Toon posts:

korte vraag over powercable van de harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de gegevens op mijn HDD te redden door mijn HDD aansluiten op een andere computer en zo de gegevens te kopieeren naar de andere HDD.. maar de voeding van die computer kan ik niet direct bij, dus is mijn vraag:

is het mogelijk om de sata kabel van de dvd writer van me zusje's computer los te koppelen, en daar mijn HDD sata kabel in te doen, en vervolgens de powercable van mijn HDD aan te sluiten op de voeding van mijn eigen computer in plaats van die van me zusje's computer, of zorgt dit voor problemen?

Is het uberhaupt mogelijk, dat mijn voeding dan draait zonder dat er een HDD aangesloten is op het moederbord?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
1. Ik zou het niet doen

Je moet dan de zwarte draad van de voedingen met elkaar doorverbinden, anders gaat deze referentie over je kabels en dan vang je heel "troep" op.

2. Jawel

[ Voor 68% gewijzigd door HammerT op 22-10-2008 16:10 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 09:50
Je laatste vraag is makkelijk : ja, je voeding draait gewoon als er geen harddisk is aangesloten op je 'eigen' PC. De hele PC draait gewoon.

Je eerste vraag : het zal *waarschijnlijk* wel werken, maar mijn gevoel zegt: NIET DOEN. De kans lijkt mij te groot dat er vreemde stromen gaan lopen, op verkeerde plekken. Beide voedingen leveren natuurlijk net verschillende spanningen, en dan kunnen er wel eens hele gekke dingen gebeuren. Een harddisk die het 'zomaar opeens' niet meer doet bijvoorbeeld.

Het is echt *veel* verstandiger om gewoon ook de powercable uit de PC van je zusje te gebruiken. Is er geen kabel meer over? Besteed dan (max) 5 euro aan een splitter voor je voedingskabels.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 14:53

Haan

dotnetter

Als je de sata kabel uit die DVD brander kan trekken, kan je toch ook de voedingskabel van die brander gebruiken :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Ik heb het al vaker gedaan en er is bij mij nooit een schijf door overleden.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij mij ook niet.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BartS12 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:12:
Je laatste vraag is makkelijk : ja, je voeding draait gewoon als er geen harddisk is aangesloten op je 'eigen' PC. De hele PC draait gewoon.
Uhh ja maar die 2e pc moet dan ook wel draaien, want je moet een ATX altijd belast laten draaien.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
Ik heb ook al een aantal keren een HDD aangesloten gehad in systeem 1 en de voeding afgetapt van het systeem ernaast. Geeft geen enkel probleem dus als tijdelijke oplossing is dat een prima optie.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb een keer van een server waar de sca-backplane van stuk was de schijven in een andere server gehangen, en de array met een scsi-kabel op server 1 aan gesloten. server 2 was toen even 'donor' van zowel voeding, als een sca-backplane, met daarop de schijven geprikt van server 1.
De raid-array werkte als een zonnetje.

Houdoe

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:15
Of je doet hem in zo'n usb case voor hdd's. Die zorgt voor stroom en data.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:03:
is het mogelijk om de sata kabel van de dvd writer van me zusje's computer los te koppelen, en daar mijn HDD sata kabel in te doen, en vervolgens de powercable van mijn HDD aan te sluiten op de voeding van mijn eigen computer in plaats van die van me zusje's computer, of zorgt dit voor problemen?
Volgens mij bedoel je iets als:
Is het mogelijk om de SATA kabel van de DVD-writer van mijn zusje's computer uit het moederbord te halen en daar mijn HDD op aan te sluiten en, vervolgens, de powercable van mijn voeding (ipv die van mijn zusje's voeding) aan te sluiten op de HDD of zorgt dit voor problemen?
Niet om je af te zeiken maar ik vond het pas na een 2e keer lezen begrijpelijk en daarnaast was het niet helemaal technisch correct. (Volgens mij komt een powercable vanuit de voeding en niet vanuit de HDD.)

Maar goed, de meesten snappen het blijkbaar.

Mijn gevoel zegt zoals bij de rest ook: Niet doen.
Pagina: 1