Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Electronica-online.nl en garantie/omruilen

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemorgen,

Vorige week heb ik een dvi-switch en een dvi kabel besteld bij electronica-online.nl. Helaas werkt de switch niet met een 5m dvi -> hdmi kabel die ik hier heb liggen (ook nog een korte getest en daarmee werkt het ook niet). Het apparaat doet dus niet wat ik wil en ik wil hem terug sturen. Hierover staat het volgende in de faq bij electronica-online:
Kan ik ook iets terugsturen ?? Verzending
Ontvangt u graag een half lege batterij ?
Of een kabel die iemand in een verkeerde aansluiting heeft proberen te wringen ?
Of een accu die bijna geen capaciteit meer heeft omdat hij verkeerd geladen is ?

Waarschijnlijk is uw antwoord op deze vragen " NEE "

Elektronica is nu eenmaal wat anders dan bijvoorbeeld een truitje of een boek.
Artikelen kunnen door een verkeerde behandeling onzichtbare gebreken hebben. Daarom nemen wij geen artikelen retour.

Dat is ook in uw voordeel, alleen op deze manier kunnen wij u garanderen dat u altijd een nieuw en ongebruikt produkt ontvangt. Ook scheelt het in de kosten, en helpt het onze prijzen laag te houden.

Als wij een verkeerd artikel opgestuurd hebben of wanneer een artikel in de garantieperiode defect gaat kunt u dat wel terugsturen.

Stuur ons in alle gevallen eerst een berichtje en vermeld wat er precies aan de hand is.
Wij beslissen dan hoe we dit het beste kunnen afhandelen.

Als het artikel teruggestuurd kan worden ontvangt u van ons via e-mail een retour formulier en een speciaal adreslabel.
De retourzending dient altijd te zijn voorzien van dit retourformulier en een (kopie) factuur. Retourzendingen zonder retourformulier of (kopie) factuur worden niet in behandeling genomen.

Retourzendingen dienen altijd voldoende gefrankeerd te zijn. Als u ongefrankeerd verzend dan telt de PTT bijna 7 Euro méér dan het normale verzendtarief. Ongefrankeerde zendingen worden door ons dus altijd geweigerd.
Als u iets retour moet zenden omdat wij het verkeerde artikel hebben opgestuurd dan worden de portokosten uiteraard door ons vergoed.
Het is natuurlijk onzin dat ze niks terug nemen, omdat ze goedkoop zijn. Dus ik heb ze even een e-mail gestuurd.
Beste Electronica-online,

Van de week heb ik een dvi-schakelaar gekocht, zodat ik geen kabels hoef
om
te wisselen als ik wat op mijn tv wil bekijken.

Het kastje kan alleen niet omgaan met de 5 meter dvi -> hdmi kabel die er
van mijn computer naar de tv ligt. Dus ik heb niks aan het kastje.

Op de factuur staat dat je even de faq moet lezen voordat je iets terug
wilt
sturen en daarlees ik dat jullie geen producten terug nemen, omdat ze
gebruikt zijn. Kunnen jullie mij dan uitleggen hoe ik zonder het kastje te
gebruiken er achter had kunnen komen dat hij niet doet wat ik er mee wil?

Ik wil daarom graag het kastje en dvi kabel terug sturen, omdat ik er
gewoon
niks aan heb.
Hier krijg ik de volgende reactie op:
Het gebruik van lange kabels vormt altijd een risico, dat is algemeen
bekend, wij waarschuwen daar ook voor.
Je kunt dan zelf kiezen om de benodigde artikelen goekoop aan te schaffen
bij een winkel waar je niet kunt ruilen
Of je koopt ze veel duurder bij bv Conrad.nl waar je wel kunt ruilen.
Dat wij het artikel niet terugnemen staat duidelijk op onze site aangegeven.

Met vriendelijke groeten,
Jacq, Elektronica-Online
En hier reageer ik natuurlijk weer op: :-)
Beste Jacq,

Dat jullie waarschuwen voor het risco van langere kabels staat niet in jullie faq en niet bij het product. Daarbij is het technisch gewoon niet correct, aangezien een bepaalde standaard een maximum lengte van een kabel ondersteund en een apparaat zich daar gewoon aan moet houden.

