Toon posts:

win 2003 + Exchange wel mail versturen maar niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal.

Ik zit met het volgende probleem, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb een Windows 2003 server staan, maar daarop Exchange.
Hier heb ik een acount aangemaakt welke ook een mailbox heeft.
Nu is het probleem dat ik wel vanaf die account kan mailen, maar als iemand anders een mailtje terug stuurt van zijn of haar Email adres dan lukt het niet, diegene krijgt dan gewoon de mail weer retour met de tekst:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet berijkt/
Daarbij geeft hij aan dat er een smtp fout is opgetreden bij de e-mailserver van de geadresseerde.
Neem contact op met de systeembeheerder.

Weet iemand van jullie misschien hier een oplossing voor? misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kom er echt niet meer uit.

Alvast erg bedankt voor jullie anwoord!

Met vriendelijke groet,
Marco.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat je wel iets meer info moet geven dan dit.
Staan je MX records goed, staat poort 25 naar binnen open etc...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Rare vraag misschien, maar wat zijn mx records?
Ik ben nog niet echt helemaal goed bekend hiermee vandaar.
Poort 25 staat in de router open in iedergeval dus die staat goed.

De connectors die bij mij staan bij de Exchange systeem manager onder Connectors zijn:
SMTP-connector van Smallbusiness
Pop3-verbindingsbeheer

Als ik nog meer info moet opgeven hoor ik dat graag.

Groetjes,
Marco.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Je hoeft niet iedere keer af te sluiten met groetjes.

Zoek eerst eens wat meer over Exchange en MX. Dit forum is niet bedoeld om je vragen te dumpen, er wordt ook van je verwacht dat je dingen zelf uitzoekt.

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
@ZeRoC00L

Ik mag hopen dat je thuis wat vrolijker en vriendelijker doet dan tegenover de mensen op het forum.
Als je dat bij je vrouw / vriendin doet denk ik niet dat die het lang bij je uit zal gaan houden.
Ik vraag gewoon een normale vraag, en forums zijn daar voor.
Mocht je het hier niet mee eens zijn je weet de admins te vinden :)

GROETJES!
iemand die wel normaal kan doen.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:13
Poort 25 staat open in de router, maar ook in de firewall?
Misschien stomme vraag maar het word af en toe over het hoofd gezien.

Verder kan ik zerocool geen ongelijk geven over het feit dat je wel iets op kan zoeken. MX-records is eigenlijk basic mail. Zorg dat je deze wel onder de knie heb! Anders kom je mijn inziens niet heel ver met je mailserver.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:59

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik denk eerder dat poort 25 via de provider niet open staat.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:38:
@ZeRoC00L

Ik mag hopen dat je thuis wat vrolijker en vriendelijker doet dan tegenover de mensen op het forum.
Als je dat bij je vrouw / vriendin doet denk ik niet dat die het lang bij je uit zal gaan houden.
Ik vraag gewoon een normale vraag, en forums zijn daar voor.
Mocht je het hier niet mee eens zijn je weet de admins te vinden :)

GROETJES!
iemand die wel normaal kan doen.
Ik voel me hierop aangesproken dus ik ga toch even reageren.
Het heeft niets met vriendelijkheid te maken of we wel of niet groeten, er is afgesproken dit op GOT niet te doen, vandaar dat ik je erop wijs.
Aangezien je nieuw bent, wil ik je graag ook op de FAQ's wijzen. Lees die eerst door, en type de woorden Exchange en MX eens in in Google. Geef dan wat meer details en ik zal je verder helpen.

Volg je bankbiljetten

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Hier op het forum verwachten wij dat mensen er zelf wat meer moeite voor doen. Er is een vraag gesteld; staat je MX-RECORD in de DNS wel goed, kun je van buitenaf verbinding maken op de smtp poort. Je hebt er geen antwoord op gegeven.

Mijn advies is om je eens goed in te lezen over de basis van een mailserver. Het is niet moeilijk maar dit is belangrijk straks voor het onderhoud. Een verkeerd ingestelde mailserver kan bijvoorbeeld een prima bron voor het verspreiden van spam zijn. Of je wilt straks aan spamfiltering gaan doen.

Kijk eens naar dit soort boeken: http://www.comcol.nl/detail/56983.htm

Mouwen oprollen en aan slag. Verder veel plezier met je radiostation.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

* McKaamos geeft ZeRoC00l helemaal gelijk.
Misschien klinkt het wat bruut, maar op een forum zoals the Gathering of Tweakers (hier dus) wordt de "hacker methode" aangehouden. Dat houd in dat we van jou verwachten dat je je inleest zodra je een term naar je kop gesmeten krijgt en niet direct om clarificatie vraagt.
Mocht je het dan niet snappen, dan kan je aangeven dat je je best hebt gedaan en verder vragen.

Het komt misschien wat bruut over, maar komt vanuit de filosofie dat als je geholpen wil worden, je zelf ook iets moet doen en dat je niet iemands (een mede forumgebruiker of technische kenner) tijd moet verdoen met vragen stellen die je zelf ook wel kan beantwoorden. We hebben allemaal ook nog een persoonlijk leven met allerlei belangrijke dingen en zijn niet je persoonlijke adviseurs, anders had je ons wel betaald.

Lees voor de grap dit eens door: http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
Dat zal onze werkwijze een stuk verduidelijken.

Staat die werkwijze je niet aan, dan hoor je hier, jammer maar helaas, niet thuis. Het is in princiepe een heel simpel karma systeem. Wat je er in steekt aan tijd en energie krijg je er ook weer uit. Steek je er niks in, komt er ook niks uit.

Verder kan ik je, net als de rest, adviseren om je in te lezen op basis DNS informatie. Wat doet een MX record, een A record en een CNAME record.
Ook moet je controleren of je op poort 25 bereikbaar bent van buitenaf. Je kan wel van alles instellen, maar zonder controle of dat ook daadwerkelijk werkt ben je nogsteeds nergens. Veel internet providers sluiten poort25 namelijk standaard af, en heb je dus niks aan je mailserver.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1