Toon posts:

USB kabel Schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een camera die als ik deze op mijn laptop aansluit in een stand springt (kopieerstand) waardoor ik geen foto's meer kan maken als de camera is aangesloten. Dit is een eigenschap van de camera die niet uitgezet kan worden. Omdat ik een toepassing heb waarvoor dit eigenlijk wel nodig is heb ik bedacht dat ik een kabeltje tussen de camera en computer kan zetten waarmee ik kan schakelen. Zo kan ik snel schakelen tussen de "fotografeer stand" en de "kopieer stand" zonder het kabeltje steeds in en uit de computer hoef te halen. Nou heb ik naar zo'n kabeltje gezocht maar deze is nergens te vinden (iig. niet door mij). Heeft iemand een idee of zo'n kabeltje bestaat en waar ik deze kan aanschaffen? Het liefts ook nog een verloop van mannetje naar vrouwtje zijn.

Alvast bedankt.

Groeten Niek

Verwijderd

Waar een mens al niet over kan vallen: stekkertje erin en eruit. Kan me toch niet voorstellen dat je dat 50 keer per dag doet.

Misschien een goedkoop USB hubje met eigen voeding en dan een knipschakelaartje in het voedingssnoertje van de hub zetten?

Het is trouwens de vraag of welke schakelaar dan ook gaat werken: zit de USB stekker nog in een PC poort en schakel je met een knippertje van uit naar aan dan is het maar de vraag of je signaal naar de poort krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 19:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak een USB kabel, onderbreek de +5V of de data lijn en zet hier een schakelaar tussen.

Een andere mogelijkheid is een USBswitch te pakken, waarmee je de verbinding ook kunt onderbreken.

[edit]
En natuurlijk, welkom op GoT :)

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 22-10-2008 20:26 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-12 15:44
Terw_Dan schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:26:
Pak een USB kabel, onderbreek de +5V of de data lijn en zet hier een schakelaar tussen.

Een andere mogelijkheid is een USBswitch te pakken, waarmee je de verbinding ook kunt onderbreken.

[edit]
En natuurlijk, welkom op GoT :)
Doe het dan netjes, gebruik er een 4 (5) polige schakelaar voor. Dan schakel je namelijk keurig alle draadjes tegelijk los en vast.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:52:
Waar een mens al niet over kan vallen: stekkertje erin en eruit. Kan me toch niet voorstellen dat je dat 50 keer per dag doet.
Dit is dus wel het geval. :) Het wordt gebruikt op een HTC Shift (soort van tablet pc) en het wordt voor inspectiedoeleinden gebruikt. Er worden op een dag zo'n 70 objecten gedaan dus het kabeltje zou er dan 70 keer per dag in en uit moeten. De handeling is niet het grootste probleem maar ik vrees voor de USB poort.

Toch bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk ga ik voor de oplossing van nsa1984. Mocht iemand nog weten of deze kant en klaar te krijgen zijn dan hoor ik het graag. Moet er nl. zo'n 10 hebben en ben niet zo'n knutselaar.

Bedankt!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 14:29

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat voor camera is het uberhaubt? Canon's kun je vanaf afstand bedienen met PSremote (dus via de usbkabel).

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-12 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:02:
[...]

Dit is dus wel het geval. :) Het wordt gebruikt op een HTC Shift (soort van tablet pc) en het wordt voor inspectiedoeleinden gebruikt. Er worden op een dag zo'n 70 objecten gedaan dus het kabeltje zou er dan 70 keer per dag in en uit moeten. De handeling is niet het grootste probleem maar ik vrees voor de USB poort.

Toch bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk ga ik voor de oplossing van nsa1984. Mocht iemand nog weten of deze kant en klaar te krijgen zijn dan hoor ik het graag. Moet er nl. zo'n 10 hebben en ben niet zo'n knutselaar.

Bedankt!
Euhm misschien een domme vraag, maar waarom geen webcam of goede (wireless) IP camera :?:? Daar kan je ook gewoon screenshots van maken, of automatisch beelden van laten opslaan. Ik begrijp dat het voor het dagelijkse werk nodig is, dus een investering kan er wel tegenaan (zeker omdat je al een soort Tablet hebt....)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Het budget begint een beetje op te raken. Het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk. In eerste instantie voor 4 HTC's. Er zijn een flink aantal camera's (Canon Powershot A550, kan geen PSRemote aan :S) die niet zoamaar ingeruild gaan worden.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nsa1984 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:34:
[...]

Doe het dan netjes, gebruik er een 4 (5) polige schakelaar voor. Dan schakel je namelijk keurig alle draadjes tegelijk los en vast.
Is dat wel zo verstandig? Als je naar een USB-stekker kijkt, staan de buitenste twee contactpunten verder naar voren dan de binnenste twee. Die buitenste maken dus eerder contact dan de binnenste en dat is niet voor niets.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://andertorrado.wikispaces.com/file/view/patillaje_conector_USB.JPG?responseToken=b6f45409ebab020b889fc1970968b231

Hij krijgt dus eerst stroom en daarna pas data. Wellicht verstandig om ook in die volgorde te schakelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 23-10-2008 09:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-12 12:54
Ik denk dat het al voldoende is om de twee datalijnen af te koppelen. Daar heeft het OS tenslotte de verbinding mee. Ik weet niet hoe de camera hierop reageerd, wellicht detecteerd deze alleen voedingsspanning om over te schakelen in het menu van "foto" naar "data overdracht".

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:35:
Het budget begint een beetje op te raken. Het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk. In eerste instantie voor 4 HTC's. Er zijn een flink aantal camera's (Canon Powershot A550, kan geen PSRemote aan :S) die niet zoamaar ingeruild gaan worden.
Ik weet niet of het kan maar voor de A550 bestaat er een extensie op de firmware die een hoop functies toevoegt.
Pagina: 1