nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik in het bezit van een Acer TravelMate 7720.
Deze laptop heeft geen dvi of hdmi (enkel een vga) aansluiting en ook geen S/PDIF.
Is er een manier om dit wel te krijgen, bijvoorbeeld door usb apparatuur of een dockingstation?

Ik ben al opzoek gegaan naar een andere laptop maar op tweakers kun je niet filtereren op laptops met optical out. en ik bespaar me liever het geld om weer een nieuwe te halen.

Iemand misschien tips?,

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Voor je DVI kan je een converter kabeltje halen (VGA->DVI)
En voor je Spdif kan je kijken voor een PCMCIA geluidskaartje, zoiets als je kan vinden in de pricewatch:

http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=15&y=10

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Optical out is zeldzaam, maar sommige laptops hebben s/pdif in de koptelefoonuitgang. Meestal multimedia laptops. Dat is gewoon met koptelefoonstekker. Dan bestaat er wel omzetter van koptelefoon signaal naar optisch s/pdif.

VGA-DVI converter is een oplossing, al is het niet perfect. VGA is namelijk niet digitaal en dus moet de chip in de converter boel encoden naar DVI signaal.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Ik zou even goed kijken of je echt geen S/PDIF hebt. Je hebt een vrij recente laptop aan het nummer te zien en zoals hierboven vermeld zit de S/PDIF vaak in je koptelefoonjack verwerkt. Even goed in kijken met een lampje. Als het goed is zie je een ledje aan het einde zitten (die brand niet!) terwijl dit bij de andere jacks koper oid is.

Zoek ook naar "mini toslink", die hoort daar in.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 23-10-2008 10:27 ]