Maar buiten het feit of het wel of niet op jullie site vermeld staat is het zijn van een goedkopere winkel geen reden tot het negeren van mijn rechten als consument. Dat het op jullie site staat heeft geen enkele waarde.

Daarom wil ik graag weten hoe we het gaan oplossen.
En vanochtend krijg ik deze reactie:
Hallo,

Bovenaan de rubrieken met kabels staat

Kijk voor meer informatie over DVI kabels eens op www.video-kabels.nl

En daar staat

DVI en HDMI kabels zullen tot een bepaalde afstand geen probleem hebben.
Wordt het iets langer komen er meer bitstream fouten voor.
Te zien in het scherm aan sneeuw of pixel fouten en weer iets langer
compleet geen beeld.
Het kan zo zijn dat bij 5 meter de kabel perfect werkt bij 6 meter sneeuwt
en bij 7 meter het compleet niet meer doet.
Nu iedereen deze kabels gaat maken zie je ook dat minder goede kabels het op
de korte afstanden redelijk doen maar bij de langere van de fabrikant
diverse problemen geven.
Gelukkig hebben we een goede fabrikant gevonden die kabels tot en met 20
meter aankan, maar zelfs zgn. bekende merken zijn hier de mist in gegaan.

In de praktijk is het moeilijker te voorspellen waar het omslagpunt is omdat
de kwaliteit van de bron- en weergave apparatuur een belangrijke factor
zijn.
Het kan zijn dat een kabel probleemloos bij de ene apparatuur combi werkt
maar bij een ander geen beeld geeft.
DVI heeft hier iets minder problemen mee, HDMI is hier gevoeliger voor.

En in de FAQ's kun je lezen waarom elektronica onderdelen een uitzondering
vormen op de wet kopen op afstand

Jacq, Elektronica-Online
Hier breekt me toch mijn klomp.
Beste Jacq,

Het mag niet van een klant verwacht worden dat hij toevallig een klein regeltje ziet dat niet bij het product staat en niet in de faq. Maar de kabel werkt perfect zonder het kastje en dus ligt het niet aan de lengte van de kabel. Maar ik heb net speciaal mijn computer naast mijn tv gezet en ook met een dvi -> hdmi kabel van 1,5 meter werkt de switch niet. Kortom het apparaat doet niet wat ik er van mag verwachten.

Deze switch is niet op maat gemaakt en gewoon uit voorraad en daarom is de wet koop op afstand gewoon van toepassing. Maar ik vraag niet of je mijn geld terug wilt geven, ik wil een oplossing voor mijn probleem. Daartoe ben je wel degelijk verplicht! Dus een andere switch in dezelfde prijsklasse die het wel doet vind ik ook goed. Maar aangezien het allemaal gelijke modellen zijn (met audio, zonder audio) binnen die prijsklasse ga ik er vanuit dat je daar niet aan kan voldoen.

Ik wil dus een oplossing voor mijn probleem en daartoe ben je verplicht.
Nou gaat het me helemaal niet om het product zelf of wat het kost. Het was bij elkaar 19 euro dus zelfs als student overleef ik dat wel, maar wat hij doet klopt gewoon niet en mag niet. Dus ik vind het toch wel een beetje een principe kwestie.

Op de laatste e-mail heb ik nog geen reactie gehad natuurlijk, maar wat zouden jullie nou verder hiermee doen?

Verwijderd

Tja ook electronica valt gewoon onder de wet 'koop op afstand' dus je moet ze binnen 7 werkdagen laten weten dat je het product wilt laten retouneren. Dat kan ik nog niet uit je berichten opmaken, dus ik hoop dat je nu nog binnen de 7 werkdagen zit!

Werken ze niet mee kun je een slechte ervaring noteren als ze in de pricewatch staan. Geen idee of ze bij een stichting aangesloten zijn?

