Toon posts:

Netwerk probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst wat uitleg, ik zit achter een Samsung Experiabox bij KPN.

Nou heb ik daar een laptop playstation 3 en een mediaserver aanhangen.
Nou kwam ik gistere avond thuis en vondt mij laptop niet werkende naar mij experiabox.
Zodra ik wil connecten naar mijn experiabox geeft hij gelijk het bericht Timeout.
Mijn laptop ziet de experiabox wel maar kom er dus niet op :/
Laptop draaid op Vista.

Nou heb ik er een kabel tussengelegt en alles werkt behalve MSN :?
daarnaast wil mijn playstation 3 niet inloggen met de Sony servers maar heeft wel weer toegang tot de mediaserver :?

dit is em.
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/5327/errorms0.jpg

Gedaan dusver:

Modem reset.
Inlog gegevens getest.
WEP key veranderd naar WPA2-PSK/WPA-PSK etc etc
en ik vondt dit http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=16&t=2203

dus... wat tedoen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 14:41 ]

Verwijderd

Krijg je op je laptop draadloos een IP-adres en gateway adres ed. ?? Dit kan je controleren door cmd te openen en dan "ipconfig /all"
Probeer dan ook eens te pingen naar www.google.nl kijken of er uberhaupt wel verbinding naar buiten is.

Er bestaat ook een optie om de verbinding te herstellen dat al geprobeerd? Tevens is het ook handig om de nieuwste draadloze driver te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Met ipconfig krijg ik idd geen gateways and een ip tezien.
hij geeft ook aan met Mediumstatus : medium ontkoppeld

Herstellen is al menige maal geprobeerd :P

Inmiddels werkt mijn playstation 3 weer naar behoren. het probleem ligt dus in mijn laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 14:34 ]

Verwijderd

"Mediumstatus : medium ontkoppeld"?? Klinkt alsof je nog nooit draadloos verbonden bent. En als je niet verbonden bent krijg je ook geen ip + gateway.

Misschien een stomme vraag maar staat je experiabox wel aan op draadloos?? KPN zet dit namelijk automatisch uit, waardoor je het zelf moet aanzetten.
Zoja probeer eens een fireware update, dit wil weleens helpen. Tevens niet je key niet op WPA zetten, dit werkt niet met Vista.

Ik hoor het wel

Verwijderd

Topicstarter
Wifi staat aan, mijn ps3 maakt er nu probleemloos gebruik van.

Ik zal morgen een firmware update doe, en ik zal eens een virus scan doen. ik laat het nog horen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 22:31 ]

Verwijderd

Hey LocK-NaH,

Dit is tevens mijn eerste post op dit forum, en ik hoop hier ook veel op te steken.

@LocK-NaH

Heb je al geprobeerd om installatie van de huidige driver van je wifi "card" ongedaan te maken en opnieuw te installeren?

Is er niet "per ongeluk" in de Experiabox een ban van het MAC adres van je laptop ingesteld?

Krijg je een ping response als je via een netwerkkabel naar het gateway adres van de Experiabox pingt?

en zoals Dragon21 ook al zei, wanneer je standaard wifi drivers gebruikt: update ze even naar een nieuwere versie.

succes,

byte_devil
Pagina: 1