Toon posts:

Aanrading koeler HD4870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Het is algemeen bekend dat de 4800 serie een tering lawaai maakt als het gaat om koelers.
Ik zit met hetzelfde probleem, ik bezit een Sapphire HD4870 512MB GDDR5.
Ik ben op zoek naar een goed koelende, maar vooral stille koeler.
Planning is om hem dan ook wat verder te klokken als 800/1000.

Mensen die mij misschien een advies kunnen geven betreft een GPU koeler voor dit kaartje?
Ben zelf niet zo te vinden in GPU koeling :9

mvg,

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Accelero S1 Rev. 2 met een 120 mm fan er op of:
Accelero TWIN TURBO

Verwijderd

Topicstarter
zero_cool89 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:38:
Accelero S1 Rev. 2 met een 120 mm fan er op of:
Accelero TWIN TURBO
Accelero S1 Rev. 2
Zitten bij deze koeler ook van die memory heatsinks?
heb gehoord dat dit erg belangrijk was bij de 4870. :)
Die Twinturbo ziet er nice uit =) heb gelezen dat hier ook heatsinks bij gelevert worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 16:04 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:30:
Het is algemeen bekend dat de 4800 serie een tering lawaai maakt als het gaat om koelers.
Eh? Heb je zelf aan de settings lopen klooien oid? Mijn HD4870 hoor ik namelijk amper...

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

Eh? Heb je zelf aan de settings lopen klooien oid? Mijn HD4870 hoor ik namelijk amper...
Uiteraad, ik heb er geen baat bij dat mijn 4870 80 graden op de GPU word en 90+ op mem.
Bovendien wil ik ook nog wat verder overklokken.
Als je de fan van de 4870 hoger als 35% zet word het een bokke herrie. Gezien mijn systeem verder best wel stil is is dit dus de herrieschopper. Jou 4870 zal dan zeker wel standaard lopen op 30% dat is nog wel acceptabel. Ik weet verder niet hoor, maar over het algemeen is bekend dat die 48xx serie heethoofden zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 16:05 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-04 16:11

NNF

Nu heb ik weliswaar een 4850 en geen 4870, maar ik moet toch toegeven dat de stock cooler in idle toestand vrijwel onhoorbaar was, en met de temperatuur viel het ook wel mee (65°C idle; ook 80 á 90 graden kan zo'n kaart gewoon prima hebben, maar goed, het laat inderdaad weinig ruimte voor overklokken ;)). Heb je wel een goede airflow in je kast?

Dat gezegd hebbende, ik heb de stock cooler er ook gewoon afgesloopt en vervangen door een Accelero S1 Rev. 2 en daar een 120mm fan aan vast gemaakt met tie wraps. Nu wordt de GPU 37°C idle, een verschil van bijna 30 graden met de stock cooler dus. En zelfs passief koelen lukt nog aardig met dit ding, daar kwam ik achter toen ik vergeten was de fan aan te sluiten. :P

Als je toch gaat overklokken lijkt de Twin Turbo me een prima keuze. Zitten inderdaad ook memory sinks bij plus 4 heatsinks voor de VRM's, net als bij de Accelero S1.

[ Voor 8% gewijzigd door NNF op 21-10-2008 20:05 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-04 13:24
Ik ben ook op zoek voor een betere/ stillere koeler voor m'n HD4850.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Twin Turbo en de Accelero S1, maar is de Twin Turbo nu eigenlijk stil? anders ga ik voor de S1

Verwijderd

Topicstarter
eSCe schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:13:
Ik ben ook op zoek voor een betere/ stillere koeler voor m'n HD4850.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Twin Turbo en de Accelero S1, maar is de Twin Turbo nu eigenlijk stil? anders ga ik voor de S1
Ik heb de Twin Turbo in de bestelling staan.
Waar zitten de VRM's precies op de plaat van de HD4870?
Kan iemand misschien een screenshot hier van plaatsen?

Thanks alvast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 20:23 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-04 13:24
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:21:
[...]

Ik heb de Twin Turbo in de bestelling staan.
Waar zitten de VRM's precies op de plaat van de HD4870?
Kan iemand misschien een screenshot hier van plaatsen?

Thanks alvast.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=12953
Hier een HD4870.
Bron

[ Voor 10% gewijzigd door eSCe op 21-10-2008 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoelen ze met:

use a pencil eraser to clean the memory chips and the voltage regulator transistors.
waarmee bedoelen ze ? pen eraser ? :S

• Insert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05 19:31
Een gum? :P

Verwijderd

Topicstarter
lol echt ?:P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 21:17 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

n gummetje, blijkbaar moet je ze eerst ff schoonpoetsen...?

• Insert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05 19:31
Ja echt.

