Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinCE] Ms Access op Thin Client mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• ajolink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 16:16
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goedkope oplossing om een formulier weer te geven op een Thin Client zonder dat ik eigenlijk gebruik maak van iets als Citrix oid. Ik wil dus een formulier uit een access database die draait op een simpele server (oude pc met winxp en een share), openen op een Thin client.

Als het goed is kun je in WinCE wel InternetExplorer opstarten en een webpagina opvragen, maar is dit ook mogelijk met een formulier van Access? Dan moet ik dus waarschijnlijk Access voor WinCE installeren en het formulier uit die database via die share openen, maar ik vind nergens zo'n versie van Access.

Graag jullie advies over hoe ik dit het best en makkelijkst aan kan pakken, bedank! :)

Nb. Het is dan de bedoeling dat er op meerdere Thin Clients een formulier ingevuld kan worden.

• ajolink
*Kickje*

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 08:41
Als je niet op hetzelfde moment achter die XP machine zit, zou je kunnen overwegen om daar remote desktop aan te zetten. Dan kun je vanaf de thinclient verbinding maken met die xp machine en zo vanaf daar access openen.
Access voor Windows CE heb ik ook nog nooit gezien.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

• ajolink
Tsjah dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn...meerdere rdp sessies op 1 xp machine is mogelijk hè?

Kun je dan ook dat licht-gele balkje bovenin verbergen dat niet maarzo iemand die sessie weg kan klikken?