En als ze onredelijk zijn en niet meewerken dan kun je gerechterlijke stappen nemen (rechtsbijstandverzekering oid), vraag is alleen of die moeite het waard is. En winkels weten toch wel dat het (bijna) nooit zo ver komt

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl...open_op_afstand?WT.srch=1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 11:42 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

2 makkelijke puntjes: A) je kan je beroepen op het de wet koop op afstand en B) ook in de link staat dat hij het tot 5 meter gewoon moet doen. Kortom 't ding voldoet niet wat je er van kan verwachten.

Maar goed, gezien de knulligheid van de site, faq en reacties, verwacht ik dat je heeeeeel veel moeite moet doen voor dat kleine beetje geld.

Makkelijker: ga er even langs. Ze zijn verplicht 'n adres te vermelden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 22-10-2008 11:43 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Attilla
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:39:
Tja ook electronica valt gewoon onder de wet 'koop op afstand' dus je moet ze binnen 7 werkdagen laten weten dat je het product wilt laten retouneren. Dat kan ik nog niet uit je berichten opmaken, dus ik hoop dat je nu nog binnen de 7 werkdagen zit!
Ik wil daarom graag het kastje en dvi kabel terug sturen, omdat ik er gewoon niks aan heb.
Volgens mij is dat duidelijk genoeg. :P

Hij staat wel bij de shops, maar heeft geen producten in de pricewatch. Dus eigenlijk heeft het geen nut om daar een negatieve reactie bij te plaatsen.

Maar inderdaad gaat het heel veel moeite kosten. Maar ik wilde gewoon even voor mezelf weten dat ik wel degelijk gelijk heb en dat het fout is wat hij doet. Maar ik kom nog wel eens in de buurt van Landgraaf dus kan ik er wel eens langs gaan.

Maargoed, eerst maar eens zien hoe hij op de laatste mail reageert. Want gerechtelijke stappen is natuurlijk onzin bij zo een klein bedrag.

Verwijderd

Volgens mij zijn ze hier al eens eerder over op de vingers getikt. Het mag niet, punt. Maar ze blijven het proberen. Ik wacht op de reactie van Sovereign hierop :P

Verwijderd

Airwolf schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:04:
Want gerechtelijke stappen is natuurlijk onzin bij zo een klein bedrag.
En dat is dus de reden dat dergelijke bedrijven zich zo opstellen :(

• StevenK
  • Nu online
Airwolf schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:04:
Maargoed, eerst maar eens zien hoe hij op de laatste mail reageert. Want gerechtelijke stappen is natuurlijk onzin bij zo een klein bedrag.
Waarom? Als ze niet willen luisteren, dan moeten ze maar voelen. Ze hebben zich gewoon aan de wet te houden.

Sovereign heeft ook al eens een zaak gevoerd over, naar ik meen, een videoswitch van € 25.-- en gewonnen. Daar speelde dan ook nog de vraag of er wel sprake was van koop op afstand omdat het artikel afgehaald was.

Ik ben bereid om TS tegen zeer vriendelijke voorwaarden hiermee te helpen, wanneer het hem daadwerkelijk om het principe gaat :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:23:
[...]

Waarom? Als ze niet willen luisteren, dan moeten ze maar voelen. Ze hebben zich gewoon aan de wet te houden.
Mag ik jou vragen: hoe zouden ze dit kunnen gaan 'voelen'.

Een hoop consumenten zullen dit tegenkomen, maar vanwege het lage bedrag geen stappen ondernemen. Simpelweg omdat het veel geld kost. Nu geloof ik dat als je wint je alle kosten weer moet terugkrijgen? Alleen kost het je tijd, moet je misschien naar een andere plaats voor de zaak, etc? Lijkt mij dat je alleen je principes kan winnen en het verder puur verlies is. Of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Het is inderdaad puur verlies , vooral kwa tijd. Kosten blijft vaak beperkt omdat je in dit soort zaakjes (gezien het feit dat je naar de kantonrechter kan) vrijwel geen kosten hoeft te maken en je dus ook een bedrag van de tegenpartij kan eisen.

