Toon posts:

Mix AGP & PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bij een klant dik intussen erg lang geleden had ik een AGP én een PCI dualhead videokaart gestoken en 4 17" monitoren geplaatst.

AGP: GeForce 5200FX
PCI: Appian Jeronimo Pro (gevonden via eBay.. moeilijk aan te raken!)

Nog steeds tevreden van het peeceetje maar we hebben pas de 4 CRT's vervangen door 3 19" monitoren dat gekanteld staan. Maar die pci kaart heeft slechts basis drivers en kan geen beeld kantelen. Nu niet zo erg dacht ik want het zijn nu nog slechts 3 schermpjes dus vervang ik die stokoude speciale pci kaart door een goedkoop nieuw pci kaartje met diezelfde nvidia driver erop.

Maar dat ding begint helemaal te flippen blijkbaar.. Heb er nu een PCI GeForce 6200 ingestoken maar die heeft duidelijke driver issues. Na de boot zie ik eerst goed beeld tot hij de nieuwe kaart automatisch begint te installeren en plots valt het beeld weg van de AGP kaart en zie ik een grijs vlak op 3/4 van de pci monitor staan.

Iemand een idee? Of zou ik gewoon een ander merk pci videokaartje moeten gebruiken?
Of juist 2 dezelfde chips? dus ook een geforce 6200 agp..

ze vragen nog steeds zot veel voor een occasie parhelia en die pc zal het niet zooo lang meer trekken dat ik er die kosten aan ga doen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Welk OS?
Misschien even zoeken naar Matrox G450 (PCI en AGP) kaarten in V&A?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
WinXP Pro met SP3 erop..

heb net nog zitten zoeken en blijkbaar zijn er zo reeds succesvol in geslaagd maar dan met ATI drivers.. 'k zal eerst even op die manier proberen. Lijkt me een probleem met die nvidia drivers die ergens files in de sys32 folder overschrijven van elkaar (driver 5200fx vs 6200).

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anders bestaat er ook 3rd party software zoals bv Pivot

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:57:
Iemand een idee? Of zou ik gewoon een ander merk pci videokaartje moeten gebruiken?
Of juist 2 dezelfde chips? dus ook een geforce 6200 agp..
Hangt van het OS af: XP maakt het minder uit (gaat -meestal- ook goed met 2 verschillende chipsets), Vista "moeten" de chipsets van zelfde fabrikant/type zijn (zie http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx).
ze vragen nog steeds zot veel voor een occasie parhelia en die pc zal het niet zooo lang meer trekken dat ik er die kosten aan ga doen.
Is het de bedoeling dat het 1 groot 'bureablad' wordt? Dan zou je kunnen kiezen voor zoiets als de Matrox Triplehead2Go.
Zijn ook niet goedkoop, maar wel mee te nemen naar een nieuwe pc, omdat je die extern aansluit op de VGA-/DVI-uitgang van de grafische kaart.
Meer info: http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 21-10-2008 15:39 ]

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-01 21:43
Matrox is wel degelijk, dan weet je dat het werkt, maar ik vind ze ook wel echt te duur voor het doel. Ik probeer ook meerdere monitoren te regelen, maar 50 euro voor een videokaart waarmee je niet eens kan gamen, en dan twee monitoren kunt aansluiten vind ik wat veel. En die quadheads zijn 200 euro ofzo.

Als je overigens die Gforce6200 PCI weer kwijt moet, dan moeten we mss even de koppen bij elkaar steken :)

Verwijderd

Topicstarter
Die pci kaart is alweer naar de leverancier.. 'k ga die oude appian kaart er terug instoppen en het beeld draaien met iRotate.

Bedankt aan Gutteguttegut voor m'n lampje te doen branden ;-)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:07:
Die pci kaart is alweer naar de leverancier.. 'k ga die oude appian kaart er terug instoppen en het beeld draaien met iRotate.

Bedankt aan Gutteguttegut voor m'n lampje te doen branden ;-)
Dan wil ik jou ook bedanken voor iRotate, die had ik nog niet gevonden. _/-\o_

Pagina: 1