Toon posts:

PCI-express 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort mijn 8600GT upgraden naar een 9800GTX. Nu zie ik bij de specificaties van de meeste 9800GTX kaarten dat PCI-express 2.0 gebruikt wordt. Nu heb ik een MSI P35 Neo-F moederbord met een PCI-express 1.0a slot. Ik heb op het internet gezocht voor informatie over compatibiliteit tussen deze twee versies van het slot, maar ik kon alleen informatie vinden over de compatibiliteit van 2.0 met 1.1 sloten.

Dus ik wou vragen of PCI-express 2.0 kaarten goed werken op een PCI-express 1.0a slot?

Alvast bedankt :)

EDIT: Ik heb net de MSI website nog eens doorgespit, en daar staat dat het PCI-express x16 slot op de P35 Neo-F compatible is met 1.0a kaarten, dus dat het slot geen 1.0a slot is. Er staat helaas niet duidelijk aangegeven welk slot er dan wel op de P35 zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 22:49 ]

Verwijderd

Werkt prima. :Y

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PCI-Express 2 kaarten zijn backwards compatible naar PCI-Express 1.1. Bron: Wikipedia.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2008 22:57 ]

Verwijderd

1.0a is niet compatibel met 1.1. Das een hele andere uitvoering schijnt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:47:
1.0a is niet compatibel met 1.1. Das een hele andere uitvoering schijnt.
Wat wil je nou zeggen dat het niet gaat werken? :?

Alleen enkele VIA chipsets met PCIe 1.0a hebben moeite met PCIe 2.0 videokaarten voor de rest moet het gewoon werken. :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden kan je voor de zekerheid doornemen, maar het moet in de meeste gevallen, zoals -The_Mask- zegt, gewoon werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Alleen sommige VIA chipsets hadden wat problemen, toch? :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:50:
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden kan je voor de zekerheid doornemen, maar het moet in de meeste gevallen, zoals -The_Mask- zegt, gewoon werken.
De reden waarom dat nu juist zo belangrijk is, is omdat het inmiddels duidelijk is geworden dat PCIe 2.0 kaarten niet compatibel gaan zijn met PCIe 1.0a sloten
B)

PCI-e 1.1 gaat wel, 1.0a vraag je om problemen. Je kan het altijd proberen, maar als het niet werkt dan weet je waar het wellicht aan liggen kan.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:52:
PCI-e 1.1 gaat wel, 1.0a vraag je om problemen. Je kan het altijd proberen, maar als het niet werkt dan weet je waar het wellicht aan liggen kan.
Het topic waar jij je informatie uit haalt is meer dan een jaar oud en dateert uit een tijd dat er nog helemaal geen PCIe 2.0 kaarten waren. Inmiddels zijn ze er wel en werkt het in 99% van de gevallen gewoon prima samen met elkaar ;) Ik heb zelf toevallig ook nog een systeem met een PCIe 1.0a slot en daar hangt gewoon een Radeon HD4850 in. Niks aan de hand.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik heb een DFI CFX3200-DR, socket 939...ook met PCI-E 1.0a, draai er een HiS Radeon HD3870 mee zonder problemen! Weet dat dit geen garanties geeft voor jou combinatie...maar denk post het toch maar :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het gaat gewoon werken in bijna alle gevallen. Ik heb zelf een ASUS A8N-SLI Deluxe (PCIe 1.0a) met een ATi 3850. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1