• Sander83
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 09:37
Sinds een paar weken heb ik last van FPS drops in verschillende games en tijdens het bekijken van streaming media.
Na behoorlijk wat zoekwerk en benchmarks hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Tijdens het gamen, of dit nu Ghost Recon, Advanced Warfighter, BIA of Simcity 3000 is:
FPS daalt om de ongeveer 20 seconden, van soepel, naar stilstaand beeld.
Ook tijdens het bekijken van films komyt het voor.

Systeem:
AMD X2 6000+
Asus M2N-MX SE Plus
2GB Geil DDR2 800
XFX Geforce 8800GT 512 MB
Enermax Liberty 400 Watt
WD 160GB Sata2

Op dit alles draait overigens Windows XP Professional SP3

Ik heb de volgende benchmark tools gedraaid:

* 3Dmark06 - hier haal ik maar 3100 punten :'( behoorlijke FPS drops (van gemiddeld 50 naar 2).
* Furmark - Deze blijft constant erg soepel lopen, al loopt de temp op naar zo'n 85 graden.
* HDtune - HD vertoont geen problemen.

Ik hoop dat jullie nog andere ideeen hebben..

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat voor processen draaien er allemaal? Het lijkt me gewoon dat een of ander proces met een vast interval flink wat cpu-cycles gebruikt. Misschien interessant om eens te monitoren.

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 12:05
Hmm 85 graden lijkt me toch wat aan de hoge kant voor een kaart die niet geOC'ed is.
Wat is de temperatuur van de kaart als hij idle is?

Verwijderd

wsLy schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:36:
Hmm 85 graden lijkt me toch wat aan de hoge kant voor een kaart die niet geOC'ed is.
Wat is de temperatuur van de kaart als hij idle is?
Lijkt mij niet Furmark is gewoon een aanslag op je GPU en 85 graden is nog lang niet te warm. ;)

@TS niet iets geïnstalleerd dat veel van de CPU vraagt? Verse Windows install?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 11:47 ]

• Sander83
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 09:37
Thanx voor alle replies, qua processen is er niets te zien. Volledig nieuwe installatie.
GPU @ idle = 54 graden.

Ik begin me af te vragen of het niet aan mijn voeding kan liggen?
Of is 400 watt genoeg voor dit systeem?

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Met een A merk zou 400W voldoende moeten zijn. Mits je niet veel extra zooi eraan hebt hangen.Om dit uit te zoeken kun je het beste een schone installatie installeren en kijken of je nog steeds FPS drops hebt. Probeer anders zoveel mogelijk los te koppelen zoals schijfstations e.d. Als het dan ophoudt wordt het even een nieuwe voeding halen... :)
Pagina: 1