Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sinds kort een kastje van digitenne.
Nu wil ik ook de laptop erop aansluiten zodat ik af en toe een programma kan opnemen.
Op de laptop zit een tv kaart met drie aansluitingen te weten[list][/list]een antenne aansluiting = een coax aansluiting[list][/list]een video ingang composite (geel)[list][/list]een video ingang s-video.

Hiervoor hadden wij kabel en dan sloot ik de pc aan op de kabel, heb eenmaal de kanalen gescand
met Power Cinema en nam daar dan ook mee op.
Nu heb ik een coax kabel aangesloten op de rf aansluitng op het digitenne kastje en op de coax aansluiting van de tv kaart in de pc.
Ik krijg nu echter alleen ned. 1,2en 3 . De rest wordt wel gescand maar staat een sleutel achter.
Hoe kan ik deze sleutels wegkrijgen zodat ik ook van RTL 4 en 5 kan opnemen?

mvg scarlett

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:04:
Wij hebben sinds kort een kastje van digitenne.
Nu wil ik ook de laptop erop aansluiten zodat ik af en toe een programma kan opnemen.
Op de laptop zit een tv kaart met drie aansluitingen te weten[list][/list]een antenne aansluiting = een coax aansluiting[list][/list]een video ingang composite (geel)[list][/list]een video ingang s-video.

Hiervoor hadden wij kabel en dan sloot ik de pc aan op de kabel, heb eenmaal de kanalen gescand
met Power Cinema en nam daar dan ook mee op.
Nu heb ik een coax kabel aangesloten op de rf aansluitng op het digitenne kastje en op de coax aansluiting van de tv kaart in de pc.
Ik krijg nu echter alleen ned. 1,2en 3 . De rest wordt wel gescand maar staat een sleutel achter.
Hoe kan ik deze sleutels wegkrijgen zodat ik ook van RTL 4 en 5 kan opnemen?

mvg scarlett
Die DVB-T poort op je laptop kan alleen free-to-air zenders opvangen.
Makkelijkste lijkt mij om digitenne kastje via geel tulpje op je laptop aansluiten en dan het witte tulpje naar jack op je microfoon ingang zetten.
Alleen vermoed ik dat je gele tulpje op je laptop alleen voor video uit is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Gele tulpje is ook voor video in. Op deze manier kan ik wel de zender krijgen waar de tv op dat moment op af gesteld staat. Het is helaas op deze manier niet mogelijk om op de tv naar een zender te kijken en tegelijkertijd op de laptop een ander kanaal op te nemen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:07:
................Het is helaas op deze manier niet mogelijk om op de tv naar een zender te kijken en tegelijkertijd op de laptop een ander kanaal op te nemen.
Dat klopt!

[ Voor 20% gewijzigd door kaajee op 23-10-2008 00:12 ]