Toon posts:

USB Drive Reiser partitie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik he me suf gegoogled, van alles geprobeerd, maar kom er niet uit:

Ik heb eeb externe Lacie HDD van 500GB. Deze heb ik destijds gepartitioneerd in een NTSF en een Reiser-partitie. Op de reiser partitie staat Linux (Suze) maar ik vind dat niet handig op een externe drive. (Heb nu Ubuntu op een interne staan). Nu probeer ik die (Reiser) ruimte op deze Disk vrij te maken, maar het lukt me niet. Partition magic en Partition commander zien geen van beide deze drive (laat staan XP of [mijn inmiddels gecrashde Vista]}.
Wie heeft er nog een tip?

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Aansluiten op een XP machine of Vista machine, diskmgmt.msc inkloppen bij run. Zou je wel iets opweg moeten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
....ik zei al "laat staan met XP"

Schijfbeheer ziet "Schijf 1, verwisselbaar" en verder alleen "Geen medium". Dus ook de NTFS partitie is onzichtbaar voor schijfbeheer.
Maar met verkenner kan ik wel gewoon de NTFS partitie benaderen, lezen, schrijven.
Schiet mij maar lek :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 12:14 . Reden: Typefoutje ]

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 08:40
Je zegt dat je ook Ubuntu draait: probeer eens Gnome Partition Editor die zal wel kunnen omgaan met ReiserFS

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 16:40
Probeer eens op te starten met iets als ultimate bootcd of een willekeurige linux cd (die van je SuSe bijvoorbeeld). Dan kan je waarschijnlijk wel een partition manager vinden waar je wel deze schijf mee kan editen. Ik zou er van opkijken als ook fdisk niets met die schijf kan.
Het enige probleem kan zijn dat een externe schijf niet altijd direct herkend wordt. Maar er moeten wel live-cd's te vinden zijn die hem wel detecteren.

Edit: Damn, te traag en dan ook nog eens vergeten dat je gewoon een werkende linux hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door _lasher_ op 22-10-2008 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, euh, mijn Ubuntu doet het even niet omdat XP de Grub heeft gesloopt, maar die fix ik wel weer. Heb Ubuntu ook op mijn Laptop, maar kan nog geen partitie manager vinden.....
Toen Ubuntu nog wel draaide, kon hij de USB drive niet mounten....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 12:32 . Reden: aanvulling ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Is het zo'n Porsche model van Lacie? Dan is ie waarschijnlijk gewoon defect.

Bij de vier die ik er heb gehad, verdween ook telkens een partitie, of een paar folder, dan wat bestanden en tenslotte was het einde oefening. Hij is wel telkens omgeruild, maar ik vond 'm zo onbetrouwbaar dat de laatste de prullenbak in is gegaan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:33:
Is het zo'n Porsche model van Lacie? Dan is ie waarschijnlijk gewoon defect.

Bij de vier die ik er heb gehad, verdween ook telkens een partitie, of een paar folder, dan wat bestanden en tenslotte was het einde oefening. Hij is wel telkens omgeruild, maar ik vond 'm zo onbetrouwbaar dat de laatste de prullenbak in is gegaan.
Nou jij weet me wel lekker op te beuren zeg ;0)

Nee, is schoenendoos.
Weet dat Suze hem destijds probleemloos zag en elke xp machine ziet die NTFS partitie, dus zo defect lijkt hij me niet...

Kwam net op het briljante idee die HDD eens aan mijn laptop met Ubuntu te hangen, maar ook daar kan hij hem niet mounten. Je schijnt te kunnen forceren, maar ik weet niet wat het risico daarvan is en er staan nog belangrijke Backups op van vlak voordat Vista crashte.
Partitie Manager nog niet gevonden, maar als hij niet kan mounten, schiet ik er toch niets mee op.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 13:18 . Reden: Aanvulling Laptop ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, schiet mij maar lek 8)7 , in één keer ziet Schijfbeheer alle Suze partities (bleken er meerdere te zijn, klopt ook wel, schiet me te binnen).
Alle onbekende partities verwijderd en schijfbeheer is nu aan het formatteren.
In ieder geval bedankt!
Nou mijn Grub weer zien te herstellen.
Pagina: 1