[NAS] R2882 NAS pingt wel maar is niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik heb hier een merkloze NAS-behuizing met een R2882 chipset van eBay. (Is misschien een NEC, maar er staat niks op.
Ik ben hem nu aan het testen met een oude harde schijf (van wel 3GB :P), maar ik kan hem niet werkend krijgen.

Het default-ip van de NAS is 169.254.0.1, dus ik heb mijn computer (WinXP) op 169.254.0.2 ingesteld.
Blijkbaar luistert hij niet naar de DHCP-server in mijn SpeedTouch 546 modemrouter, want die deelt als het goed is ip's vanaf 192.68.1.64 t/m 192.68.1.253 uit. De DHCP werkt wel, dat heb ik met mijn computer getest.
(Mijn NAS moet een ingebouwde DHCP-server hebben die automatisch uitgaat als er een andere DHCP aanwezig is in het netwerk, maar als ik hem op mijn computer aansluit krijgt ik een foutmelding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden." Ik krijg wel een ip, 169.254.x.x.)

Ik kan alleen niet op de configuratiepagina v.d. NAS komen, pingen werkt wel gewoon.
Er zit een programmaatje bij de NAS om hem als een schijf in Deze Computer in te stellen (het is wel een echte NAS), dat programmaatje herkent hem wel, maar kan geen verbinding maken.

De NAS direct op mijn computer aansluiten werkt ook niet, hij zit nu op de SpeedTouch 546 modemrouter, en mijn computer ook, via een merkloze switch / hub. (Ik weet niet of het een switch of hub is, maar dat zou niet veel uit mogen maken. Het heeft in ieder geval geen ip.)
Zonder switch / hub ertussen werkt het ook niet.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Gevallen op 22-10-2008 17:06 ]

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
169.x.x.x is een speciale link local range:
http://tools.ietf.org/html/rfc3927

wat precies de bedoeling hiervan is weet ik niet, maar lekker werken zal het niet doen.

Misschien dat je em op een andere router kan proberen. volgens mij moet dat ding gewoon een DHCP ip kunnen krijgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
Ik heb hier even geen andere router, maar de DHCP in deze router werkt wel...
Als ik op de configuratiepagina van deze router kijk zie ik bij de NAS geen DHCP bij IP-configuratie staan (bij mijn computer wel), maar Auto-IP. Weet iemand wat dat betekent?

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
Update:
Ik heb even een DHCP-server van mijn computer gemaakt (en die in de router uitgezet), maar dat helpt niet.
(De DHCP werkt wel, heb ik getest met een andere computer.)

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Probeer eens direct op de pc aansluiten.
Dan pc uit en nas uit.
Nas aanzetten, even wachten dan pc aanzetten.
Dan zul je volgens het boekje van je nas, moeten verbinden van pc naar nas met ie, dit staat in de handleiding.

Anders zal er wel een mogelijkheid zijn om te resetten naar fabrieksstand.

[ Voor 15% gewijzigd door jan99999 op 25-10-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
Dat werkt dus niet, ik kan alleen pingen, verder niks.
En ik had hem al een keer gereset (ook al is hij nieuw).

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
Is dit probleem echt zo moeilijk? >:)

Na 2 dagen mag ik wel kicken, toch?

[ Voor 45% gewijzigd door Gevallen op 27-10-2008 20:53 ]

Ken je mij van CO?

Pagina: 1