Extra GPU in Linux/Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even in NOS en niet VB, omdat dit volgens mij een specifieke Linux issue is.

Er zit in mijn PC een nVidia PCI kaart met 2 uitgangen. Omdat ik tijdelijk een derde scherm wil gebruiken (gimp > 2 pagina's tegelijk > toolbox op oude 3e scherm) heb ik een extra AGP kaart ingesteld. Nu krijg ik de AGP niet goed aan de praat en is mijn PCI opstelling verrot (dat is met 5 minuten te fixen, als ik de AGP kaart eruit haal).

Als ik doe:
code:
1
 lspci | grep VGA
krijg ik
code:
1
2
00:08.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV44A [GeForce 6200] (rev a1)
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV5M64 [RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro] (rev 15)

Eerste is 'recente' kaart met 2 uitgangen, tweede is oud beestje (maar doet het goed voor 2D werk).

Hoe krijg ik de tweede kaart draaiend? Het vervelende is dat ik nu op een lage resolutie werk, zodat ik amper kan zoeken op internet. Als ik de autoconfiguratie van ubuntu krijg, dan wordt de AGP kaart niet herkend.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet eens wat zoeken op 'triple head linux'

Hier lijken ze het voor elkaar te hebben: klik

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Drgn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:08:
Je moet eens wat zoeken op 'triple head linux'

Hier lijken ze het voor elkaar te hebben: klik
Dat is met een video splitter van Matrox. TS wil het doen met twee videokaarten, waarvan 1 dualhead.
Dat heeft niks te maken met het probleem van de TS. Hij wil gewoon een extra videokaart gebruiken en die wordt niet gedetecteerd.

Ik gok op een BIOS issue. Wat zegt dmesg erover? En wat zie je met lshw?
[cmd]sudo lshw -C display[/cmd]

ik praat poep. moet lezen.

edit:
Je zal moeten spelen met de xorg.conf. Veel lezen vooral en ook de NVidia documentatie, want hun implementatie is voor bijv. Xinerama is anders.

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 21-10-2008 23:23 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Geen antwoord op de gestelde vraag, maar je kan ook tab gebruiken om de extra vensters in GIMP te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Die tnt2 is een vrij oude kaart. Gebruik je drivers van de nvidia website? De nieuwste drivers ondersteunen die oude kaarten niet meer. Er zijn wel legacy drivers (ook via nvidia website te downloaden), maar of die helemaal terug gaan naar tnt2 weet ik niet. Overigens werkt een tnt2 vast ook wel met standaard drivers uit xorg.

In je xorg.conf file (/etc/X11/xorg.conf) zou voor beide videokaarten een device sectie moeten staan (met daarin een aantal opties en waarschijnlijk ook een busid, dat busid moet overeenkomen met datgene dat lspci teruggeeft).

Verder kan het zijn dat je in je xorg.conf bestand ook handmatig twee screen secties moet maken. Hier zijn ongetwijfeld voorbeelden van te vinden op het internet. Toen ik jaren geleden voor het eerst dual screen instelde had ik op de website van nvidia hier ook een document over gevonden, geen idee of het er nu nog staat (tegenwoordig is dat voor de `simple' dual-head instellingen met één kaart heel simpel in te stellen, ik denk echter dat je met twee kaarten en drie schermen handmatig aan de slag zult moeten).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nou, ik heb liever de vensters open in Gimp.

Wat ik nu heb gedaan: een extra AGP kaart gekocht van hetzelfde type. Nu heb ik 2 Club3d geforce 6200 in mijn pc zitten: een pci en een agp. Beide fanless, met in totaal 4 uitgangen. De PCI zat er al in en draaide al (=dus drivers beschikbaar). Toen ik opstartte met de AGP erin, vond hij automatisch de drivers. Via nvidia-settings kon ik het 3e scherm instellen. Evt nog een 4e, maar die heb ik niet en is niet nodig.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Eusebius schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:14:
Nou, ik heb liever de vensters open in Gimp.

Wat ik nu heb gedaan: een extra AGP kaart gekocht van hetzelfde type. Nu heb ik 2 Club3d geforce 6200 in mijn pc zitten: een pci en een agp. Beide fanless, met in totaal 4 uitgangen. De PCI zat er al in en draaide al (=dus drivers beschikbaar). Toen ik opstartte met de AGP erin, vond hij automatisch de drivers. Via nvidia-settings kon ik het 3e scherm instellen. Evt nog een 4e, maar die heb ik niet en is niet nodig.
Nice. Weer iets om op te letten als je meerdere Nvidia videokaarten wil gebruiken: kies ze uit dezelfde serie, omdat je dus maar 1 driver tegelijk kan gebruiken en Nvidia langzaam oudere kaarten naar legacy drivers duwt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1