Google maakt broncode Android openbaar

Pagina: 1
Acties:

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
nieuws: Google maakt broncode Android openbaar

Twee kleine opmerkingen, de laatste link in het artikel heeft een <br> tag staan in de titel, ik veronderstel dat dit niet de bedoeling is.

Betreffende:
Driekwart van de beschikbare applicaties zijn onlangs uit de downloadwinkel Android Market verwijderd.
Met als titel:
Android Community -- <br>Google removes applications just before launch
En dan nog inhoudelijk, verschillende "bronnen" melden dat de applicaties langzaam terug binnen sijpelen omdat deze nog een handtekening moesten krijgen volgens het beleid van de Android Market.

Link: http://androidguys.com/?p=2232

Misschien is dat nog iets voor een latere eventuele update?

Edit: Misschien nog een bedenking over het volgende stukje:
De broncode is te downloaden voor Ubuntu en Mac Os X, maar niet voor Windows.
Zoals uit een paar reacties op het artikel is af te leiden werkt deze zin blijkbaar verwarrend. Misschien is het beter om iets te formuleren in de zin van dat Google het compilen op Linux en Mac OS X support maar niet op Windows. Want de echte tweaker krijgt dit waarschijnlijk via een paar (al dan niet lelijke) hacks wel aan de praat?

[ Voor 26% gewijzigd door lembregtse op 21-10-2008 21:00 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:49

arnoudwokke

Redacteur
Thx! De <br> heb ik inmiddels verwijderd, geen idee hoe die erin is gekomen... :s
Ja, toen ik het stuk schreef, waren er inderdaad nog maar een stuk of vijftien apps, inmiddels alweer 48 (directe link naar Android Market toegevoegd); gewijzigd dus. De vraag blijft waarom, maar het lijkt erop dat Google niets kwaads in de zin had en misschien een update deed ofzo...
De zin dat de bron niet voor Windows te downloaden is, is niet verwarrend, maar heel feitelijk (en kort, want hij staat in de inleiding); de info komt van de Android-site. Mochten Tweakers de broncode op Windows akunnen compilen, hoor ik dat natuurlijk graag :D (want dat is ook een berichtje waard)

[ Voor 10% gewijzigd door arnoudwokke op 22-10-2008 00:39 ]