Toon posts:

Upgrade van systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al sinds juni 2008 deze zelf geassembleerde pc:

Codegen M608 ATX Case
Codegen 450Watt ATX2 Power Supply
MSI P35 Neo-F mobo
Intel Core 2 Duo E4700 2,6Ghz processor
2048mb DDR2-800 Kingston ram CL5(1x2048)
MSI Geforce 8600GT 512mb DDR2 videokaart.
250GB 7200RPM Seagate Sata2 HDD
Windows XP Proffesional SP2
1x 12cm Casefan

Mijn probleem is dat ik bij modernere games(en soms zelfs bij wat minder hardware slurpende games als World of Warcraft) al erg lage framerates krijg. Nu wil ik graag weten welk onderdeel in deze pc vooral voor deze lage framerates zorgt. (Ik heb van alle onderdelen en randapparatuur de nieuwste drivers en de harddisk is volledig gedefragmenteerd.) . Ik zelf denk dat het de grafische kaart en de voeding zijn, maar een bevestiging kan nooit kwaad :).

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Geforce 8600GT 512mb :)

Google en je vindt deze test waarden http://www.overclockersclub.com/reviews/pny_8600_gt/7.htm
COD2 met 55fps is niet om naar huis te schrijven, mijn onboard doet er zoveel in COD4 !

Op http://www.tomshardware.c...l-of-Duty-4-v1-6,744.html kun je zelf allerlei kaarten vergelijken hoe goed ze het doen in spelletjes

450w is voldoende, mocht dat niet zijn, zou je pc eerder uitvallen dan vertragen denk ik? (nog nooit meer watts nodig gehad dan ik heb)

[ Voor 44% gewijzigd door ? ? op 21-10-2008 19:01 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zou best de videokaart kunnen zijn, maar de nieuwste drivers willen niet altijd voor verbetering zorgen (eigen ervaring).

Als je een zeer snelle, nieuwe videokaart koopt dan heb je ook de kans dat de voeding het niet gaat trekken, let daar dus dan ook op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die grafische kaart dus upgraden :) . Ik zit te denken om een kaart met een geforce 9800GT of GTX chipset te nemen. Maar ik denk dat mijn 450watt voeding de kaart niet trekt.

Dus nu zijn mijn vragen: Welke kaart zal ik nemen?(Merk, Geheugengrootte, GT of GTX), en welke voeding(Welk merk en hoeveel Watt?)

EDIT: Even erbij vermelden: Ik heb een budget van 290 euro. Op de voeding zijn minimaal 4 Sata powerconnectors nodig , 1 4 pins moederbord connector en een 24 pins moederbord connector.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 19:03 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Koop een snellere videokaart en klok je processor wat over. Met zijn multiplier van 13x bereik je al snel een hoge kloksnelheid met een relatief lage FSB.

Verder moet ik je verwijzen naar CSL Beleid en CSL FAQ » Ik wil mijn PC upgraden, hoe?

Voor je vraag met betrekking tot de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 21-10-2008 19:03 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.