Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
pin = personal identification number
pincode = personal identification number code
Wat imo een beetje dubbelop is
pincode = personal identification number code
Wat imo een beetje dubbelop is
Toch hebben de meeste mensen het over pincode.
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Zeker waar, wat natuurlijk niet betekend dat ze het juist hebben. Zelf heb ik het ook altijd over een pincode, omdat men dan begrijpt wat je bedoeld. De enige reden waarom ik dat postte was omdat dit denk ik de gedachtegang van de redactie moet zijn geweestsilverstorm schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:32:
Toch hebben de meeste mensen het over pincode.
Erkens schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:37:
De enige reden waarom ik dat postte was omdat dit denk ik de gedachtegang van de redactie moet zijn geweest
Ik vind pincodes iig mooier en de Van Dale heeft er ook geen problemen mee. *Wijzigt*
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Volgens mij typ ik dat 'imo' vaak automagisch
geen idee of mn reactie hier op zn plek is maar er word in het artikel gesuggereerd dat ook pinpads van een pinautomaat gevoelig kunnen zijn hiervoor, echter de Nederlandse geldautomaten maken gebruik van encryptie tussen de pinpad en de computer.
edit: evenals de keyboards tussen pin apparaten in winkels indien een pincode tussen deze 2 apparaten zal gaan is dit verkeer altijd encrypted
edit: evenals de keyboards tussen pin apparaten in winkels indien een pincode tussen deze 2 apparaten zal gaan is dit verkeer altijd encrypted
[ Voor 22% gewijzigd door Powermage op 21-10-2008 23:48 ]
Twee kanttekeningen: (1) het is geen Nederlands onderzoek, en of alle ATM-toetsenborden wereldwijd versleuteld verkeer met de computer hebben is mij nog beslist niet duidelijk, en (2) ik heb geen idee wat ze precies afluisteren, maar het is niet gezegd dat dat het verkeer over het snoertje is. Voor hetzelfde geld pikken ze straling van de interne logic van het toetsenbord op en is dat wel uit te lezen.Powermage schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:47:
geen idee of mn reactie hier op zn plek is maar er word in het artikel gesuggereerd dat ook pinpads van een pinautomaat gevoelig kunnen zijn hiervoor, echter de Nederlandse geldautomaten maken gebruik van encryptie tussen de pinpad en de computer.
Voor een update is dit dus ruimschoots onvoldoende. Het is echter zeker een interessante aanvulling, en ik moedig je bij deze dan ook aan om deze info in een reactie onder het artikel te zetten
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Pagina: 1