Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook Express][Ziggo/@Home] Kan geen email versturen..

Pagina: 1
Acties:

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51
Heb bij 3 personen al het volgende probleem (alle 3 ook @Home/Ziggo):

Ze kunnen geen e-mail verzenden. En nu komt het lastige, Outlook Express zegt netjes dat het verstuurd is. I.a.w.: mailtjes gaan netjes uit de Postvak UIT naar de Verzonden Items en geen fouten worden gemeld. Kortom Outlook Express zegt netjes dat het emailtje "de deur is uitgegaan". Echter dit is minder waar.

het mailtje is gewoon "verdwenen". Ik kan hierover ook echt niks vinden op google of op GoT. Als er problemen waren kregen ze natuurlijk altijd netjes een foutcode. Maar dat is het juist. Ik krijg dus geen fouten.

Echter ga ik het mailtje "handmatig" versturen via Telnet ( dus telnet mail.home.nl/smtp.ziggo.nl 25 ) en dan HELO home.nl MAIL FROM:email@home.nl RCPT TO:emai@home.nl DATA regels .

komt het e-mailtje dan wel aan. Ik weet ook toevallig als ik Thunderbird installeer op de betrokken computers dat het ook werkt met dezelfde instellingen. (echter dit is geen optie)

Vreemder word het, wanneer ik een andere SMTP server invoer met gebr/wachtwoord bij uitgaande e-mail dat de berichten WEL verzonden worden. heel vreemd.

dus kort samengevat:

• Outlook Express zendt geen e-mail met mail.home.nl/smtp.ziggo.nl, echter geeft ook GEEN foutmelding. Als ik het programma mag geloven is het verstuurd.
• Outlook Express zendt wel e-mail met een andere SMTP server (dit is geen optie)
• Kan wel e-mail versturen met TELNET of een andere E-mail client via mail.home.nl/smtp.ziggo.nl (dit is ook geen optie)

In andere woorden.. dit lijkt totaal tegen elke vorm van logica te gaan. :'(

Na lang lopen uitzoeken heb ik het probleem gevonden. de oplossing is nog vreemder dan het probleem:
Om weer mail te kunnen versturen via Outlook Express heb ik de computernaam veranderd (CCxxxxxx -> gewoon een naam).

[ Voor 6% gewijzigd door nIghtorius op 21-10-2008 12:49 . Reden: oplossing gevonden. ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Controleer eens op spamhaus.org of hun ip-adres niet per ongeluk op een blacklist terecht gekomen is.

PSN: djmurcielago

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51
Murcielago schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:03:
Controleer eens op spamhaus.org of hun ip-adres niet per ongeluk op een blacklist terecht gekomen is.
nee, het wijzigen van de computernaam ( van de PC zelf ) heeft het euvel opgelost. zie mijn edit om 12:49 van m'n vorige post.

heel vreemd allemaal...

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)