Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

lightbox(?) van tweakers - tutorial

Pagina: 1
Acties:
  • 924 views

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:35
De lightbox die je bv op de vraag&aanbod pagina's van tweakers ziet, waar komt die vandaan? Is het een lightbox versie, en bestaat er dus een tutorial van?
Voorbeeld:
V&A aangeboden: Mission m-cube 5.1 subwoofer
(advertentie is al afgelopen, geen spam dus ;) )

thx :)

[ Voor 25% gewijzigd door deBennie op 22-10-2008 14:14 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die komt van de T.net devvers zelf ;) Ik geloof dat crisp het gemaakt heeft.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Zelf gemaakt. Gebaseerd op lightbox. Maar waarom een tutorial, je kan ook gewoon googlen op lightbox en de eerste link gebruiken zoals je zelf wilt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toch wel handig, die search: Welke image viewer gebruikt tweakers.net?

Edit: /laat2 8)7 :p

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 22-10-2008 14:19 ]

Ey!! Macarena \o/

• deBennie
disjfa schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:15:
Zelf gemaakt. Gebaseerd op lightbox. Maar waarom een tutorial, je kan ook gewoon googlen op lightbox en de eerste link gebruiken zoals je zelf wilt.
lightbox ken ik, daar maak ik zelf ook gebruik van, maar deze heeft een scrollbar met daarin de thumbs van de rest van de afbeeldingen. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik snap het "- tutorial" deel even niet in je topictitel. Wil je nu van ons een tutorial ofzo :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• deBennie
yes :)
ik wil die 'lightbox' uit de vraag&aanbod graag in mijn site implementeren, daar lijkt mij een tutorial handig bij, toch?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:30:
Ik snap het "- tutorial" deel even niet in je topictitel. Wil je nu van ons een tutorial ofzo :?
Is het een lightbox versie, en bestaat er dus een tutorial van?
Desalniettemin een erg verwarrend topic. Ik wist niet wat een lightbox was, nu blijkt dat een library te zijn (vermoed ik?). Da's net zoiets als tegen een vriend die linux draait zeggen "Hey, wat een mooie Windows heb jij". Noem het dan gewoon image viewer of iets wat de lading meer dekt.

En ja, ik zeg ook jaloeziën ipv Luxaflex ;)

Ah, nvm
A lightbox may also refer to a folder used on stock photography websites to allow a user to organize digital photos. Photos can be assigned to a viewable lightbox folder by subject, for later convenience, or used to compile unrelated photos for a specific project layout. Lightboxes also allow graphic designers to show clients options for a project in one simple uncluttered folder.
My bad :)

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 22-10-2008 15:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 15:00
Cloud schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:14:
Die komt van de T.net devvers zelf ;) Ik geloof dat crisp het gemaakt heeft.
Hmm, ik kom dat ding echt op zoveel sites tegen... Is het niet gewoon een opensource iets?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ipv dat je vraagt om een tutorial, zou ik eerst vragen of je het custom script van t.net uberhaupt wel mag gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
deBennie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:34:
ik wil die 'lightbox' uit de vraag&aanbod graag in mijn site implementeren, daar lijkt mij een tutorial handig bij, toch?
Dan lijkt het me handig als je eerst even t.net aanschiet om te vragen wat ze er van vinden als je deze code zomaar even 'leent' ;)

edit: /Spuit11
.oisyn schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:34:
Desalniettemin een erg verwarrend topic. Ik wist niet wat een lightbox was
Onder "WEB-volk" is het toch wel een bekende term; dat jij daar als C++-er nog nooit van gehoord hebt...tja :+

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 22-10-2008 14:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Lijkt me niet dat Tweakers jou gaat uitleggen hoe jij hun code kan kopieren naar je eigen site, tenzij ze dat door crisp tegen uurtarief laten doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

RaZ schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:35:
ipv dat je vraagt om een tutorial, zou ik eerst vragen of je het custom script van t.net uberhaupt wel mag gebruiken.
^^ Er staat niet voor niets (c) onderaan elke pagina ;) Dus daarvoor moet je bij het mt zijn van tweakers, contactgegevens staan op http://tweakers.net/contact

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deBennie
RaZ schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:35:
Euhhh, misschien begrijp je het niet helemaal, maar ik open juist dit topic om erachter te komen of het een lightbox versie is, of niet. Dus hoe moet ik nou weten dat ik t.net om toestemming moet vragen als ik nog niet eens weet of het in eigen beheer ontwikkeld is? Sjees

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:36:
Onder "WEB-volk" is het toch wel een bekende term; dat jij daar als C++-er nog nooit van gehoord hebt...tja :+
Dat "C++-er" is in die context net zo relevant als zeggen dat ik een sportschoendrager ben 8)7 :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• deBennie
RobIII schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:36:

Ja, ik sta ook te kijken van die opmerking. Lightbox lijkt mij een algemene term voor een online pic-viewer. Maar goed, blijkbaar zijn niet alle tweakertjes op de hoogte van gangbare ontwikkelingen...

