Medieval2 total war 1.2 update installeren

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb een tijd geleden een russische medieval total war +kingdoms op ebay gekocht.
Ik wist niet dat deze in het russisch was(dacht gewoon US of EU versie), maar hij installeert prima in het engels (de installer is russisch, doosje ook). Allemaal prima, omdat ik toevallig ook nog stukje russisch kan.

Echter wil ik voor wat mods nu patch1.2 installeren.

Wat ik ook doe, na de patch uit te pakken vindt deze de installatie niet.
Spel is uiteraard wel (vers) geinstalleerd, en ook de stainless steel mod 3.1 (voor 3.2 heb ik die patch nodig) installeert prima.

Weet iemand hoe ik dit evt op kan lossen?
Zowel de UK als de RU patch werken dus niet... heb ze beide bij gamershell vandaan.

OS is windows vista (ja geen commentaar ;) ).

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien een beetje vreemd: maar als jij de installer nou in het Russisch doet, wat doet hij dan?
Dat lees ik niet terug in je verhaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 21-10-2008 18:28 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nou dan is het hele spel ook in het russisch.
Zo goed is mijn russisch nou ook weer niet (kan een spel installeren enzo, maar het hele spel volgen...nah) :P.
Wil het wel proberen maar ben dan minstens een uur bezig met installen enzo, en ik heb nog steeds niets werkbaars.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Boudewijn schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:31:
Nou dan is het hele spel ook in het russisch.
Zo goed is mijn russisch nou ook weer niet (kan een spel installeren enzo, maar het hele spel volgen...nah) :P.
Wil het wel proberen maar ben dan minstens een uur bezig met installen enzo, en ik heb nog steeds niets werkbaars.
Give it a try ;)

Als het dan wel werkt, dan zou de languagepack brak kunnen zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb even gecheckt, het gaat hier om de gold edition die kingdoms ook automagisch installeert.
http://www.play.com/Games...Gold-Edition/Product.html
Deze dus, maar dan in het russisch.

Ook dat wil dus niet:
The setup has detected that no version of Medieval II total war is installed.

Dat terwijl ik hem net echt heb geinstalleerd :P.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Zit bij de Kingdoms versie patch 1.2 niet toevallig al bijgeleverd? Of is er misschien een aparte patch voor de Gold edition? Ik kan me herinneren dat het bij Medieval nogal belangrijk is dat je precies de goede gebruikt.

[ Voor 53% gewijzigd door hayate666 op 22-10-2008 00:59 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoe kan ik daar achter komen, ben niet zo'n windows held :).

Alhoewel ik kan gewoon die versie van de mod die 1.2 nodig heeft installeren, kijken of dat werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Boudewijn op 22-10-2008 01:03 ]

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:48

d_star

Maharadja of the Year :-/

hayate666 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:56:
Zit bij de Kingdoms versie patch 1.2 niet toevallig al bijgeleverd? Of is er misschien een aparte patch voor de Gold edition? Ik kan me herinneren dat het bij Medieval nogal belangrijk is dat je precies de goede gebruikt.
Die patch wordt er inderdaad bijgeleverd ja. Net zoals de 1.3 patch (die alleen voor compabiliteit zorgt tussen Kingdoms en vanilla).

Ik heb vroeger ook enorm veel problemen gehad met de 1.2 patch. Maargoed, daar kan ik nog een boek over vol lullen en dan zijn we nog niet aan je probleem toe ;)

Wat je eens zou kunnen bekijken is of je in je registry alle verwijzingen naar M2TW kan verzamelen en bekijken. Misschien dat daar iets fout staat (bijvoorbeeld verkeerde pad, waardoor de patch die in het register zoekt naar het pad, je installatie niet kan vinden).

Wat ik me nog kan herinneren is dat de patch er min of meer vanuit gaat dat je het spel in C:\Program Files\... hebt geinstalleerd (de default directory dus). Installeer je het spel in een andere directory, dan kan je erg veel problemen ondervinden met het installeren van de patch.

offtopic:
Oh ja: verbaas je er zometeen niet over als het installeren van die patch rond het half uur gaat duren! De patch is (naar ik nog weet) rond de 600 á 700 MB groot, en er moeten veel bestandjes worden geswapped danwel gefixt. Mocht je sneller klaar zijn, dan is dat een goede indicator dat je officieel in patch 1.2 installation-hell bent beland. ENORM veel mensen hadden problemen bij het installeren van die patch, en Creative Assembly hield stijf de lippen op elkaar. Op een zeker moment heb ik de patch geinstalleerd gekregen, het probleem bleek te liggen aan het feit dat ik mijn geheugen in een single channel opstelling draaide, met 3 verschillende DIMMs. Daar kon de installer niet tegen 8)7

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Sjezus, ik zit te suffen.
Versie 6 van die mod is uit.
6.0 draaide onder winXP prima, bij vista kan hij kingdoms.exe niet vinden. 8)7,

Los kingdoms.exe aanklikken werkt prima, met dien verstande dat ik die mod dan niet start.
Raar spel :/. (maar wel leuk).

edit: het hele pad waar die patch naar zoekt bestaat niet :/.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 22-10-2008 22:30 ]

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Dit is dan misschien wel een hele open deur, maar werkt die mod überhaupt wel onder Vista? Of is er gewoon tijdens het installeren iets mis gegaan?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Er wordt nergens vermeld dat het niet onder vista zou werken, verder ga ik ervanuit dat dat het doet?
Zo ingrijpend is de hele zaak toch niet veranderd (/me heeft idd onder een steen gelegen als NIX user ;) ).

Het is gewoon een dom install scriptje en wat verkeerde paden.
Pagina: 1