[Media keuze] Welke cd gebruiken voor uitbrengen cd

Pagina: 1
Acties:

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 09:22
Wij brengen over een klein maandje een eigen cd uit, en omdat het persen van cd's vrij duur is, en een minimale afname van 500 stuks betreft hebben we gekozen om het zelf te branden.

Mijn eerste keuze is gevallen op het merk Mediarange omdat deze een compleet witte bovenkant heeft en een zwarte onderkant (zodat je slecht kan zien dat erop gebrand is)

Afbeeldingslocatie: http://www.bigdennis.com/images/xl/11371.jpg

De vraag is alleen is een zwarte onderkant wel goed? Zal dit geaccepteerd worden door vrijwel alle cd-spelers?
Andere suggesties zijn ook welkom :)

Soundcloud

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Om hoeveel stuks gaat het, het is namelijk een hele klus om dat te gaan doen als je niet een paar branders hebt. Ik zou nogmaals overwegen om misschien toch te laten persen, misschien hou je er een paar over maar zelf branden kost ook geld en vooral tijd. Bovendien kun je ze mooi laten bedrukken en misschien is met orgineel hoesje etc ook wel vetter/pro. Zoek anders wat sponsers die je kunnen helpen bij de financiering.

Geef wat meer info...kunnen we je beter helpen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• kaos001
Het gaat om ongeveer 100 stuks.
We hebben een cd gemaakt met 12 nummers en 3 tussenstukjes (genre: hiphop)
We zijn geen beginners meer, en het geheel klinkt vrij pro. Kan niets laten horen, mag nog niet de deur uit voor 21 november :/

Hoesje hebben we zelf ontworpen en kan ik gewoon op mijn werk laten drukken, het gaat echt puur om de cd an sich. Ik ken ook maar 1 bedrijf waar ik wat kan laten persen, misschien dat anderen hier nog oplossingen ervoor hebben? 100 cd's branden is nog wel een keer te doen hoor, maar als het voor een mooie prijs te persen is vind ik dat natuurlijk ook prima :)

Soundcloud

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.multidisc.be/prijzen.php

100 stuks= 3,550 €/stuk

Even googlen en je vind er vast nog wel meer.

Ik heb er overigens geen ervaring mee, dit vond ik met 1 minuut googlen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 22-10-2008 15:09 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• kaos001
Als ik het op mijn eigen manier doe :

Losse lege hoesjes + cd gebrand met zwarte onderkant : 0,46 €/stuk
Dat lijkt me een stuk aantrekkelijker, aangezien wij er ook niets op verdienen.

Maargoed, de vraag is dus nog steeds, is een zwarte achterkant nu minder goed als een normale gebrande cd (lichte achterkant) of maakt het vrij weinig uit.

Soundcloud

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik weet dat er enkele jaren geleden cd's uitkwamen die dat hadden. Daar heb ik er toen enkele van gehad en die functioneerden verder zoals elke andere cd. Het merk kan ik mij zo niet meer herinneren. De eigenschappen van de reflecterende laag zullen wel niet verschillen lijkt mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geperste CD gaan veel langer mee, als je wilt dat je fans over pakweg een jaar of 5 je ceedeetje nog kunnen beluisteren, zou ik niet voor gebrandde CD's gaan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

u_nix_we_all schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:32:
Geperste CD gaan veel langer mee, als je wilt dat je fans over pakweg een jaar of 5 je ceedeetje nog kunnen beluisteren, zou ik niet voor gebrandde CD's gaan.
Je hebt gelijk, maar 5 jaar is wel heel kort. Mijn oudste gebrande CD met wat krasjes is zo'n 7 jaar en speelt nog perfect. Werkt zelfs in een CDP-101. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:35:
De vraag is alleen is een zwarte onderkant wel goed? Zal dit geaccepteerd worden door vrijwel alle cd-spelers?
Andere suggesties zijn ook welkom :)
Voor de infrarode lasers van CD spelers is dit zwart gewoon transparant. Geperste Playstation 1 CD's zijn ook zwart en die werken prima.
Hier nog een beetje uitleg.
Ik heb trouwens een spindel van 100 CD-R's met een knalrode schrijfkant en die werken perfect in al mijn spelers. En het ziet er cool uit ;)

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 23:58
Ik heb vroeger ook MMore zwarte CD's gehad. Functioneren nu nog prima en het is denk ik een jaar of 6 geleden. Ze zien er in ieder geval super vet uit. Ik heb er een stuk of 40 verkocht toen en heb nooit klachten gehoord.
Pagina: 1