Anyway.. je moet er maar net zin in hebben :P

• Attilla
[...]

Ik ben bereid om TS tegen zeer vriendelijke voorwaarden hiermee te helpen, wanneer het hem daadwerkelijk om het principe gaat :)
Ik heb je even een dm gestuurd. :)

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Mag ik jou vragen: hoe zouden ze dit kunnen gaan 'voelen'.

Een hoop consumenten zullen dit tegenkomen, maar vanwege het lage bedrag geen stappen ondernemen. Simpelweg omdat het veel geld kost. Nu geloof ik dat als je wint je alle kosten weer moet terugkrijgen? Alleen kost het je tijd, moet je misschien naar een andere plaats voor de zaak, etc? Lijkt mij dat je alleen je principes kan winnen en het verder puur verlies is. Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je nog helemaal niet zo verkeerd. Het enige wat ik eraan bij kan dragen, is dat ik ten aanzien van mijn tarief een goed voorstel kan doen. Maar ook als je wint word je er niet rijk van en vaak blijkt dat zo'n shop al na het eerste faxje zegt: 'ok, wij willen verder geen kosten hebben'.

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:46:
[...]

Dat zie je nog helemaal niet zo verkeerd. Het enige wat ik eraan bij kan dragen, is dat ik ten aanzien van mijn tarief een goed voorstel kan doen. Maar ook als je wint word je er niet rijk van en vaak blijkt dat zo'n shop al na het eerste faxje zegt: 'ok, wij willen verder geen kosten hebben'.
Hetgeen op zich, ook voor het principe, wel een fraaie uitkomst is. De advocaat dient zich voor ogen te houden dat een regeling in der minne vaak de voorkeur verdient boven een proces, ook als 'regeling in der minne' inhoudt 'even intimideren met een dreigfax' :P

• Attilla
Nou, ik heb net de volgende reactie terug gekregen:
Hallo,

Wij moeten een produkt leveren dat technisch in orde is.
Wij zijn echt niet verplicht om problemen op te lossen als iets niet werkt
omdat iemand combinaties maakt die niet werken, dat zou fraai worden.

Retourprocedure

Artikelen kunnen alleen retour gestuurd worden wanneer deze defect zijn.
Ze worden door ons, of door de leverancier getest.
Als het artikel daadwerkelijk defect blijkt te zijn wordt hij vervangen door
een nieuw exemplaar.

Overtuig u er dus eerst van dat het artikel werkelijk defect is.
Het gebeurt helaas veel te vaak dat artikelen retour gestuurd worden die
niets mankeren, en dat kost onnodig tijd en geld (oa. porto).
Als wij een artikel retour ontvangen dat NIET defect is, zijn wij
genoodzaakt de door ons gemaakte kosten in rekening te brengen.
Ook worden in dat geval de verzendkosten voor het terugsturen in rekening
gebracht.

Weet u zeker dat het artikel defect is dan kan deze opgestuurd worden naar:
Caris Elektronica Online
T.A.V. RMA Afdeling
Sloterstraat 8
6374GR Landgraaf

Er moet bijgevoegd worden:
- De meegeleverde factuur, of een copie ervan
- Een ingevuld retourformulier (zie bijlage)

Zorg er voor dat de zending voldoende gefrankeerd is, onvoldoende
gefrankeerde zendingen worden altjd geweigerd.
De verzendkosten voor het opsturen van de nieuwe kabel zijn voor onze
rekening (mits de kabel echt defect blijkt te zijn)

PS. Ons retourbeleid wordt ook uitvoerig beschreven in de FAQ rubriek cq.
leveringsvoorwaarden op onze website.

Jacq, Elektronica-Online
Ik heb nu even geen idee wat ik hier van moet denken.

• StevenK
  • Nu online
Airwolf schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:28:
Nou, ik heb net de volgende reactie terug gekregen:

[...]

