USB naar audio in (tulpstekker)

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 19:37
Ik krijg eind deze week een nieuwe auto en wil graag de ingebouwde radio erin laten zitten.
In mijn vorige auto had ik een radio met USB-ingang en heb daarvoor 5 mini USB sticks gekocht van 1,5cm groot waar 2GB op kan.

Nu wil ik graag deze UBS-sticks gebruiken icm de nieuwe ingebouwde radio van mijn auto.De auto beschikt over een audio ingang(tulpstekkertjes) in het dashboardkastje. Is er een soort van USB interface/cardreader apparaatje te koop die het signaal omzet naar een audio signaal?

edit: weet wel dat er een USB Box te koop is voor de 207 die de cd-wisselaar vervangt, maar die kost 200 euro en dan nog de kosten bij de dealer. voor het activeren van de cd-wisselaar ingang.

[ Voor 16% gewijzigd door AndereKoekoek op 22-10-2008 11:48 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens op een Peugeot-forum gaan rondspeuren, d'r zullen er ongetwijfeld meer zijn met zo'n vraag :)

Bij mijn Seat is het iig zo dat ik een USB-ingang kan krijgen, maar die idd mijn wisselaar-ingang vervangt. Verder zul je, als je je data van je USB af wilt lezen, ook een stukje hardware / software moeten hebben dat de mp3 omzet naar een audio-signaal - die wil je namelijk je autoradio in laten gaan. Een apparaat dat dat kan noemen we in het dagelijkse leven meestal een MP3-speler ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Lijkt me best lastig worden.....

Wat jij nodig hebt is eigenlijk een portable audio player (MP3-speler) die beschikt over een USB host, zodat daar je USB stickies in/aan-kunnen. (de meeste portable audio players met/via USB beschikken over een USB slave-poort, om aan een PC te kunnen hangen).

De audio uitgang van deze audio player gaat dan op zijn beurt weer aan/naar de audio ingang(tulpstekkertjes) in je dashboardkastje. Dat moet dan eigenlijk ook nog weer eens een line/lijn uitgang zijn, maar wellicht kan het ook met een 'headphone' uitgang (mist je je volume van de player beperkt wellicht)

Een snelle search leverde de Hana Host MP3 Player bullet - audio player with USB host mode op......maar je ziet dit soort players niet al te vaak.

(Hana site zelf)

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/9143727636214684.JPG?0.6451276284820792

EDIT: de Freecom MediaPlayer XS moet ook in staat zijn te doen wat jij wilt. Ik kan alleen niet zo snel vinden hoe deze van spanning voorzien wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door kaajee op 22-10-2008 17:32 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 19:37
Ja ik ben zelf ook al even aan het rondkijken en een complete multimediaspeler lijkt me wat overdreven en nóg duurder.

Misschien is de optie beter om die USB Box in te laten bouwen bij peugeot á 199,- euro.
Hier kan zowel USB, jack en Ipod om aangesltoen worden plus dat het bedienbaar blijft met de stuurbediening. Even met cdtjes werken tot ik weer genoeg gespaard heb, want de spaarrekening is geplunderd voor het autootje ;)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lijkt me ook de beste oplossing.
Vooral vanwege de stuurbediening, je wilt toch echt niet in je kastje rommelen als je met ±120 km/u over de weg rijdt.