Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om buiten je computer om, foto's over te zetten van een CFkaart (die in mijn canon zit) naar een SDkaart, die in de Creatize Zen past. Dan zou ik de mp3speler kunnen gebruiken als een soort imagetank tijdens fotosessies. Ben op zoek naar een nieuwe mp3speler en zag hier wel een mogelijkheid in (kon namelijk bijna geen CFkaart mp3spelers vinden).
Bedankt!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01 09:55
Er bestaan convertors om SD kaartje in een CFmodule te stoppen. Zo krijg je dus een SD kaart in je camera.

Hoe het zit qua snelheid weet ik niet. Ik heb er een tijdje naar gezocht voor in mijn camera, maar vond het na een tijdje niet meer de moeite waard.

Pvouput live

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Koop gewoon een aantal CF kaartjes en laat de foto's er op staan tot je ze op een computer (incl backups) kan zetten. Harddisks -ik neem tenminste aan dat je het over een hdd creative hebt- zijn gevoeliger voor beschadigingen dan CF kaartjes.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Je hebt dit apparaatjes die dit kunnen doen. Deze heb ik zelf ook maar ik vind hem zo buggy (en langzaam: usb 1.0) dat ik ze niet echt kan aanraden. Ik heb hem gekocht voor vakantie (back-up maken op een usb stick) maar tijdens het kopieren zit je telkens in angst dat hij weer vastloopt en misschien je orginele kaart vernaggelt.

Ik neem tegenwoordig gewoon een cardreader (met een gat voor compactflash en sd) mee en bij de 1ste de beste pc maak ik hiermee een backup. Dat zou jij ook kunnen doen, ondanks dat je het niet 'altijd' kam doen.

Vandaag is het feest en morgen ook.