Ik heb nu even geen idee wat ik hier van moet denken.
Er zijn van die bedrijven die heel hardnekkig 7:46d (herroepingsrecht in het kader van koop op afstand) blijven negeren.

Verwijderd

Beste lezer(es),

hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik wil u graag wijzen op mijn eerste mail, waarin ik aangeef het product retour te willen sturen. Hier heb ik volgens de wet 'Koop op afstand' recht op. Hier vallen ook electronische artikelen onder, aangezien alleen maatartikelen deels buiten deze wet vallen.

Wat er in de FAQ staat is verder niet relevant, aangezien de voorwaarden van een winkel nooit boven een wet mogen staan. Ik ontvang dan ook van u graag een adres waar ik de producten naartoe kan sturen en verwacht vervolgens binnen 30 dagen mijn geld terug, zoals ook duidelijk vermeld staat in de wet.

Blijkbaar bent u nog niet goed op de hoogte van deze wet, u kunt hem terug lezen op http://www.consuwijzer.nl...open_op_afstand?WT.srch=1

Ik hoop dat ik u zo afdoende heb geinformeerd, anders voel ik mij genoodzaakt derde partijen in te schakelen.

Met vriendelijke groet,
Airwolf
Zoiets? :P Geen idee wat het voorstel van Steven_K was

• Attilla
StevenK schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:33:
[...]

Er zijn van die bedrijven die heel hardnekkig 7:46d (herroepingsrecht in het kader van koop op afstand) blijven negeren.
Waar het mij nu om gaat is dat ik weer een reactie kan sturen zoals hierboven al wordt aangegeven, maar hij snapt het gewoon echt niet. Ik heb volgens mij in mijn eerste mail duidelijk aangegeven dat ik het product retour wil sturen, omdat het niet doet wat ik verwacht. Ik ben volgens mij aardig coulant geweest door aan te geven dat ik niet perse mijn geld terug wil, maar gewoon mijn probleem opgelost wil hebben (wat hij dan interpreteert als een technische probleem).

Ik stuur je wel even een dm. :)

• StevenK
  • Nu online
Sovereign heeft ook al eens een zaak gevoerd over, naar ik meen, een videoswitch van € 25.-- en gewonnen. Daar speelde dan ook nog de vraag of er wel sprake was van koop op afstand omdat het artikel afgehaald was.
Ik sprak Sovereign net: die zaak was ook tegen deze zelfde partij. Ze zijn wel erg hardleers...

• Attilla
Is daar ook een topic hier op got over?

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 20:18
Wel, deze draad komt niet als verrassing! :D

Zoals Nare Man reeds opmerkte heb ik in 2006 deze shop al eens voor de rechter gebracht waarbij ze zijn veroordeeld. Ik had niet de verwachting dat na dat vonnis zij hun leven zouden beteren! 8)

Ik zie dat StevenK je al een helpende hand heeft uitgestoken, anders had ik het wel gedaan.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45

rob_erwt

What does this button do?

Misschien even Shopreview invullen als het 'opgelost' is? ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Sovereign
Link naar de inhoud van het vonnis destijds.

• Attilla
rob_erwt schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:03:
Misschien even Shopreview invullen als het 'opgelost' is? ;)
Ik had al een review ingevuld:
http://tweakers.net/shopreview/7567

Maar de shop staat dus twee keer tussen de shops.
Natuurlijk ben ik niet helemaal thuis in de juridische taal, maar het lijkt erop dat mijn situatie een stuk makkelijker is.

Ik heb aan Steven gevraagd hoe ik nu het beste op de laatste e-mail kan reageren. Want de volgende stap lijkt me wel een brief, maar ik neem aan dat je dat iemand wel eerst moet laten weten.

