Tegenwoordig worden LCD en plasma tv's niet zomaar meer getest, maar is het haast een wetenschappelijk onderzoek, waarbij alles wat in cijfertjes uit te drukken is, ook in cijfertjes wordt uitgedrukt. Zo is er niet alleen de native resolutie, maar ook nog de motion resolutie, is de zwartwaarde niet gewoon goed, maar wordt de zwartwaarde uitgedrukt in cd/m2 en geeft men de kleurweergave in een grafiek weer.
In discussie over wat beter is LCD of Plasma, wordt nog vaak met veel weemoed geferereerd aan de aan de klassieke CRT tv, omdat dat beeld toch echt wel het allerbeste beeld ooit was (op de "screen uniformity" na dan). Nu vroeg ik mij af: hoe scoort een CRT nu in de hedendaagse test en wat voor waardes komen hier uit? Is er misschien een test geweest waarbij een CRT net zo wordt gefileerd als een LCD of plasma nu?
In discussie over wat beter is LCD of Plasma, wordt nog vaak met veel weemoed geferereerd aan de aan de klassieke CRT tv, omdat dat beeld toch echt wel het allerbeste beeld ooit was (op de "screen uniformity" na dan). Nu vroeg ik mij af: hoe scoort een CRT nu in de hedendaagse test en wat voor waardes komen hier uit? Is er misschien een test geweest waarbij een CRT net zo wordt gefileerd als een LCD of plasma nu?
[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-10-2008 23:37 ]