• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 08:57
Ik heb sinds kort een beamer (Epson EMP TW1000) aan mijn PC hangen via DVI->HDMI. Dit gaat allemaal prima.

Echter, ik wil de beamer niet altijd aan hebben staan en wil dus voor mijn 'gewone werk' een monitor (CRT) gebruiken die ik aansluit op de VGA-connector van mijn videokaart (GeForce 8600). In Windows (Vista x64) kan ik ook instellen dat deze monitor mijn primary display is, en de beamer secondary.
Dit werkt ook even, maar na een tijdje (en uitzetten van de monitor/beamer) schakelt Vista ineens de beamer over op 'primary' en wil hij mijn monitor niet meer herkennen. Bij m'n display settings zie ik wel twee schermpjes staan, maar als ik die tweede (mijn monitor) aanklik en kies voor "Extend desktop...' krijg ik wel het scherm met de vraag of de instellingen zo juist zijn, maar het scherm springt niet aan en ook in Windows blijft het schermpje grijs.

Ook in het nVidia-configuratiescherm geeft hij geen info meer over mijn monitor. Zelfs na het opnieuw laten zoeken van aangesloten displays, komt ie met de melding dat ie niets heeft gevonden.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door maikel op 22-10-2008 21:07 ]

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 08:57
Ik kwam er gisteren achter dat, zodra ik de beamer aan zet, de display-driver crasht en opnieuw wordt gestart door Vista. Vervolgens ziet ie dus maar 1 display: mijn beamer.
De exacte melding is: Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.

Is er verder niemand bekend met dit probleem?

[ Voor 18% gewijzigd door maikel op 24-10-2008 10:22 ]