Bedraad en draadloos netwerk zitten elkaar in de weg

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Door verhuizing kan ik nog geen gebruik maken van mijn eigen ADSL-lijn bij XS4All. Er zijn problemen met de aanwezige lijn/connectie/dienst van de vorige bewoners en dus kan mijn lijn niet verhuisd worden. Het lijkt erop dat dit nog wel even gaat duren dus zit ik nu online via het draadloos netwerk van de buren. Omdat we hier 2 computers in huis hebben (een laptop en een desktop) heb ik intern netwerk met een landisk waar onze documenten, films en mp3's op staan en een printserver om vanaf beide computers te kunnen printen. De enige manier om deze laatste 2 netwerk-onderdelen te bereiken is bedraad via de Speedtouch 780 die momenteel enkel als switch fungeert.

Ik draai nu dus 2 netwerken op de laptop: draadloos internet via 192.168.1.9 (255.255.255.0) vanaf de buren en bedraad 192.168.10.64 (255.255.255.0) vanaf de Speedtouch (DHCP staat uit). Deze 2 netwerken zitten elkaar toch nog in de weg. Regelmatig als ik het internet op wil wordt de informatie vanuit de laptop naar het verkeerde netwerk verstuurd waardoor ik dus wel bij mijn documenten kan, maar niet online kan. Ik moet dan het bedrade netwerk uit zetten om weer leven in het draadloze netwerk te krijgen (ik blijf echter wel draadloos verbonden).

Ik heb hier al rondgezocht maar kom er niet uit. hoe kan ik nou beide netwerken tegelijkertijd naast elkaar draaien? :?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het zou wel handig zijn als je er bij zet onder welk os je je systemen gebruikt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:32

HaTe

haat niet

Je kan toch gewoon een switch op de router aansluiten? Ik neem aan dat je router het draadloze signaal uitzend? Op die manier voeg je draadloos bij bedraad :)

Beetje verkeerd gelezen dacht ik...

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 22-10-2008 00:16 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Heb je op je bedrade netwerk toevallig nog een gateway en DNS staan?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Goed dat je dat zei marcieking. Ik heb in de netwerk-eigenschappen van het bedrade netwerk nu geen gateway en dns ingesteld en nu draait het wel naast elkaar...