Backup maken van site met alleen FTP-verbinding*

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik wil een dagelijkse backup maken van een FTP. Het gaat om een grootte hoeveelheid onverwerkte plaatjes. Het gaat om een ongeveer 80.000 images in 1 directory :X met een totale grootte van ongeveer 25Gb. En dagelijks komen er ongeveer 100 tot 1000 images bij.

Deze plaatjes worden geupload door gebruikers van een website. Ik ben nu bezig met een compleet nieuwe versie van de website, en ik mag niks veranderen aan de oude website. Verder werkt de provider waar nu de plaatjes staan niet echt mee. Ik heb FTP toegang, maar andere wijzigingen aan het systeem zijn niet mogelijk.

Ik dacht zelf aan een rsync systeem, maar even proberen is er natuurlijk niet bij. 25Gb downloaden is niet niks.

Iemand een leuke mening over rsync? Of een ander idee?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

rsync lijkt me prima...

Lijkt me eerlijk gezegd de enige goede methode om dit te doen.

Andere optie is natuurlijk iedere keer een "full" backup te trekken door gewoon te ftp/scp'en naar de host.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Maar rsync gaat dus niet lukken omdat daar verder geen support voor is bij je host? Syncen via FTP is ook prima mogelijk, er zijn zat scriptjes of tooltjes die aan de hand van de size en eventueel de modified datum een lokaal kopie sync maken. Je kan in ieder geval al beginnen met het downloaden van alle huidige data, die ga je toch nodig hebben ;).

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
PowerSp00n schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:34:
Maar rsync gaat dus niet lukken omdat daar verder geen support voor is bij je host? Syncen via FTP is ook prima mogelijk, er zijn zat scriptjes of tooltjes die aan de hand van de size en eventueel de modified datum een lokaal kopie sync maken. Je kan in ieder geval al beginnen met het downloaden van alle huidige data, die ga je toch nodig hebben ;).
Niet :( Bah.

Heb je een voorbeeld van zo'n tooltje of scriptje?

Vast een lokale kopie maken wacht ik liever mee tot dat ik een goede oplossing heb. Anders kan het gebeuren dat ik twee keer moet downloaden.

Ik heb dit gevonden:
http://ftpsync.sourceforge.net/ ik ga hem vanavond eens uitgebreid bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door LuCarD op 21-10-2008 13:57 . Reden: ftpsync gevonden ]

• zomertje
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Even je topictitel iets verduidelijkt :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-01 17:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wget -m

dat zou al bijna genoeg moeten zijn. wget kan namelijk ook gewoon een 'mirror' opzetten van een FTP

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar SyncBack. Goedkoop en kan ook dergelijke zaken. En, niet onbelangrijk, ik heb er goede ervaringen mee :P

Joehoe... NOS :P :X Sorry :D

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 21-10-2008 15:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:55:
wget -m

dat zou al bijna genoeg moeten zijn. wget kan namelijk ook gewoon een 'mirror' opzetten van een FTP
En als ik de dag erna nogmaals wget -m doe, haalt hij dan alleen de nieuwe bestanden op?

Dat het zo simpel is |:(
* LuCarD gaat in een hoekje zich schamen

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:55:
wget -m

Dit werkt! :) thx....

Exact wat ik wil!

Pagina: 1