artikelen + beeldmateriaal

Pagina: 1
Acties:

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Geachte redactie,

In nieuws: Cooler Master lanceert merk voor gamers wordt er over een nieuw merk met een nieuwe case gesproken. Ondanks dat er wel plaatjes zijn van deze case, staat er in het artikel alleen een groot merklogo. In de reacties wordt dan weer bijna alleen over het uiterlijk gesproken.

In reviews: Ikonik Zaria A20-behuizing onder de loep vind ik de foto's niet altijd even duidelijk. Dit artikel schreeuwt om verduidelijking door afbeeldingen, omdat er veel 'omschreven' wordt.

Zomaar even twee voorbeeldjes die mijn mening illustreren: de foto's bij artikelen kunnen beter! Ik weet niet of er een protocol is voor redactieleden of dat beeldmateriaal voor plaatsing nog onder review komt voordat er geplaatst wordt, maar ik wilde dit toch even onder de aandacht brengen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, wat kan ik zeggen, dat zijn twee gevallen die beter hadden gekund. In het geval van CM is het logo wel erg groot :$ en waren plaatjes van de besproken kast leuk geweest, al was dat niet het centrale onderwerp en vind ik het ontbreken ervan geen cruciale misser. Bij Ikonik waren we door omstandigheden deels afhankelijk van een shoot door de fabrikant, maar ik vind het resultaat eigenlijk meevallen. Dat we veel omschrijven zou ik een plusje voor de reviewer noemen ;)

Zonder excuses te willen maken: goed fotomateriaal is lastig. We zijn voor beeldmateriaal vaak van derden afhankelijk en zelfs als we dat niet zijn, worden goede ideeën vaak geboren op het moment dat het besproken product al weer retour naar de fabrikant is. Iig goed dat je het aankaart, vaak gaat de meeste aandacht naar de tekst uit en het beeldmateriaal dient daarbij niet vergeten te worden.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Dank je voor je reply. Ik begrijp dat het niet altijd even makkelijk is om fatsoenlijk materiaal te bemachtigen. Ik merk alleen dat de artikelen op de FP over de tijd een stuk meer volwassen zijn geworden. Goede afbeeldingen zijn hierbij de kers op de taart, maar bijv. in het artikel over Ikonik een must om te begrijpen wat de schrijver precies bedoelt.