Toon posts:

FTP Server probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik wilde mijn FTP Server opzetten ( Serv-U ) maar ik kan met geen enkele mogelijkheid de server in de lucht krijgen.

Ik heb in mijn firewall ( Comodo Firewall ) de poort van de server ( 43847 ) toegevoegd aan de 'Trusted Ports' en ik heb in mijn router de poort geforward ( 192.168.1.100 ( mijn lokale IP ) ).

Zie ik soms iets over het hoofd dat ik het niet werkend krijg?

* Windows Vista Ultimate
* COMODO Firewall
* Serv-U FTP Server
* Router van een onbekend merk :|

Ik denk toch dat het ergens in de router zit want sinds ik de router ertussen heb gehangen ( aantal weken terug ) doet mijn Tor het ook niet meer. :X

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
Probeer je vanaf het internet je FTP-server te benaderen? Staat in dat geval passive mode aan op je FTP-server?

Via grc.com --> shields up! kan je kijken of die poort ook daadwerkelijk open staat.

Succes.

Prima.

Verwijderd

De 43847 poort is waarschijnlijk de poort waar Serv-U zelf verbinding maakt. Het FTP verkeer zelf gaat via poort 21 naar het internet, staat die wel open?. Dit kun je o.a testen met de link die tikkietrugjaap gaf :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:30:
De 43847 poort is waarschijnlijk de poort waar Serv-U zelf verbinding maakt. Het FTP verkeer zelf gaat via poort 21 naar het internet, staat die wel open?. Dit kun je o.a testen met de link die tikkietrugjaap gaf :)
Nee de poort van ServU is 43458 ofzo... ik heb de FTP server op 43847 draaien.. is weer is wat anders dan 21 :P

Ik heb ook Shields Up! even gedaan en daar krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
43847   Stealth     

Unknown Protocol for this port
Unknown Application for this port

:?

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 20:27
Heb je niet toevallig nog een PC binnen je LAN? Dan zou je eerst intern kunnen proberen of je op je FTP komt. Als dat al niet werkt dan weet je in ieder geval dat het niet aan je router en heb je alvast iets uitgesloten.

• tikkietrugjaap
Probeer ook ff in firefox of IE: ftp://127.0.0.1.

Als dat al niet werkt dan weet je dat er iets met de FTP server zelf niet goed zit. Waarschijnlijk werkt dit wel maar je weet maar nooit.

Daarna probeer je wat Zmaster zegt. Via het LAN de FTP aanspreken, kijken wat dat oplevert.

Prima.

Verwijderd

Topicstarter
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:33:
Probeer je vanaf het internet je FTP-server te benaderen? Staat in dat geval passive mode aan op je FTP-server?

Via grc.com --> shields up! kan je kijken of die poort ook daadwerkelijk open staat.

Succes.
Passive mode staat aan op me FTP-Server en ik probeer de FTP-Server te benaderen via FTPRush.

• tikkietrugjaap
Ik heb geen ervaring met FTPrush maar met troubleshooting is het altijd het beste om als er problemen zijn alles zo basic mogelijk te houden. Dus connecten met IE of firefox is beter dan FTP programma (mijns inziens).

Wat ik eigenlijk wilde weten is vanaf welke plek je de server probeert te bereiken. Vanaf het netwerk of via het inernet.

Prima.

Pagina: 1