Toon posts:

Dungeon Keeper Gold op Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als je op de normale manier Dungeon Keeper gold op je pc'tje installeert met windows Vista, zal dat niet lukken. Nou heb ik op internet gelezen dat het wel kon, doormiddel van DOSBox. Nu is mij het gelukt om Dungeon Keeper Gold op de Vista pc te spelen.. Maar,, als je hem full-screen doet, is hij erg onscherp, zo onscherp dat je het haast niet meer kunt lezen. Kan iemand mij helpen dat ik Dungeon Keeper Gold fullscreen kan spelen op Windows Vista, en dat het dan ook scherp is?

Wat heb ik gedaan:
- Op internet gezocht
- En bij het spel zelf gekeken naar resolutie instellingen (etc...)

B.v.b

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Ik vrees dat dat je niet gaat lukken, tenzij er grafische packs in omloop zijn die je kan toevoegen aan je game... Dit spel is van 1997 geloof ik, graphics waren in die tijd nog niet zo ver als nu... de textures en resoluties zijn dus gebaseerd op de techniek van toen...

In een kleiner window spelen is denk ik het meest handige... Dan houd je de graphics nog een beetje scherp...

"Find what you love and let it kill you"

Verwijderd

Topicstarter
M-Opensource, ik weet zeker dat het wel moet kunnen, want ik heb het ook op de computer van mijn pa geinstalleerd (windows XP) en daarbij zie je wel alles scherp..

• M-Opensource
Vergelijk de resoluties (binnen Windows) en de grootte van de schermen van deze 2 pc's eens.... Dat zegt meer dan "daar doet ie het wel, en hier niet".

Iets meer info geven....

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat binnen windows zien (ben nog beginnende tweaker:P)?

De revolutie van mijn windows hier is = 1280 bij 1024 Pixels..
Op de pc van mijn pa = 1024 bij 768

Ik heb daarnet ff mijn revolutie aangepast (van windows zelf) in 1024 bij 768, maar nog steeds onscherp.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 09:56 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Licht dit niet aan het spel? Heb jaartje terug ditzelfde spel gedaan op een Windows 98se machine met 32MB video kaart (Diamond V770) en een 19 inch monitor. Monitor kon tot 1600x1200 maar het beeld bleef mooi tot meen 1024x768 daarna werd het waziger.

(Moet vaker F5 drukke).

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 22-10-2008 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cave_Boy schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:54:
Licht dit niet aan het spel? Heb jaartje terug ditzelfde spel gedaan op een Windows 98se machine met 32MB video kaart (Diamond V770) en een 19 inch monitor. Monitor kon tot 1600x1200 maar het beeld bleef mooi tot meen 1024x768 daarna werd het waziger.

(Moet vaker F5 drukke).
Ik denk zelf dat het temaken heeft met DOSBox, of met Windows Vista..

• M-Opensource
1280x1024 lijkt mij veel te groot voor dat spel, het spel kan (voor zover ik mij herinner) max 640x480 aan.... Als je dat stretched naar 1024x768 is het op zich nog te doen denk ik... maar 1280x1024 is een te grote stretch...

En als het scherm van jouw pc nog eens een stuk groter is dan die van je pa, dan is het helemaal feest...
Bijvoorbeeld, 640x480 op 15" scherm tegen 640x480 op een 22" scherm is een zeer groot verschil. Met als gevolg.... beroerde graphics...

(edit) ik denk eerder dat het een beperking van het spel is... tis te oud om dergelijke schaling op hogere resoluties aan te kunnen...

[ Voor 12% gewijzigd door M-Opensource op 22-10-2008 09:59 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Zijn er geen instellingen in de game dan? Waarin je de resolutie kan aanpassen?
En het is opzich wel te begrijpen, in XP draait ie waarschijnlijk in 'Windows-mode' met de hogere resolutie, in DOSbox draait ie als in normale MS-DOS, en dus met 640x480 resolutie (waarschijnlijk).
Kijk of je em gewoon native kan draaien in Vista, met de emulatie opties (backwards compatibiliteit aanzetten in de opties van (de executable van) het spel)

Zoals ik hierboven schets werkt het bijvoorbeeld met C&C Red Alert

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 22-10-2008 10:01 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet, Dungeon Keeper werkt alleen met DOSBox op windows vista.

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik ben niet zeker of het nou voor Dungeon Keeper 1 of 2 was, maar er is ooit wel een officiele patch verschenen die ervoor zorgde dat het spel op nieuwere machines draaide. Moet je wel rekenen dat de "nieuwere machines" ten tijde van die patch nu ook al weer (bijna) hopeloos verouderd zijn.... ;)
edit: Net gezien dat die patches bij Gold Edition zouden bijzitten (bron). Zou kunnen dat je ze appart vanop de cd moet installeren?

Als het aan DosBox zou liggen dat de graphics zo onscherp worden, kan je eens kijken of er een patch/addon/plugin voro DosBox is die dit probleem verhelpt.
Of je kan proberen om de game in compatibiliteitsmodus onder win95/98 te draaien? Weet niet of Vista dat (nog) heeft though...

Of anders kan je het misschien via VMware oid doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Elvis op 24-10-2008 00:16 ]

[GoT] TF2 Clan

Pagina: 1