Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 08:02

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Mijn vader heeft internetPlusBellen van KPN (met zo'n experia kastje) waarbij de analoge vaste telefoons via internet bellen.

Nu gebruikt mij vader nog gewoon een telefoonboekje op papier en gebruikt hij de geheugens van de telefoon niet. Hij kiest dus nog gewoon een telefoonnummer met de hand door de cijfers in te toetsten en is daar niet zo snel in (84 jaar). Nu zit er in die implementatie van KPN een simpele time-out van 5 seconden, als er 5 seconden geen nieuwe invoer binnen komt (volgend nummer) wordt het telefoonnummer gebeld. Dit is bij mijn vader dus slechts een paar cijfers van het nummer waarop hij te horen krijgt dat het gedraaide nummer onjuist is.

Ik kan over dit probleem weinig vinden, ik heb een paar keer contact met de klantenservice van KPN gehad maar echt iets zinnigs is daar nog niet uitgekomen.

Zijn er meer mensen met ervaringen? Kan ik misschien low-level (via telnet?) die time-out waarde aanpassen? In de standaard web interface is in ieder geval niks in te stellen.

Ik snap dat als je het geheugen van de telefoon of eerst het nummer intypt en dan pas op bellen klikt dit het probleem oplost maar dat is te nieuw voor mijn vader.

Enige oplossing die ik zie is proberen van dat InternetPlusBellen af te komen en weer gewoon analoog te bellen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Dit is over het algemeen of een netwerk of een toestel instelling. Bijvoorbeeld siemens dect:
  • Ik druk op het bel knopje en begin dan de nummers in te toetsen -> netwerk timeout bepaald wanneer hij gaat uitbellen.
  • Ik druk de toestel nummers in, en gebeurd niets totdat ik op de bellen knop druk.
Nou zal het in jou geval wel gaan om een gedraad vast toestel. Dan heb je waarschijnlijk te maken met de netwerk timeout en dit bepaald je provider meestal.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Bv VoIP toestel als de SPA 942. Daar bepaal je met de dial rule in de telefoon wat hij aan standaard regels aan houdt. Vervolgens kun je dit ook weer met de centrale instellen en vervolgens kan je het ook laten bepalen door je VoIP operator.

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Wel, ik heb net KPN de deur uit gedaan, maar het was altijd zo dat je ongeveer niks kon instellen aan het experia kastje. Ik had de thomson variant (ST780) en die is in ieder geval volledig afgegrendeld. Nu weet ik wel dat er wat 'hacks' zijn voor zowel de siemens als de thomson om toch dat soort dingen in te kunnen stellen, maar daar zou ik niet aan beginnen als ik je was. Zonder hacks kan je in ieder geval niks low level instellen.

Ik denk niet dat je heel veel keus hebt dan ofwel KPN de deur uit te doen (lastig ivm opzegtermijn) ofwel je vader te leren hoe het wel moet (of gewoon een andere telefoon halen waarbij dat beter gaat).

overigens, ik ben nog jong maar ik heb ook vaak al problemen met die time out. Ik heb het kortetermijn geheugen van een bacterie 8)7