Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

groen/roze blokkerig beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit onderwep is al meerdere keren behandeld op dit forum, maar ik kan toch geen oplossing vinden.

Ik krijg sinds vandaag (plotseling) een groen/roze blokkerig beeld bij het afspelen van avi bestanden in wmp. Ik gebruik wmp 11.0.5721.5145 en heb de laatste XP codec pack net geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ik heb gezocht waar ik alle codecs kan verwijderen voor ik de nieuwe xp codec pack installeerde, maar weet niet hoe ik dat moet doen.

Kan iemand mij helpen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt het eens proberen met VLC player. Als die het wel doet, kun je via 'View -> Stream and Media Info -> Advanced information' zien wat voor codec gedetecteerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 22-10-2008 10:43 . Reden: linkje gemaakt... service van de zaak :) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Nee helpt niet, helaas. Iemand anders?

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 15:04
Media Player Classic al geprobeerd?

| PoE | iPhone 13 Pro |

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:19:
Nee helpt niet, helaas. Iemand anders?
Wat helpt niet? Zie je die blokken nog steeds? Jij hebt een probleem, dus je zal toch echt iets meer info moeten geven als er iets wordt gevraagd ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry.

Ja heb media classic geprobeerd, nog steeds groen blokkerige beeld.

Met "Nee helpt niet" bedoel ik dat ik nog steeds groene vlekken krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 11:35 ]

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 13:11
Ik weet wat je bedoelt, zelf heb ik dit een tijd terug ook eens gehad. Geen idee meer hoe ik er af gekomen ben, helaas (waarschijnlijk vond ik het toch weer eens tijd voor een herinstall en heb ik dat maar gedaan).

Codecs deinstalleren kan vanuit je control panel --> sound and audio devices. Daar zit onder de tab 'Hardware' onder andere 'Video codecs'. Als je daar de properties van opent, kan je losse codecs verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden met hetzelfde probleem:

In eerste instantie heb ik windows opnieuw geïnstalleerd. Niet dat hiervoor nodig zou moeten zijn, maar dat werd sowieso hoog tijd. Na installatie van een codec pack werkte alles daarna behoren. Later ontstond hetzelfde probleem, maar dan met een constant groen beeld. Uiteindelijk gaf de monitor zelfs geen beeld meer. Heb toen even de kast geopend en het stof van de videokaart verwijderd. Alles werkte daarna weer. Weet niet of het flikkerende groene beeld en het constante groene beeld dezelfde oorzaak hadden, maar misschien wel.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:28:
Voor de geïnteresseerden met hetzelfde probleem:

In eerste instantie heb ik windows opnieuw geïnstalleerd. Niet dat hiervoor nodig zou moeten zijn, maar dat werd sowieso hoog tijd. Na installatie van een codec pack werkte alles daarna behoren. Later ontstond hetzelfde probleem, maar dan met een constant groen beeld. Uiteindelijk gaf de monitor zelfs geen beeld meer. Heb toen even de kast geopend en het stof van de videokaart verwijderd. Alles werkte daarna weer. Weet niet of het flikkerende groene beeld en het constante groene beeld dezelfde oorzaak hadden, maar misschien wel.
Misschien raakte de video-kaart door al het stof te warm?
Waardoor je zeg maar vergelijkbare problemen krijgt wanneer je een videokaart te ver overklokt?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het lijkt idd erg sterk op een gefrituurde videokaart, probeer eens iets als 3dMark, krijg je dan dezelfde problemen? Dan kun je een codec probleem zowiezo al uitsluiten..

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Pagina: 1