[php-mysql-excel] Excel koppelen met MySql

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag het volgende bereiken.

Ik heb een Excel sheet, hierin wil ik een aantal gegevens plaatsen vanuit een MySQL database. En ik wil ook een aantal gegevens uitlezen.

Ik heb de volgende opties:

1) Zogenaamde php-excel readers/writers. Dit werkt leuk, maar met een complex excel bestand kunnen ze niet overweg. Het uiteindelijke excel bestand ziet er niet meer uit zoals het was, laat staan de formules, tabbladen, macro's etc.

2) Een koppeling maken vanuit Excel, in combinatie met VBA een mysql plugin en noem maar op. Behoorlijk omslagtig allemaal.

Mijn vraag is: kan dit makkelijker? Wat ik wil is slecht een paar cellen uitlezen uit een complex excel bestand. En een paar cellen in dit Excel bestand vullen met data uit de database.

Ervaringen, tips of link, allemaal welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:13
Je toch toch gewoon de mysql connector installeren en direct vanuit Excel queries bouwen?

[ Voor 31% gewijzigd door sig69 op 21-10-2008 13:48 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Dat is inderdaad een mogelijkheid.

Weet iemand nog alternatieven waarvoor geen installaties nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jawel; zelf zo'n connector schrijven.

M.a.w: waarom zou je überhaupt het wiel heruitvinden omdat installeren "lastig" is?

[ Voor 56% gewijzigd door BalusC op 21-10-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt BalusC, dat is ook een optie.

Als er nog meer mensen geniale ideeen hebben, dan hoor ik het graag :).

Anders zal ik binnenkort nog wel updaten wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder installatie is het niet mogelijk. je zou eventueel in php een webservice kunnen schrijven en deze via excel aanspreken. een wamp stack moet je natuurlijk ook installeren & configureren, maar dit kan volledig als beperkte gebruiker als je deze niet als een windows service draait.
doe toch maar de odbc driver zoals het hoort.
Pagina: 1