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:17:
n gummetje, blijkbaar moet je ze eerst ff schoonpoetsen...?
en daarna hoef ik er niks meer op te doen ?
gewoon een gum voor potlootstrepen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 21:20 ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
Ook de HR-03 GT zou een goede keuze zijn.
http://www.thermalright.c...HVzaWFzdA==#compatibility

Montagehandleiding: http://www.thermalright.c...ion_vga_cooler_hr03gt.htm

Schoonmaken van je RAM en VRM's: http://www.thermalright.c...ga_cooler_hr03gt.htm#gt-2

NB: Deze koeler komt zonder fan, je zult er dus nog een (stille) fan bij moeten kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door jeronimo op 21-10-2008 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Twin turbo staat al in de bestelling en word overmorgen afgeleverd bij mij thuis.

Maar als ik het dus goed begrijp:

1. Stock koeler er af halen
2. RAM sinks & VRM sinks eraf halen.
3. een gummetje pakken en de MEM & VRM's even schoonmaken door een links rechtse beweging over de MEM/ VRM te maken.
4. Installeren van de MEM & VRM's heatsinks.
5. Koeler er op
6. Draaien maar

??

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:52
Ik zou het niet bij het gummetje laten. Zie ook het gegeven linkje. Ook het gummetje laat zooi achter. Waar het om gaat is dat het oppervlak echt schoon is, dus napoetsen met een doekje met alcohol oid.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-04 16:11

NNF

Het gaat ook niet zozeer om dat gummetje, maar om dat je alle chips waar je heatsinks op gaat plakken even goed schoonmaakt, anders vallen ze er meteen weer af ;) Ik heb daar een flesje "Akasa TIM-clean" voor, maar je kunt ook gewoon aceton of alcohol gebruiken en er is tegenwoordig ook ArctiClean, van de makers van Arctic Silver. Het moet in ieder geval schoon en ook droog zijn.

Verwijderd

Topicstarter
NNF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:51:
Het gaat ook niet zozeer om dat gummetje, maar om dat je alle chips waar je heatsinks op gaat plakken even goed schoonmaakt, anders vallen ze er meteen weer af ;) Ik heb daar een flesje "Akasa TIM-clean" voor, maar je kunt ook gewoon aceton of alcohol gebruiken en er is tegenwoordig ook ArctiClean, van de makers van Arctic Silver. Het moet in ieder geval schoon en ook droog zijn.
alcohol heb ik niet in huis, maar ik kan dus wel gewoon de chip volledig schoon maken en droog maken.
Ik weet voldoende.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Een flesje alcohol in huis halen kan nooit kwaad. Ik heb laatst een flesje alcohol ketonatus 96% bij de kruidvat gehaald en die is alweer half op. Elke keer als je een koeler plaats o.i.d. kan je het gebruiken om beide oppervlakken te reinigen. Aceton wordt over het algemeen afgeraden omdat dat het oppervlak kan beschadigen.

specs

• Gmontel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 01:06
Nagellak remover is ook een goeie ontvetter en cheap. Weet alleen niet of het geschikt is voor die ram modules op metaal is het igg geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:21:
Een flesje alcohol in huis halen kan nooit kwaad. Ik heb laatst een flesje alcohol ketonatus 96% bij de kruidvat gehaald en die is alweer half op. Elke keer als je een koeler plaats o.i.d. kan je het gebruiken om beide oppervlakken te reinigen. Aceton wordt over het algemeen afgeraden omdat dat het oppervlak kan beschadigen.
Met alcohol schoonmaken bedoel je dus beetje alcohol op een doekje en schoonmaken neem ik aan?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:22:
[...]

Met alcohol schoonmaken bedoel je dus beetje alcohol op een doekje en schoonmaken neem ik aan?
Wattenstaafje lijkt mij een beter idee :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 70 % alcohol flesje in huis is dat ook goed ?

• snipeer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
ik heb deze koeler er ook op gezet, nu is mijn kaart overleden doordat de vrm's te heet werden.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Jammer dat te horen, misschien had je de scythe musashi moeten kopen?

• snipeer
de twin turbo koelde de gpu goed alleen de vrm's werden niet goed gekoeld, ik heb erges gelezen dat er mensen zijn die aan de achterkant van de kaart onder de vrm's ook van die koelblokjes geplakt hebben.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:23

Just_I

What did you just say?

Alles leuk en aardig, maar waarom deel je dat ons hier mee, in een topic van een jaar oud? Als het een probleem met een specief product is kan je beter een reactie/review posten in de productreview sectie.
Verder kunnen wij je ook niet helpen helaas.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• snipeer
ik post het alleen dat de mensen die de twin turbo erop hebben zitte dat ze de vrm temperatuur in de gaten houden.
Pagina: 1