Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om de 1 of andere reden wil mijn windows XP niet meer starten..
Ik heb gister voordat ik weg ging gewoon op 'pc uitschakelen' geklikt, en het beeldscherm uitgedaan. Toen ik terug kwam bleek dat hij nog aanstond omdat er 'rtwlan kan niet worden afgesloten' o.i.d. stond, en ik eerst op nu beeindigen moest klikken. Hier had ik toen geen zin in en ik drukte de reset knop in van de pc, maar toen wou XP opeens niet meer starten... Ik krijg het volgende bericht:
Windows kan niet worden gestart onze excuses voor dit ongemak
mogelijk is een recente wijziging voor de hardware of software hier de oorzaak van
Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstarten of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen kunt u het beste voor "laatst bekende juiste configuratie " kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog goed werkte .

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt vb als gevolg
van stroomstoring of als gevolg van indrukken van aan-en uitknop kunt u het beste kiezen voor windows normaal starten
hierna krijg ik dus de keuze
opstarten in
veilige modus
veilige modus met internetverbinding
opstarten met recentste goed werkende instellingen
windows normaal starten
Maar bij elk van deze opties kom ik weer op hetzelfde terug, dan laat hij heel even de windows laad balk zien, flits hij even een blauw scherm, en komt hij weer terug bij dat menu..
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb al geprobeerd met de windows XP CD in het Repair menu de volgende commands te doen: fixboot, fixmbr en chkdsk /r /p.

Alvast bedankt!
Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je kunt eventueel een repair installatie proberen? Die optie krijg je als je XP opnieuw op dezelfde partitie probeert te installeren.

Je kunt ook zoveel als mogelijk hardware loskoppelen om te kijken of je dan wel Windows inkomt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
• Start op met F8 direct na het bios zodat je het windows bootmenu krijgt. Kies daar voor "Automatisch opnieuw opstarten bij foutmelding uitschakelen" <-- Of zoiets!
Hierdoor zal het blauwe scherm in beeld blijven.

• Volg nu de FAQ Windows XP en 2000 BSOD guide waarbij FAQ staat voor Vaak gestelde vragen (in het Nederlands vertaald).

Mocht je daarna een concrete vraag hebben, helpen we je graag. :)

offtopic:
Misschien sowieso handig om eerst de FAQ's van het forum waarin je wilt gaan posten te lezen. Daar staat dit allemaal beschreven en scheelt een boel slotjes en dus staal en dus milieuvervuiling :P ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 22-10-2008 10:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik zal het proberen :)

ik probeer nu die repair installatie, maar die is al 2x vast gelopen tijdens het installeren.. dan is eerst de resolutie nog normaal en daarna zie je opeens maar een deel en is alles veel groter, en blijft ie stil staan op 'nog 33 minuten resterend'.. nja ik wacht nog wel een uur af.

ik krijg trouwens 0x0000007B, wat ik daar nou precies mee moet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

7B is een schijf error. Heb je je schijf verplaatst naar een andere controller of er een controller of schijf bijgehangen o.i.d.?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb verder helemaal niks verandert.. heb die dag ook niks anders gedaan dan normaal op de computer, alleen dus dat ik op de reset knop drukte terwijl de computer aan het afsluiten was..

En die windows repair installatie staat al een uur lang vast op 'nog 33 minuten'... die werkt dus ook niet echt.. iemand nog een idee?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Misschien is je harde schijf overleden. Kwestie van even testen met een programmaatje van de fabrikant ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik hoop het niet..
als ik google welke ik voor samsung moet gebruiken krijg ik dit programma maar daar staat bij:
"It is strongly recommended to back up the user's significant data in advance because Hutil has a Write operation that can erase it. Samsung has no responsibility of lost data."

dus daar wacht ik liever nog even mee, aangezien er een aantal belangrijke dingen op de computer staan nog die ik niet kwijt wil raken.

verder nog iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:42:
[...]

ik krijg trouwens 0x0000007B, wat ik daar nou precies mee moet weet ik niet.
Dat is vast niet alles wat je krijgt. Zie de screenshot in de FAQ die ik gegeven heb. Alle rood omcirkelde velden zijn interessant.

Maar wat je daar nou precies mee moet... [google=0x0000007B]!
1e hit: Advanced troubleshooting for "Stop 0x0000007B" errors in Windows XP (In het NL's nog wel :))

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook gevonden inderdaad, maar daar heb ik geen oplossing uitgehaald.. en dat blauwe scherm kan ik nu niet meer komen, telkens zie ik nu die windows laadbalk een paar seconde (langer dan daarvoor) en gaat ie automatisch weer naar setup hervatten voor windows, die dus telkens vastloopt rond 33-34 resterend... de cd is krasloos en schoon dus daar zal het niet aan liggen.

