Toon posts:

Krijg geen Draadloze verbinding met mijn Speedtouch 780i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej!

ik heb nogal een rot probleem.

Eerst had ik nooit problemen met onze router om op draadloos netwerk te komen.. Maar nou had ik een game server willen maken en daar poorten voor willen maken. Daarom deed in een fabriekreset zodat hij naar de oude instellingen ging... maar daarna heb ik veel problemen mee gehad.. Nou kan ik niet meer draadloos internet verkrijgen :( wat is het probleem!?!? alstublieft help me want ik weet geen raad ermee :(

Groetjes

Robert

Verwijderd

1. Brandt het WLAN lampje op het modem wel? (factory default = groen = WPA)
2. Zie je je eigen SpeedtouchXXXXXX netwerk wel in de lijst met beschikbare netwerken?
3. Als je eigen netwerk er wel bij staat maar hij niet meer wil verbinden kan je het beste je voorkeursnetwerk instellingen verwijderen en opnieuw een verbinding maken en de netwerksleutel die op de sticker onderop je modem staat invoeren (WPA-PSK).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:25:
1. Brandt het WLAN lampje op het modem wel? (factory default = groen = WPA)
2. Zie je je eigen SpeedtouchXXXXXX netwerk wel in de lijst met beschikbare netwerken?
3. Als je eigen netwerk er wel bij staat maar hij niet meer wil verbinden kan je het beste je voorkeursnetwerk instellingen verwijderen en opnieuw een verbinding maken en de netwerksleutel die op de sticker onderop je modem staat invoeren (WPA-PSK).
En daarna de code wijzigen aangezien de default code nogal onveilig is. (lees: eenvoudig terug te leiden is adhv SSID)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al voormekaar gekregen 8)7 :D

ik zal even uitleggen hoe ik dat heb gedaan:

Heb in de Router ingesteld dat hij met WEP moet verbinden.. en een wachtwoord gegeven (*****)
En toen heb ik dat ook zo ingesteld op Vista en zo heb ik internet kunnen krijgen...

Doe ik het zo goed.. of moet ik eventjes opnieuw beginnen?

Groeten!

Robert :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:16:
Ik heb het al voormekaar gekregen 8)7 :D

ik zal even uitleggen hoe ik dat heb gedaan:

Heb in de Router ingesteld dat hij met WEP moet verbinden.. en een wachtwoord gegeven (*****)
En toen heb ik dat ook zo ingesteld op Vista en zo heb ik internet kunnen krijgen...

Doe ik het zo goed.. of moet ik eventjes opnieuw beginnen?

Groeten!

Robert :)
Op zich goed, alleen...
1. de standaard wepcode (die onderop de modem staat) is eenvoudig te achterhalen door een bug in de speedtouch-modems.
2. Wep is achterhaald, en eenvoudig doorheen te komen.

Het is beter iets dan niets, maar het advies is zeker om WPA te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:41:
[...]

Op zich goed, alleen...
1. de standaard wepcode (die onderop de modem staat) is eenvoudig te achterhalen door een bug in de speedtouch-modems.
2. Wep is achterhaald, en eenvoudig doorheen te komen.

Het is beter iets dan niets, maar het advies is zeker om WPA te gebruiken.
ja maar ik heb een eigen WEP sleutel gemaakt? nouja ik zal een andere keer naar kijken want het is gelukkig nog gelukt _/-\o_

bedankt allemaal :D

En spreek jullie later!

Groetjes

Robert
Pagina: 1