Hey,
mijn MBP van early '08 wil geen dvd's meer branden. Wanneer ik een dvd in de slot-in drive steek, spint hij wel op, maar het lijkt wel of hij niet wil doorspinnen tot een hogere rpm wat hij in het begin wel deed. Aangezien ik niet zoveel werk met optical media, is het me niet eerder opgevallen. Ik wilde laatst gewoon een image branden, en na verloop van tijd kreeg ik een mooie melding:
). Op GoT kreeg ik overigens 0 hits, maar misschien komt dat omdat mensen hier de Nederlandse taal hebben ingesteld in hun mac en ik de precieze omschrijving dus niet weet.
http://forums.macrumors.c...hp?p=6362866&postcount=11
Ik heb dus al die dubieuze "fix" die hierboven staat geprobeerd, maar dat werkt dus niet, ik heb ook al een andere dvd-rw gebruikt (eentje die ik trouwens in het begin nog heb gebruikt om er een image op te branden vanaf dezelfde mbp...), maar die werkt ook niet.
Op internet zijn veel verhalen te lezen hierover, mensen die beweren dat het in geen enkel programma werkt, waaraan je dus zou kunnen afleiden dat het om een hardware probleem gaat, maar in weer andere gevallen lees je dat na het verwisselen van de brander (in zowel macbooks als mac pro's als mbp's) het probleem nog steeds bleef bestaan.
Hieronder nog wat details aangaande de superdrive:
Zijn er mensen met soortgelijke problemen?
mijn MBP van early '08 wil geen dvd's meer branden. Wanneer ik een dvd in de slot-in drive steek, spint hij wel op, maar het lijkt wel of hij niet wil doorspinnen tot een hogere rpm wat hij in het begin wel deed. Aangezien ik niet zoveel werk met optical media, is het me niet eerder opgevallen. Ik wilde laatst gewoon een image branden, en na verloop van tijd kreeg ik een mooie melding:
Zoeken op Google leverde me veel berichten op met een ietwat rare probleemoplossing (die bij sommige mensen nog schijnt te werken ook... failed to calibrate the laser power level...

http://forums.macrumors.c...hp?p=6362866&postcount=11
Ik heb dus al die dubieuze "fix" die hierboven staat geprobeerd, maar dat werkt dus niet, ik heb ook al een andere dvd-rw gebruikt (eentje die ik trouwens in het begin nog heb gebruikt om er een image op te branden vanaf dezelfde mbp...), maar die werkt ook niet.
Op internet zijn veel verhalen te lezen hierover, mensen die beweren dat het in geen enkel programma werkt, waaraan je dus zou kunnen afleiden dat het om een hardware probleem gaat, maar in weer andere gevallen lees je dat na het verwisselen van de brander (in zowel macbooks als mac pro's als mbp's) het probleem nog steeds bleef bestaan.
Hieronder nog wat details aangaande de superdrive:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| MATSHITA DVD-R UJ-867: Firmware Revision: HA13 Interconnect: ATAPI Burn Support: Yes (Apple Shipping Drive) Cache: 2048 KB Reads DVD: Yes CD-Write: -R, -RW DVD-Write: -R, -R DL, -RW, +R, +R DL, +RW Write Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO Media: Insert media and refresh to show available burn speeds |
Zijn er mensen met soortgelijke problemen?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470