Door verhuizing kan ik nog geen gebruik maken van mijn eigen ADSL-lijn bij XS4All. Er zijn problemen met de aanwezige lijn/connectie/dienst van de vorige bewoners en dus kan mijn lijn niet verhuisd worden. Het lijkt erop dat dit nog wel even gaat duren dus zit ik nu online via het draadloos netwerk van de buren. Omdat we hier 2 computers in huis hebben (een laptop en een desktop) heb ik intern netwerk met een landisk waar onze documenten, films en mp3's op staan en een printserver om vanaf beide computers te kunnen printen. De enige manier om deze laatste 2 netwerk-onderdelen te bereiken is bedraad via de Speedtouch 780 die momenteel enkel als switch fungeert.
Ik draai nu dus 2 netwerken op de laptop: draadloos internet via 192.168.1.9 (255.255.255.0) vanaf de buren en bedraad 192.168.10.64 (255.255.255.0) vanaf de Speedtouch (DHCP staat uit). Deze 2 netwerken zitten elkaar toch nog in de weg. Regelmatig als ik het internet op wil wordt de informatie vanuit de laptop naar het verkeerde netwerk verstuurd waardoor ik dus wel bij mijn documenten kan, maar niet online kan. Ik moet dan het bedrade netwerk uit zetten om weer leven in het draadloze netwerk te krijgen (ik blijf echter wel draadloos verbonden).
Ik heb hier al rondgezocht maar kom er niet uit. hoe kan ik nou beide netwerken tegelijkertijd naast elkaar draaien?
Ik draai nu dus 2 netwerken op de laptop: draadloos internet via 192.168.1.9 (255.255.255.0) vanaf de buren en bedraad 192.168.10.64 (255.255.255.0) vanaf de Speedtouch (DHCP staat uit). Deze 2 netwerken zitten elkaar toch nog in de weg. Regelmatig als ik het internet op wil wordt de informatie vanuit de laptop naar het verkeerde netwerk verstuurd waardoor ik dus wel bij mijn documenten kan, maar niet online kan. Ik moet dan het bedrade netwerk uit zetten om weer leven in het draadloze netwerk te krijgen (ik blijf echter wel draadloos verbonden).
Ik heb hier al rondgezocht maar kom er niet uit. hoe kan ik nou beide netwerken tegelijkertijd naast elkaar draaien?