Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UEFI - Wat kan je ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
UEFI schijnt een soor opensource variant van EFI te zijn.
http://www.uefi.org

Nou vond ik aanwijzingen in de bios updates voor mijn bord (intel dp35dp) dat het UEFI ondersteunt, tevens moet vista sp1 ermee overweg kunnen.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden, wat schiet ik er mee op? en hoe maak ik de boel uefi (met GPT enzo)?
Heeft het nu een voordeel? sneller booten? extra features?

Op GOT is 0,0 over te vinden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar wat wil je ermee?

En waarom wil je dit in WOS neerzetten?
En "schijnt een soort opensource variant van EFI te zijn" - waar leid je dat uit af?

Ik mis een stuk motivatie waarom dit topic hier zou horen - ik zou zeggen: overtuig mij met een degelijke topicstart waarom dit open moet bijven? :)

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 22-10-2008 18:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sharkzor
  • Laatst online: 27-11 08:56
alt-92 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:46:
Maar wat wil je ermee?

En waarom wil je dit in WOS neerzetten?
En "schijnt een soort opensource variant van EFI te zijn" - waar leid je dat uit af?

Ik mis een stuk motivatie waarom dit topic hier zou horen - ik zou zeggen: overtuig mij met een degelijke topicstart waarom dit open moet bijven? :)
omdat UEFI nu door sp1 ondersteunt word:
http://www.microsoft.com/...m/firmware/UEFIGuide.mspx
Soort van open:
UEFI is a community effort by many companies in the personal-computer industry to modernize the booting process.
En ik ben als tweaker benieuwd hoe dit werkt en wat je ermee kan.... is dat geen reden genoeg?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sharkzor schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 07:43:
En ik ben als tweaker benieuwd hoe dit werkt en wat je ermee kan.... is dat geen reden genoeg?
Nou, als je de bedoeling hebt om een discussie op te starten is een drieregelige startpost zeer mager en niet wat bijvoorbeeld de Windows Clients - Policy en de Algemene forumFAQ verstaat onder een goede topicstart.

Als je wil weten wat het is: dan mis ik de nodige elementen van vooronderzoek.
En als er een duidelijke hint wordt afgegeven dat je best wel wat meer van je topicstart mag maken om de overlevingskansen te verhogen en het enige wat eruit komt is dit, dan is dat niet genoeg.

Probeer het nog even opnieuw met een uitgebreidere startpost waar je wat meer moeite in steekt dan nu?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.