[Vista] GMA X3100: Gebruik maken van maximum geheugen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 15:38
Ik heb een Amilo Si2636 laptop met een GM965 GMA X3100 videokaart erin. Deze gebruikt gedeeld geheugen en kan maximaal 384MB benutten volgens de specs. Echter, wat ik ook probeer en hoe ik het beestje ook onder stress zet ik haal die 384MB nooit. Maximaal iets boven de 200MB. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die videokaart meer geheugen aanspreekt? Ik heb nu nog 2GB intern en wil dit eventueel uitbreiden naar 4GB als dat nodig blijkt te zijn.

Fujitsu-Siemens Amilo Si 2636
GM965 GMA X3100
2GB intern
13,3" scherm
en nog meer niet relevante specs.

gezocht op:
Google
GOT (duh)
andere fora

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Dat bepaalt hij helemaal zelf naar gelang hij meer geheugen nodig heeft! Is dus geen instelling die je kunt wijzigen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Waarom wil je zo graag dat geheugen aanspreken, reist bij mij de vraag. Je 13.3" scherm zal het zeker niet nodig hebben, en spellen hebben meer aan processorkracht dan aan geheugen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Tsja, dit is gewoon niet in te stellen... Daarnaast is de X3100 toch een integrated prut kaartje. Zoals alex3305 ook al aangeeft: bij spellen heb je meer aan processor kracht op je videokaartje, iets dat jou type gewoon niet heeft. Deze Intel dingen zijn dan ook gemaakt voor wat internetten en dergelijke en misschien een spel van 5 jaar terug, maar dan houd het ook wel op.