Is het trouwens als handig om nu al het product terug te sturen? Ik heb namelijk het doosje naast me staan en ik zit nu nog binnen de 7 werkdagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Attilla op 23-10-2008 13:27 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

Sherlock

No Shit

Wij moeten een produkt leveren dat technisch in orde is.
Wij zijn echt niet verplicht om problemen op te lossen als iets niet werkt
omdat iemand combinaties maakt die niet werken, dat zou fraai worden.
Ze zijn ook verplicht om producten terug te nemen volgens de wet koop op afstand. Ook al is het maar omdat jij van gedachten bent veranderd, dan moeten ze het nog terugnemen. Ze moeten zelfs de verzendkosten die zij gemaakt hebben terugbetalen, je moet dan zelf alleen zorgdragen voor de kosten van het terugzenden.

consuwijzer linkje

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Sovereign
Airwolf schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:24:
Is het trouwens als handig om nu al het product terug te sturen? Ik heb namelijk het doosje naast me staan en ik zit nu nog binnen de 7 werkdagen.
Doe dat wel aangetekend en maak voor de zekerheid maar een foto van het doosje. Heb je het opengemaakt?

• StevenK
  • Nu online
Airwolf schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:24:
Nee, het wettelijk vereiste is enkel dat je je op de herroeping beroept binnen die 7 werkdagen, het is niet vereist dat je het artikel daadwerkelijk binnen die periode retour zendt.

Verwijderd

Ik zou dat vonnis vooral ook overleggen, is een mooie productie!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik begrijp die FAQ niet goed. Eerst staat er dat ze niks terugnemen, wat verder staat er dit:
of wanneer een artikel in de garantieperiode defect gaat kunt u dat wel terugsturen.
Dat lijkt me bij jou het geval, niet?

March of the Eagles

Verwijderd

gezien de AV van het bedrijf - althans, het ontbreken van vermelding van mogelijkheden die de wet koop op afstand biedt -, is de termijn zelfs 30 dagen.. zeeën van tijd dus!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 19:20 ]

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:19:
gezien de AV van het bedrijf - althans, het ontbreken van vermelding van mogelijkheden die de wet koop op afstand biedt -, is de termijn zelfs 30 dagen.. zeeën van tijd dus!
drie maanden ;) Zie 7:46d lid 1.

Verwijderd

my bad.. wetboek lag nét iets te ver weg om het nog even na te kijken :p even de terugbetalingstermijn met deze termijn door de war gehaald :>

anyway, als ik de TS zou ik het product niet terugzenden, tenzij hij zeker weet dat hij bereid is er een procedure voor aan te spannen. Anders maakt de TS alleen maar kosten (verzenden) en is hij ook nog het product kwijt. Dan sta je met lege handen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 19:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:52:
my bad.. wetboek lag nét iets te ver weg om het nog even na te kijken :p even de terugbetalingstermijn met deze termijn door de war gehaald :>

anyway, als ik de TS zou ik het product niet terugzenden, tenzij hij zeker weet dat hij bereid is er een procedure voor aan te spannen. Anders maakt de TS alleen maar kosten (verzenden) en is hij ook nog het product kwijt. Dan sta je met lege handen.
dan dreigt hij meer juridische stappen ;)
neem toch aan dat zo'n bedrijf niet twee keer de fout in gaat :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:13:
[...]

dan dreigt hij meer juridische stappen ;)
neem toch aan dat zo'n bedrijf niet twee keer de fout in gaat :P
Als zo'n bedrijf enig idee had wat ze aan het doen waren, hadden ze het de eerste keer al niet tot een procedure laten komen met slappe verweren als "we weten niet hoe we ingeschreven zijn in de KvK" en dat de switch onder de uitzonderingen van 46d valt.

• paQ
  • Laatst online: 16:14

paQ

Ik verwacht als je hem in een een e-mail dat vonnis van 2 jaar terug nog eens onder zijn neus douwt de boodschap wel aankomt...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:15:
[...]

Als zo'n bedrijf enig idee had wat ze aan het doen waren, hadden ze het de eerste keer al niet tot een procedure laten komen met slappe verweren als "we weten niet hoe we ingeschreven zijn in de KvK" en dat de switch onder de uitzonderingen van 46d valt.
als je zulke uitspraken doet zul je sterk in je schoenen moeten staan.
ze zullen wel vaker zulke emailtjes ontvangen.
en ze verwachten dus dat niemand het zover laat komen.

