Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Raar installatieprobleem (mogelijk harddiskprobleem)

Pagina: 1
Acties:

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Ik heb hier een Dell Latitude D810 met 2GB intern waar ik Vista op wilde installeren.
De harddisk was leeggemaakt met killdisk maar kwam uit een andere laptop (ook een D810 die een harddisk upgrade heeft gehad naar een grotere).
Echter extern aan een andere pc geeft hij met o.a. HDTune een 100% OK.

Bij de eerste poging starte de installatie van Windows Vista totaal probleemloos op echter gaf bij de harddisk indeling een 0x80300001 ([vista] Error 0x80300001).
Ik heb de harddisk bekeken in Extended FDisk (op de Ultimate Boot Disc) en kwam er achter dat er nog een oude Dell-service-partitie op aanwezig was die hidden is tijdens de vista installatie.
Ik heb alle partities weggegooit en 1 grote nieuwe gemaakt + geïnitialiseert + NTFS als filesystem genomen.
Het heeft ongeveer 45 mins geduurt voordat XFDisk de hele harddisk had overschreven. Daarna rebootte de laptop spontaan bij het laden van de Vista-installatieCD. Dit heb ik zo'n 10 keer geprobeert maar hij kwam niet verder dan 'Press any key to boot from CD' of iets soortgelijks. Als ik op een toets drukte reboote 'ie, als ik dat niet deed kreeg ik een foutmelding dat er geen Operating System is gevonden.

Echter als ik nu de Ultimate Boot Disc plaats en weer XFDisk wil opstarten, kom ik wel in het hoofdmenu, maar zodra ik naar 'Filesystem Tools' ga, reboot de laptop ook spontaan.

Iemand enig idee wat er nou echt mis kan zijn? Ik begin het spoor een beetje bijster te raken.

• Noxious
Update-tje:

Ik kan weer in de UBCD :) !
Eerste poging:
Alle partities verwijderen zodat de schijf echt helemaal leeg is:
- Geen succes, zonder de DVD er in meld het BIOS dat er geen bootable devices zijn, Ik krijg geen 'Press any key to boot from CD or DVD'. Zodra de DVD er in zit hangt het systeem op een zwart scherm met een knipperende cursor.

1 grote FAT32 partitie aanmaken:
- Zonder de DVD: 'Missing operating system'. Met de DVD er in krijg ik 'Press any key to boot from CD or DVD', als ik op een toets druk hangt het systeem ongeveer een minuut en daarna krijg ik doodleuk dezelfde 'Press any key to boot from CD or DVD' in een regeltje er onder.

QuickTest (moeten ze een betere naam voor bedenken, een kwartier lange test vind ik geen quick) :P gedaan met een tooltje van Hitachi (het is een HTS721080C9AT00) en die vind geen fouten; Weet ik gelijk weer dat die harddisk ergens intern allemaal logs opslaat, zal wel met S.M.A.R.T. te maken hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Noxious op 21-10-2008 23:10 ]

• Noxious
Goed. Ik geef het op, ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan de DVD speler ligt.
Beide harddisks komen foutloos door de testen heen en de oude harddisk er terug in en Ubuntu boot perfect as usual. Ik had zo snel geen andere DVD speler voorhanden die hierin werkt (wel een andere geprobeert maar het BIOS gaf een foutmelding dat een van de modules niet werdt gevonden ofzo).

Ik kan deze harddisk eventueel bootable maken met iets als DOS ofzo op de 1e partitie en op een 2e partitie van 4GB de volledige installatie van Vista, vanaf een andere machine maar heeft iemand enig idee of dat levensvatbaar is en hoe ik dat zou moeten aanpakken?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Lukt het wel om XP te installeren?
(ik ga er even vanuit dat het systeem origineel met XP geleverd is)

Oh en gebruik de edit knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif voortaan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Gutteguttegut op 22-10-2008 13:13 . Reden: edit image toegevoegd ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Noxious
Nog niet geprobeerd, was wel het plan maar ik had geen XP cdtje bij de hand ;)

Ik neem vanmiddag van m'n werk even een andere DVD spelert mee, wie weet doet die het wel.

Het kwam door de (HEMA) DVD's :(

[ Voor 9% gewijzigd door Noxious op 24-10-2008 12:37 ]