[iPhone 3G] Geen 3G te krijgen met T-Mobile?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:24
Beste mensen,

Heb vandaag mijn Iphone 3G (vroegtijdig) binnen gekregen omdat mijn huidige contract in januari afloopt.
Allemaal prima, maar mijn iphone contract gaat pas in januari in. Ik gebruik nu dus mijn oude t-mobile abonnoment zonder internetabonnement. Ik zie echter dat ik alleen maar GPRS kan krijgen? Het icoontje staat namelijk niet op 3G.

Komt dit doordat mijn abonnement pas ingaat in januari, of heeft dat er niets mee te maken?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Ten eerste , wat heb je zelf al ondernomen?

Heb je T-Mobile al gebeld en om uitleg gevraagd?
Al eens een kennis met een full Iphone abbo over de vloer gehad?

Ten tweede:

Ik zou als ik jou was eens heel goed oppassen met internetten etc etc etc, als je geen abonnement hebt voor dataverbuik kan dit behoorlijk in de kosten lopen. Voor meer tarieven check je voorwaarden maar eens op de T-mobile site.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Wat ik heb geprobeerd? Nou, ik kan in principe weinig proberen, want er valt weinig in te stellen. Sowieso is de helpdesk momenteel bijna niet te bereiken, die irritante robotstem heeft het over een wachttijd langer dan 10 minuten.

Ik wil eigenlijk enkel weten of verbinding met 3G gebonden is aan het Iphone abonnement. Want als dit zo is, is dat de rede. Ik zie momenteel een doorzichtige cirkel naast de t-mobile tekst.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
Ik weet niet hoe oud je 'oude' T-Mobile simkaart is, maar ik heb wel eens gehoord dat oudere simkaarten nog geen 3g verbindingen ondersteunen, misschien dat het hieraan ligt en je simkaart dus gewoon te oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Tjah hij is eigenlijk nog niet eens zo heel oud. Maximaal 3 jaar...
En wat als je gewoon geen dekking hebt? Springt die dan ook automatisch terug?

[ Voor 37% gewijzigd door Dannydekr op 21-10-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2,5 jaar oude T-Mobile simkaart pikt gewoon 3G in mn iPhone. Ik vermoed dat je op de plek waar je het geprobeerd hebt gewoon geen 3G dekking hebt. Ik neem aan dat je 3G wel ingeschakeld hebt op je iPhone..? Als hij geen 3G bereik heeft schakeld hij automatisch terug naar GPRS idd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Gezien het feit ik hier in mijn huis qua telefonie ook weinig bereik heb, lijkt dit idd zo te zijn. Ik probeer het morgen ook even op m'n werk en bel desnoods even naar de t-mobile helpdesk (*lange wachttijden here I come*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dannydeman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:59:
Ik wil eigenlijk enkel weten of verbinding met 3G gebonden is aan het Iphone abonnement. Want als dit zo is, is dat de rede. Ik zie momenteel een doorzichtige cirkel naast de t-mobile tekst.
Neen. Zolang je een geschikte SIM hebt kun je op 't UMTS-netwerk. Je SIM moet een zgn. USIM zijn, anders kan 't niet. Ga even naar een T-Mobile winkel en als je daar ook niet op 3G kan, vraag ze je SIM om te ruilen. Dat doen ze gratis, neem wel een identificatiebewijs mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 07:33

smallboy

N/A

Kijk even op die dekkingskaart van t-mobile om te zien of je in jouw huis uberhaupt wel 3G bereik hebt. Tegen de tijd dat je wel 3G heb: je kunt je huidige abbo alvast laten omzetten naar het iPhone abonnement. Daarvoor moet je dan ook wel even de klantenservice bellen (gewoon op kantoortijden doen, dan is het volgens mij lang zo druk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
smallboy schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:05:
Kijk even op die dekkingskaart van t-mobile om te zien of je in jouw huis uberhaupt wel 3G bereik hebt. Tegen de tijd dat je wel 3G heb: je kunt je huidige abbo alvast laten omzetten naar het iPhone abonnement. Daarvoor moet je dan ook wel even de klantenservice bellen (gewoon op kantoortijden doen, dan is het volgens mij lang zo druk niet).
Maar dan betaal ik wel dubbel neem ik aan? Want mijn huidige contract loopt pas af in Januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Dannydeman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:15:
[...]

Maar dan betaal ik wel dubbel neem ik aan? Want mijn huidige contract loopt pas af in Januari
Nee, je had gewoon bij het afsluiten van je nieuwe abonnement duidelijk moeten aangeven dat je direct over wil stappen naar het nieuwe. Ik heb dit ook gedaan en betaal gewoon mijn nieuwe abo kosten.

Als ik jou was, zou ik gewoon eens langs een T-mobile shop gaan en het allemaal daar ter plakke fiksen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 07:33

smallboy

N/A

Dannydeman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:15:
[...]

Nee niet dubbel. Als ik het goed begrepen heb gaat het nieuwe abonnement dan gewoon pas in januari in, maar wordt je huidige abonnement omgezet (voor de resterende looptijd) in het iPhone abonnement. Als je dat wilt doen kun je gewoon even de klantenservice bellen, even duidelijk zeggen wat je wilt en dan wordt het geregeld, althans zo ging het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb zojuist gebeld naar de t-mobile helpdesk (wachttijd 15minuten..)
Het schijnt nu per direct omgezet te zijn, en ik kan dus overal gebruik van maken zonder een rekening te krijgen van heel veel euro ;)

Hier op het werk heb ik trouwens volledig 3G bereik, en volgens de dame van t-mobile moet dit in mijn woonplaats ook het geval zijn. Nou, dat is dus niet waar, ik heb thuis, buiten het huis en op het station sowieso alleen maar GPRS en geen 3G. Maar voor zover ik kan zien ben ik lang niet de enige met dit probleem..

Ik had nog een vraag over de constante 3G verbinding. Is deze altijd actief? En kost dit dan niet veel batterij ondanks het feit hij bijv. op zwart beeld staat? Of is apple zo slim geweest dit in een soort standby stand te zetten als het niet gebruikt wordt.

Pagina: 1