• Attilla
StevenK heeft aangeboden om eerst een brief/fax te sturen. Ik heb alle gegevens net naar hem toegestuurd. Ik zal het topic wel updaten als er wat nieuws te vertellen is.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:23
Ben benieuwd naar dit geheel, jammere is dat ik net 2 dagen geleden pak met kabels bij hun heb besteld, hopelijk komt dit geheel werkend aan, anders krijg ik ook dit soort trammelant.

Wacht met spanning de voortgang af ;)

• Attilla
Er zit wel enige voortgang in de zaak, maar ik zal wel het topic updaten als het is afgerond.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Mogen wij in de tussentijd een update? :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-11 12:07

mace

Sapere Aude

Erg frustrerend dat er nog zulke malloten rondlopen.

Succes!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05
Bijna een maand ellende inmiddels... Ik weet niet wat die switch heeft mogen kosten?

• Attilla
Ik zal dit weekend even een update typen. Ik heb het erg druk op school en nog niet de tijd voor gehad. Maar er is een brief gestuurd door stevenk en het aankoopbedrag is terug gestort.

• mace

mace

Sapere Aude

Goed nieuws! Gefeliciteerd.
En ik ben benieuwd hoe het gegaan is.

• AlexBr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10-2020
Hi Atilla,

Mij is hetzelfde overkomen bij die afzetters van electronica-online. Ik wilde een omvormer 12->220volt kopen om in mijn auto een lcd tv aan te sluiten. Hun advies was vaag (doorverwijzing naar eigen site) en ik heb daarom zelf nog wat speurwerk gedaan (contact met de leverancier van de LCD tv gezocht). De combinatie van hun advies en mijn eigen spuerwerk leidden mij tot de conclusie dat het apparaat genoeg vermogen was en de kwaliteit beter kan maar goed genoeg zou zijn (gemodificeerde in plaats van "pure sinus" ... technisch detail).

Enfin, gekocht, blijkt maar 1 minuut te werken (dus kapot/of werkt niet naar behoren). Via mail contact over gehad, reactie was dat het mijn fout was en dat ze duidelijk advies hadden gegeven het niet te kopen voor deze specifieke lcd tv (knap dat ze daar precies weten of dat werkt en dat niet vantevoren duidelijk maken). Dat was dus gewoon een leugen. Daarnaast hadden ze zelf een verzegeling (blauw plakband) aangebracht met daaronder duidelijk een verbroken eerder aangebrachte verzegeling. Dit is volgens electronica online "om de producten te testen", maar in feite zitten ze de boel gewoon te flessen als je het mij vraagt.

Pakket teruggestuurd met retourbrief; kreeg ik na een paar dagen zonder opgaaf van reden geweigerd terug. Dus ongeopend, men had niet eens gecontroleerd wat er mis was! Via mailcontact werd mij langzamerhand duidelijk dat deze mensen van electronica online niets meer dan zwendelaars zijn die via slinkse wijze met verschillende gekoppelde websites klanten misleiden tot aankoop van producten waar geen service op wordt gegeven.

Electronica online is onbereikbaar per telefoon (dom van mij natuurlijk; zoiets moet meteen een rood lampje laten branden). Ik bespaar jullie de mailthread, maar als daar behoefte aan is zal ik die hier ook plaatsen. Een klein stukje wil ik jullie ter leering ende vermaak niet onthouden. Ter verduidelijking, het gaat om een 600watt omvormer die onder het kopje "1200Watt omvormer" wordt verkocht. Ergens in de kleine letterjes staat dan later dat het om 1200watt piekvermogen gaat (weer vage misleiding dus). Op de doos staat dus 600watt.

In de voorgaande mail had ik ingespeeld op diverse links over electronica online met klachten. Daarnaast het misleidende feit van 1200watt advertentie versus 600watt apparaat. Er was mij een belofte gedaan dat een "meerdere van de helpdesk" mijn zaak zou bekijken (de belofte). Bij fraude zinspeelde ik op het feit dat ze dus voor "testdoeleinden" de verpakking hadden geopend.

