Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Iets verwijderd waardoor netwerk niet goed werkt

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Beste mensen,

Vanochtend wilde ik een stel bestanden van mijn huisgenoot zijn computer afhalen. Huisgenoot heeft XP, en hadden nog niet eerder met bestanden geschoven. Mijn Vista (64 bits) gaf een melding dat er iets mis ging en of ik een diagnose wilde uitvoeren, wat ik uiteraard graag wilde.

Vervolgens kwam Vista met een melding die voor mijn situatie nu enorm belangrijk geweest was, maar die ik natuurlijk weer niet goed gelezen heb. Het was iets met een drieletter afkorting en volgens mij zat er een U in, maar dat is niet helemaal zeker. Wel dat het een afkorting was. Anyway, windows gaf aan dat dat onderdeel verouderd is, en of ik het wilde verwijderen. Dat wilde ik wel (dom). Vervolgens werkte de boel nog niet en gaf ik mijn pc een reboot.

Toen ik opnieuw opstartte kwamen er geen internetsites in beeld op IE. Weer diagnose, geen problemen gevonden. Ik start MSN op, werkt ook niet. Programma's lopen beide vast (MSN direct en IE nadat ik afsluit). Toen COD4 gestart, online inloggen, werkt ook niet. (hij ziet WEL de servers, maar als ik ga inloggen reageert de server niet, en krijg ik een timeout. Ook Gnotifier geeft een kruisje dat het geen verbinding heeft.

Het rare is; IE64 doet het wel! daar kan ik gewoon mee internetten.

Ik heb nog niet veel na kunnen zoeken op internet, omdat ik dus niet weet wat de aard van het probleem is. Ik hoop dat hier iemand is die het probleem herkend en me de goede weg op kan sturen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Herkennen niet, maar je zou wel de nic opnieuw kunnen installeren.

Kijk ook eens in de eventlog viewer, wellicht dat er iets gemeld wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Okasha
  • Niet online
Ja sorry vergeten te melden, de eventlog heb ik nageplozen, maar daar komt niets uit waar ik iets mee kan.

NIC opnieuw installeren ga ik nu even doen, maar heb niet het idee dat het veel uit zal maken, omdat ik nu gewoon via IE64 dit bericht zit te typen, en de windows diagnose ook gewoon aangeeft dat er geen problemen zijn.

[edit]

Het helpt duidelijk niet. IE geeft zijn standaard lijst van mogelijke errors (dns gezeur enzo) en gmail geeft fout 12007 unable to find server in DNS. Ook NIC nog een paar keer gereset. En zit dus nog steeds in InternetExplorer X64 vrolijk dit te typen.

Snap dr niets van :X

[ Voor 30% gewijzigd door Okasha op 22-10-2008 14:08 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

systeemherstel draaien ?

• Okasha
  • Niet online
Haha TOP! ik kende die hele functie niet joh, alles werkt weer naar behoren