Om de 1 of andere reden wil mijn windows XP niet meer starten..
Ik heb gister voordat ik weg ging gewoon op 'pc uitschakelen' geklikt, en het beeldscherm uitgedaan. Toen ik terug kwam bleek dat hij nog aanstond omdat er 'rtwlan kan niet worden afgesloten' o.i.d. stond, en ik eerst op nu beeindigen moest klikken. Hier had ik toen geen zin in en ik drukte de reset knop in van de pc, maar toen wou XP opeens niet meer starten... Ik krijg het volgende bericht:
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb al geprobeerd met de windows XP CD in het Repair menu de volgende commands te doen: fixboot, fixmbr en chkdsk /r /p.
Alvast bedankt!
Joey
Ik heb gister voordat ik weg ging gewoon op 'pc uitschakelen' geklikt, en het beeldscherm uitgedaan. Toen ik terug kwam bleek dat hij nog aanstond omdat er 'rtwlan kan niet worden afgesloten' o.i.d. stond, en ik eerst op nu beeindigen moest klikken. Hier had ik toen geen zin in en ik drukte de reset knop in van de pc, maar toen wou XP opeens niet meer starten... Ik krijg het volgende bericht:
Maar bij elk van deze opties kom ik weer op hetzelfde terug, dan laat hij heel even de windows laad balk zien, flits hij even een blauw scherm, en komt hij weer terug bij dat menu..Windows kan niet worden gestart onze excuses voor dit ongemak
mogelijk is een recente wijziging voor de hardware of software hier de oorzaak van
Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstarten of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen kunt u het beste voor "laatst bekende juiste configuratie " kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog goed werkte .
Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt vb als gevolg
van stroomstoring of als gevolg van indrukken van aan-en uitknop kunt u het beste kiezen voor windows normaal starten
hierna krijg ik dus de keuze
opstarten in
veilige modus
veilige modus met internetverbinding
opstarten met recentste goed werkende instellingen
windows normaal starten
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb al geprobeerd met de windows XP CD in het Repair menu de volgende commands te doen: fixboot, fixmbr en chkdsk /r /p.
Alvast bedankt!
Joey