Al met al weer een les wijzer; goed uitkijken waar je iets besteld.
Goedemiddag

Uw pakket werd geweigerd omdat u het zonder overleg retour gestuurd heef wetende dat wij geen gebruikte artikelen retour nemen, uw woorden:
>>>> Ik zie graag binnenkort het factuurbedrag op mijn rekening
>>>> verschijnen. Als u een vervangend apparaat heeft dat wel werkt dan ben
>>>> ik misschien. bereid een verschil in aanschafkosten bij te leggen.
Wij gaven al aan dat wij het artikel niet retour konden nemen, en weer doorverkopen.

Beloftes heb ik u niet gedaan, ik heb overlegd, maar moet me inderdaad aan regels houden.

Wij zijn telefonisch niet bereikbaar om diverse redenen, zie ook onze FAQ.

De omvormer is wel degelijk een 1200 Watt

Bij alle omvormers van 12 naar 230 Volt en 24 naar 230 Volt is er sprake van een continu vermogen en van een maximum piekvermogen.
Het maximum piekvermogen is meestal 2x zo hoog als continu vermogen.
Sommige fabrikanten zetten het maximum piekvermogen op de doos, en andere het continu vermogen.

Om de omvormers op onze website goed met elkaar te kunnen vergelijken hebben wij bij iedere omvormer hetzelfde soort vermogen vermeld, het maximum piekvermogen. Dit is ook duidelijk aangegeven in de tekst.

Als een fabrikant ook het maximum piekvermogen op de doos vermeld, dan is er niets aan de hand, dan staat er op de factuur en op de doos hetzelfde.
Als een fabrikant echter het continu vermogen op de doos vermeld dan staat er op de factuur een hoger vermogen dan op de doos, en dat werkt soms verwarrend. Waarschijnlijk is dit bij u het geval.

We kunnen dit niet oplossen door het continu vermogen te vermelden, want dan ontstaat er dezelfde verwarring wanneer de fabrikant het maximum vermogen op de doos vermeld. En als we bij de éne omvormer het continu vermogen vermelden, en bij de andere het maximale piekvermogen, dan is het moeilijk om in onze webshop een goede vergelijking te maken tussen de verschillende omvormers.
Van "aanvallen "is geen sprake.

Van "misleiding "is geen sprake volgens ons, wij hebben een uitgebreide website gemaakt met alle informatie over omvormers, maar geven ook het advies een pure sinus omvormer te kopen om problemen te voorkomen.

Van "fraude "is geen sprake, wij verkopen alleen ongebruikte artikelen.

De links die u noemt ken ik, met duizenden bestellingen per jaar heb je natuurlijk ook negatieve reacties.
Maar gelukkig ook heel veel positieve , alleen worden deze helaas niet op internet gezet.

Met vriendelijke Groet,
Johanna, Elektronica Online

• mace

mace

Sapere Aude

Dat is vervelend. Had je je niet kunnen beroepen op de wet koop op afstand?

• Sovereign
Hoi Alex,

Ik heb momenteel een procedure lopen tegen E-Online voor een andere cliënt.

Welke kosten heb je gemaakt?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 21:37
Even om hierop in te haken. Een tijdje terug heb ik ook een bestelling gedaan bij Electronica Online. Ik vond het een fijne winkel, totdat er een HDMI Switch DOA aankwam. Deze switch kostte welgeteld 7 euro en ik nadat ik meldde dat ik hem DOA had binnengekregen mocht ik de HDMI switch terugsturen. Wel moest ik dit aangetekend doen, waardoor ik uiteindelijk de HDMI Switch maar heb weggegooid en mijn verlies voor lief heb genomen.

Daarna nooit meer iets besteld, aangezien ik verwacht had dat Electronica Online wel vertrouwen had in z'n klanten.

Tegenwoordig bestel ik zulk spul meestal bij kabeltje.com. Erg vriendelijk en snel personeel, die je ook nog eens van dienst kan zijn!
Pagina: 1