Toon posts:

Linksys Modem doet er een uur over te connecten naar telfort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een tijdje terug een draadloze modem van linksys aangeschaft. (WAG200)
Ik heb naar telfort gebeld voor de instellingen:
Mode = RFC 1483 Routing
VPI = 0
VCI = 34
Protocol = ENET ENCAP/LLC
Multiplexing = LLC
Encapsulation = AAL5 Snap

Ik kan alles instellen op Protocol en Encapsulation na. (dat kan ik nergens vinden)

Internet is op zich prima. Maar.
Als de stroom er af is geweest dan moet de modem opnieuw connecten naar telfort.
Dit duurt zeker een uur. Hij blijft maar connecten dan negotiaten etc etc. totdat hij naar ongeveer een uur
eindelijk internet heeft.

Wat kan hier het probleem zijn? Een simpele instellingsfout? Of ligt het bij Telfort?
Iemand hier ervaring mee? Kon er namelijk niets over op het forum vinden.
Thanks.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waaom moet dan je stroom er zo vaak af dat je er last van hebt? Dat ik de stroom van mijn modem afhaal dat doe ik zelden, alleen als de verbinding eruit ligt om de modem eventueel te rebooten door even de stroom eraf te halen.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
Even ervanuitgaande dat de instellingen die je van telfort gekregen hebt kloppen.
Hoe was het met het orginele telfort modem? Was die ook traag in het verbinden, na een stroom onderbreking? Dan zou je namelijk kunnen kijken naar hoe "goed" je adsl signaal is.

Als het orginele telfort modem wel vlot verbinding maakt zou ik inderdaad denken dat er toch nog ergens iets niet helemaal lekker ingesteld is.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn normale router heeft na mijn weten het probleem nooit gehad.
Iemand die weet waar die ik overige instellingen kan doen dan?

btw, stroom gaat er vaak uit omdat m'n vriendin nogal vaak aan het schuiven gaat met meubels (inclusief tv/router etc) dus dan zit de modem wel is zonder internet.
Iemand een idee?!

ps. modem is laatste firmware en alles.