• deBennie
.oisyn schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:40:
[...]

Dat "C++-er" is in die context net zo relevant als zeggen dat ik een sportschoendrager ben 8)7
Dude, dat jij toevallig de term lightbox niet kent is niet het probleem van een ander?

En nu graag weer ontopic, ik begrijp dat ik bij een tweaker moet zijn wil ik die pic-viewer wil implementeren in mijn site, en dat het dus geen lightbox versie is?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lightbox ansich is gewoon een simpel opensource scriptje, first result van google... Tweakers heeft hem iets aangepast en zelf ook geimplementeerd (iig zo lijkt het nu).

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Avalaxy schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:35:
Hmm, ik kom dat ding echt op zoveel sites tegen... Is het niet gewoon een opensource iets?
De standaard versie van Lightbox wel ja. Maar niet de versie die hier in gebruik is. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

deBennie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:39:
[...]
Euhhh, misschien begrijp je het niet helemaal, maar ik open juist dit topic om erachter te komen of het een lightbox versie is, of niet. Dus hoe moet ik nou weten dat ik t.net om toestemming moet vragen als ik nog niet eens weet of het in eigen beheer ontwikkeld is? Sjees
Ik denk dat je hier wel heel kort door de bocht gaat door te zeggen dat je niet weet of je het mag gebruiken. Het getuigt van gebrek aan kennis met betrekking tot auteursrecht en het (her)gebruiken van dingen die op het internet staan.

Je mag er vanuit gaan dat alles wat je op het internet vindt *niet* hergebruikt mag worden zonder toestemming van de originele auteur; tenzij anders vermeld. Dit laatste is een cruciale opmerking, en geldt bijvoorbeeld voor alle tutorial-sites en blogposts van mensen die iets willen delen.

In het geval van T.net en alle daar op gebruikte scripts: tenzij vermeld dat het zonder toestemming (her)gebruikt mag worden, moet je toestemming vragen. (:+)

[ Voor 36% gewijzigd door Swaptor op 22-10-2008 15:02 . Reden: quote &text verwisseld ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sander- schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:48:
Lightbox ansich is gewoon een simpel opensource scriptje, first result van google... Tweakers heeft hem iets aangepast en zelf ook geimplementeerd (iig zo lijkt het nu).
Nee, Tweakers.net (crisp) heeft dat ding zelf geschreven ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

deBennie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:41:
[...]

Dude, dat jij toevallig de term lightbox niet kent is niet het probleem van een ander?
Dude, ik maak het toch ook niet het probleem van een ander?
moto-moi schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:37:
[...]

^^ Er staat niet voor niets (c) onderaan elke pagina ;) Dus daarvoor moet je bij het mt zijn van tweakers, contactgegevens staan op http://tweakers.net/contact
Jawel, dat staat er wel voor niets. (c) heeft namelijk in Nederland (Europa) geen betekenis, en bovendien is een webpagina automatisch auteursrechtelijk beschermd ;)

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 22-10-2008 15:07 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Cloud schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

De standaard versie van Lightbox wel ja. Maar niet de versie die hier in gebruik is. :)
Al is de versie van de Lightbox die op tweakers.net gebruikt wordt gebaseerd op (bevat code van) Lightbox 2 en er is geen speciale afspraak gemaakt met de auteur van dat script, dan valt het (net als het origineel) onder de Creative Commons Attribution 2.5 Generic.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nah; het lijkt me ondertussen wel duidelijk en we vervallen allemaal in herhaling:

• Het is door T.net (tino.net :+ ) ontwikkeld
• Je mag het niet 'zomaar' of 'even' "lenen"

Er zijn voldoende lightboxes te vinden op Google en ik zie verder het nut niet (meer) van dit topic en voor we verzanden in op-en-neer ge-dude brei ik er dus maar een eind aan ;)

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:07:
[...]
Al is de versie van de Lightbox die op tweakers.net gebruikt wordt gebaseerd op (bevat code van) Lightbox 2 en er is geen speciale afspraak gemaakt met de auteur van dat script, dan valt het (net als het origineel) onder de Creative Commons Attribution 2.5 Generic.
Ter aanvulling: het is enkel qua idee gebaseerd op Lightbox maar bevat geen code van Lightbox zelf; het is volledig van scratch af aan door onszelf ontwikkeld en daarmee berusten alle rechten dus bij Tweakers.net.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.