Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 23:36
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb een Sony Vaio FZ21Z. Ik wil deze graag multi-boot Vista 64-bit en Server 2008 maken voor mijn studie. Sowieso heeft de machine dan een geheugen upgrade nodig omdat hij momenteel 2gb heeft. Ik heb trouwens bij plante notebook (duitsland) gelezen dat ze een 31Z hebben met 8gb RAM. Ik dacht meteen, dat wil ik ook, maar iedereen zegt dat het niet kan. Heb het ook aan Kingston gevraagd die het ook zegt. Ik weet van bijvoorbeeld de Thinkpad t61p dat die het wel kan en op zich vraag ik me af waarom de Vaio het niet zou kunnen. Lukraak 8 gb kopen zit ik alleen niet echt op te wachten.

Nu het echte probleem. De hardware virtualisatie is door Sony uitgezet en uit de BIOS verwijderd. Het schijnt met de tool Symcmos mogelijk te zijn het weer aan te zetten, maar dit lukt me niet. Ik krijg een melding dat de NVRAM geupdate is en vervolgens is er geen verschil. De CMOS batterij is gewoon goed, want andere instellingen blijven wel bewaard.

En als laatste wil ik graag 64-bit drivers voor de FZ21Z hebben. Heeft iemand die in een mapje staan of zo? Ik kan alleen een site in japan vinden waar een heleboel drivers staan met eronder een lijst met heeeeeel veel laptop modellen waar de driver voor is. Ik word er nauwelijks wijs uit.

Jullie hulp wordt op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
1. Zoek uit welke chipset je laptop heeft en kijk wat deze ondersteund. De meesten gaan volgens mij maar tot 4GB maximaal, maar sommige intels gaan zelfs maar tot 2GB meende ik. Daarnaast kan je BIOS ook beperkt zijn hierin. Probeer dus via google mensen te vinden die >4GB aan RAM hebben.

2. Kijk of er een BIOS update is of bel even met Sony.

3. Drivers vraagjes zijn niet toegestaan. Je zult ze zelf moeten zoeken. Probeer er gewoon achter te komen wat er in je laptop zit en deze drivers bij de betreffende fabrikant weg te halen. Realtek drivers heeft realtek zelf wel bijvoorbeeld.