Hij ging net wel CHKDSK uit zichzelf doen na een paar seconde de windows laadbalk te hebben gehad, maar daarna ging hij weer naar windows setup, ookal heb ik de CD er niet in. als ik die setup annuleer gebeurt hetzelfde weer..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien is het het snelste om het volgende te doen:

Haal je HD uit de PC, hang 'm in een andere PC en kopieer de data die je niet kwijt wilt/kan/mag naar een andere HD.

Formatteerd daarna de complete (evt. defecte) HD en probeer er dan nog eens Windows op te installeren.

Op die manier hou je in ieder geval je belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Als je zeker weet dat het een disk defect is: inderdaad even in een andere pc hangen.
FYI: ik kreeg gisteren een automatic update, hoewel ik als setting heb dat ik de changes wil evalueren voordat ik de download en update doe. Wellicht dat deze patch bij jou voor problemen zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat lijkt me wel een goede oplossing voor nu inderdaad, eerst maar even m'n ouders overhalen.. ik ben geen expert op dit gebied, als ik hem er gewoon in hang komt er dan gewoon te staan bij het opstarten lokaal station (C: ) de HDD in deze pc en lokaal station (D: ) (of een andere letter) voor mijn HDD? de andere pc hier is een 5 jaar oude Dell pc.

Is er geen enkele andere manier om weer gewoon in windows te kunnen komen?

die update weet ik verder niets van, kan me niet herinneren een update aangeklikt te hebben.

edit:

Ik heb even een kijke genomen en deze pc heeft geen SATA, die van me zusje wel.. maar dat is een compactere case waarbij ik niet direct bij de voeding kan.. dus mijn vraag:

-is het mogelijk om de sata kabel van de dvd writer van me zusje's computer los te koppelen, en daar mijn HDD sata kabel in te doen, en vervolgens de powercable van mijn HDD aan te sluiten op mijn eigen voeding in plaats van die van me zusje's computer, of zorgt dit voor problemen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:34:
hmm dat lijkt me wel een goede oplossing voor nu inderdaad, eerst maar even m'n ouders overhalen.. ik ben geen expert op dit gebied, als ik hem er gewoon in hang komt er dan gewoon te staan bij het opstarten lokaal station (C: ) de HDD in deze pc en lokaal station (D: ) (of een andere letter) voor mijn HDD? de andere pc hier is een 5 jaar oude Dell pc.

Is er geen enkele andere manier om weer gewoon in windows te kunnen komen?

die update weet ik verder niets van, kan me niet herinneren een update aangeklikt te hebben.

edit:

Ik heb even een kijke genomen en deze pc heeft geen SATA, die van me zusje wel.. maar dat is een compactere case waarbij ik niet direct bij de voeding kan.. dus mijn vraag:

-is het mogelijk om de sata kabel van de dvd writer van me zusje's computer los te koppelen, en daar mijn HDD sata kabel in te doen, en vervolgens de powercable van mijn HDD aan te sluiten op mijn eigen voeding in plaats van die van me zusje's computer, of zorgt dit voor problemen?
NEEEE niet doen! :D
Dat is veel te gevaarlijk! Niet 1 HD op 2 verschillende systemen aan gaan sluiten!

Misschien kun je bij iemand anders je HD even inbouwen? Of van iemand een externe USB-HD behuizing lenen waar je jouw HD kunt indoen, en die dan aansluiten op een andere PC?

Of bij een grote electronica-keten zo'n USB-geval kopen en binnen 8 dagen terugbrengen met de melding dat je hem toch niet nodig hebt en je held terug wilt? (Bij de meeste winkels krijg je gewoon je geld terug. Doe wel voorzichtig met de doos e.d. Apparaat zal wel in originele staat moeten zijn).

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 22-10-2008 16:46 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:45:
[...]
NEEEE niet doen! :D
Dat is veel te gevaarlijk! Niet 1 HD op 2 verschillende systemen aan gaan sluiten!
Nou, er ontploft niks hoor als je het correct aansluit.

dat je systeem waarschijnlijk niet boot en je een werkende install op die HDD eventueel kan verknoeien is een ander verhaal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ik heb nog wel zo'n usb apparaat liggen. Mocht het toeval nou zijn dat ik van het weekend bij mijn vriendin ben die in enschede woont. Mocht je voor deze oplossing willen kiezen laat het maar weten voor vrijdag. Voor mij een kleine moeite en voor jou een goede oplossing lijkt me. Eventueel ben ik wel bereid om onsite advies te geven.

Mailen kan ook. vul mijn nick in combinatie met gmail in en je komt er wel ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch maar besloten om de gegevens over te zetten op een andere computer via Muppet99's USB apparaat, en dan even verder te zien wat ik met me HDD doe.

Muppet, ik heb je een mail gestuurd.. ontzettend bedankt! :)
Pagina: 1